Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با روند افزایش گرمایش کره زمین و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای سطح آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها در سال ۲۱۰۰ بیش از یک متر بالا می‌آید. تاریخ انتشار: 14:23 - 21 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۶۱۱

خبرگزاری میزان - مهر به نقل از یوره کلارتنوشت: بررسی‌های پژوهشگران سنگاپوری نشان می‌دهد اگر روند گرمایش کره زمین و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان فعلی ادامه یابد تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش بیش از یک متری سطح آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم افزایش در صورت تداوم بی توجهی‌ها تا سال ۲۳۰۰ به بیش از ۵ متر می‌رسد که این امر زندگی در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های ساحلی را ناممکن خواهد کرد.

پژوهش یادشده که با همکاری بیش از ۱۰۰ محقق و پژوهشگر بین‌المللی انجام شده، نشان می‌دهد اگر کره زمین تنها دو درجه سلسیوس گرم‌تر شود، افزایش ارتفاع آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰ و ۲۳۰۰ به ترتیب برابر با نیم متر و حداکثر دو متر خواهد بود. اما اگر روند گرم‌تر شدن کره زمین به علت بی توجهی‌های فعلی تندتر شده و دمای آن ۴.۵ درجه سلسیوس بیشتر شود، تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش ۰.۶ تا ۱.۳ متری ارتفاع آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها و تا سال ۲۳۰۰ شاهد افزایش ۱.۷ تا ۵.۶ متری این آب‌ها خواهیم بود.

۱۰۶ محقق سنگاپوری، ایرلندی، انگلیسی، آلمانی و آمریکایی که در این تحقیق مشارکت داشته‌اند می‌گویند پیامد‌های این تغییرات آینده حیات در کره زمین را تهدید می‌کند و کشور‌های جهان باید برای مقابله با این مشکل اقدامات جدی تری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: حفره‌ای مرموز در یک کوه آتشفشانی مریخی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقیانوس دریا گرمایش زمین آب دریا ها و اقیانوس ها کره زمین سال ۲۱۰۰ تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در اهواز فعال است گفت: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری در اهواز تلاش شد تا سهم بخش عمرانی در بودجه شهرداری اهواز افزایش پیدا کند در حالی که در گذشته بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شد.

وی افزود: این فرآیند و سهم عمرانی در بودجه شهرداری در هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، به نحوی که در سال جاری سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰ هزار میلیاردی شهرداری اهواز به بیشترین میزان طی سال‌های گذشته رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست فعال است با این حال با توجه به ابلاغ بودجه سال جاری انتظار می‌رود این میزان بیشتر شود.

محمودی تاکید کرد: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

کد خبر 750039

دیگر خبرها

  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه