Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:52:24 GMT

کولیوند: اظهارات مطهری درخصوص حوادث آبانماه فاقد مبنا بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۱۲۱۹

کولیوند: اظهارات مطهری درخصوص حوادث آبانماه فاقد مبنا بود

محمد جواد کولیوند روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به سخنان اخیر علی مطهری درخصوص مقصر بودن وزارت کشور در حوادث آبان ماه اظهار داشت: آقای مطهری در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته در نطق خود گفت در حوادث آبان‌ماه تمام تقصیرها متوجه وزیر کشور است درحالی که طبق بررسی‌هایی که انجام گرفته در هیچ گزارش رسمی وزارت کشور مقصر شناخته نشده است و نکاتی که وی گفت فاقد مبنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون شوراهای مجلس و امور داخلی کشور افزود: بنده بعنوان رییس کمیسیون شوراهای مجلس و امور داخلی کشور و آقای ذوالنور بعنوان رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو شورای امنیت کشور هستیم که در آنجا جلسه مشترکی داشتیم همچنین جلسه مشترکی هم در کمیسیون اصل ۹۰ با مجموعه وزارت کشور داشتیم که دستگاه هایی مانند وزارت اطلاعات و سپاه و ... هم آمدند و توضیحات خود را ارائه کردند.

کولیوند با اشاره به بخش دیگری از سخنان مطهری درخصوص استیضاح وزیر کشور تاکید کرد: به محض اینکه طرح استیضاح وزیر کشور تحویل کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها شد جلسات بررسی طرح در ۱۹ و ۲۵ آذرماه تشکیل شد که پس از رسیدگی به این طرح تعداد امضاها از حد نصاب قانونی افتاد و طبق قانون طرح استیضاح از دستور کار خارج شد.

کولیوند یادآور شد: در حوادث آبان ماه وزارت نفت و صمت که از جمله دستگا های مبنای امنیت داخلی هستند و همچنین وزارت اطلاعات هر یک می بایست اقداماتی انجام می‌دادند، بنابراین اینکه بخواهیم بگوییم همه مسئولیت‌ها بر عهده وزیر کشور بوده به دور از انصاف است درحالی که بررسی‌ها در حوادث آبان‌ماه نشان می‌دهد که وزارت کشور مقصر نبوده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای امنیت کشور وزارت نفت علی مطهری محمدجواد کولیوند وزارت اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای امنیت کشور وزارت نفت علی مطهری وزارت اطلاعات مجلس شورای اسلامی شورای امنیت کشور وزارت نفت علی مطهری وزارت اطلاعات حوادث آبان ماه وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست