Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: کمیته داوران باید به منظور کاهش صدمه داوران در چیدمان تیم داوری توجه ویژه‌ای داشته باشد. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان لیگ فوتبال در حال آماده‌سازی برنامه‌هاست تا پس از ابلاغ ستاد ملی کرونا بازی‌ها را ادامه دهد، در این میان نگرانی باشگاه‌ها از آسیب‌دیدگی بازیکنان است و به حق به نظر می‌رسد، اما فیفا با هدف محافظت از  سلامت بازیکنان و با لحاظ اینکه پس از شروع فوتبال، مسابقات به صورت فشرده و در شرایط خاص آب و هوایی که می‌تواند بر عملکرد و سلامت بازیکنان تأثیر منفی بگذارد برگزار خواهد شد، تغییراتی در قوانین فوتبال اعمال کرد و تیم‌ها مجاز خواهند بود که طی 90 دقیقه بازی حداکثر تعداد پنج بازیکن را تعویض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صدور این دستورالعمل تدبیر خوبی است که باعث کاهش آسیب‌دیدگی بازیکنان می‌شود و در همین راستا به دلیل عدم تمرین مناسب داوران، آمادگی آنها هم به شکل قابل توجهی پایین آمده است و کمیته داوران هم باید به منظور کاهش صدمه داوران در چیدمان تیم داوری توجه ویژه‌ای داشته باشد و تجدیدتظر کند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود علاوه بر داور چهارم، یک داور ذخیره اضافی هم در بازی ها انتخاب شود، زیرا ممکن است داوران در طول بازی آسیب جدی ببینند و حتی بیش از یک داور دچار حادثه شود، به ویژه در بازی‌های جام حذفی که ممکن است به وقت اضافه کشیده شود و آسیب‌دیدگی به شکل جدی‌تر نمایان شود. این فرایند هزینه اضافی بر دوش فدراسیون فوتبال خواهد گذاشت ولیکن گریزی هم نیست، چون سلامت داوران خیلی مهم است و داوران جز منابع انسانی مؤثر فوتبال هستند.

رفعتی: داور فعال نباید در هیچ برنامه تلویزیونی شرکت کند/ مجیدی جامعه فوتبال را متشنج نکند

 

انتهای پیام/

R39383/P/S3,27/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال کمیته داوران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال کمیته داوران فوتبال کمیته داوران کارشناس داوری کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز چهارشنبه رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نادر جعفری کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت بیژن حیدری در این بازی اظهار داشت: حیدری یکی از داوران با سابقه فوتبال ایران است و در این دیدار هم کاملاً مسلط به بازی بود. بازیکنان هر دو تیم سعی بر عصبی کردن داور داشتند اما او توانست روی اعصاب خود مسلط باشد.

او ادامه داد: در صحنه اخراج امید عالیشاه، او به صورت برایان دابو ضربه وارد کرد و باید از زمین بازی اخراج می‌شد که داور تصمیم درستی گرفت.

جعفری در خصوص صحنه‌ای که عیسی آل کثیر در محوطه جریمه سپاهان نقش بر زمین شد، گفت: در تصاویر تلویزیونی خطایی از سوی بازیکن سپاهان رخ نداد اما باید تصاویر بهتری را مشاهد کرد تا در رابطه با آن نظر داد.

کد خبر 6094708

دیگر خبرها

  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • عنایتی: از این صحبت‌ها خسته شدم!
  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود