Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:55:12 GMT

حزب راستگرای «یامینا» در جناح مخالف نتانیاهو قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۱۵۸۹

حزب راستگرای «یامینا» در جناح مخالف نتانیاهو قرار گرفت

حزب راستگرای «یامینا» اعلام کرد در کنست آینده در جناح مخالف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت و خود را برای دوره بعد از وی آماده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب راست «یامینا» روز یکشنبه اعلام کرد در کنست آینده (پارلمان رژیم صهیونیستی) در جناح مخالف قرار خواهد گرفت. این حزب دولت آینده را به «چپگرا» بودن متهم کرد و گفت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بی‌احترامی شدید نسبت به این حزب راستگرای افراطی نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در بیاینه مطبوعاتی تند و تلخ این حزب علاوه بر اعلام تصمیم آن درباره پیوستن به جناح مخالف، یامینا اعتبار سیستم قضایی و سیاستهای جناح راست نتانیاهو در ارتباط با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه را مورد حمله قرار داد و گفت برای دوره سیاسی پسانتانیاهو آماده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: با توجه به ترکیب دولت و سیاستهای مشخص آن به عنوان یک دولت چپگرا به ریاست نتانیاهو و با توجه به بی‌احترامی شدید نخست‌وزیر به یامینا و رای‌دهندگانش، یامینا تصمیم گرفته در حزب مخالف در دوره آتی خدمت و از این جناح برای ملی‌گرایی مبارزه کند.  

این حزب گفته که تصمیم مذکور در پی مذاکرات جامع با حزب «لیکود» (حزب نتانیاهو) و تصمیم آن برای برچیدن اردوگاه جناح راست و شرکایش، گرفته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک جناح راستی (یامینا) که آماده فروش سیستم قضایی برای بقای خود نیست.

بنابر این گزارش، در بیانیه یامینا این اظهارات در اشاره به امتیازاتی است که نتانیاهو و حزب لیکود به حزب «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتز» دادند تا بر وزارت دادگستری کنترل داشته باشند و بتوانند بر قرارهای قضایی و مقامات ارشد اجرای قانون تاثیر بگذارند.

بعد از حدود یک سال بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و رقیبش بنی گانتز اعلام کردند که برای تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده‌اند. بر اساس این توافق، نتانیاهو به مدت یک سال و نیم نخست وزیری را برعهده خواهد داشت و بعد از او این سمت به بنی‌گانتز می‌رسد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی جناح مخالف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی خزایی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از همه دوستان و حامیان خود می‌خواهم، به هیچ گونه تمسخر، توهین، افترا و تهمتی پاسخ ندهید.

وی گفت: ایجابی کار کنید، فقط به معرفی نامزد مورد علاقه خود بپردازید، اگر قرار است، به خزایی رأی دهید فقط او را معرفی کنید.

نامزد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ورامین، پیشوا و قرچک گفت: دشت ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته شده و با تلاش مضاعف باید عقب ماندگی دشت ورامین را جبران کرد.

کد خبر 6097612

دیگر خبرها

  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • رسانه عبری زبان: همه دست آوردهایمان بر باد رفته است
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی