Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در دو ماه گذشته زباله‌های معمولی در مشهد افزایش و زباله‌های پزشکی نیز کاهش داشته است.

او افزود: از اول اسفند ۹۸ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ حدود یک هزار و ۳۴۵ تن زباله پزشکی جمع‌آوری و دفن شده که این میزان در بازه زمانی مشابه سال ۹۸-۹۷ حدود یک هزار و ۵۹۴ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه بر اساس این آمار زباله‌های پزشکی از ابتدای سال تا ۱۷ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴۹ تن کاهش داشته است، ادامه داد: به نظر می‌رسد دلیل کاهش تولید زباله‌های پزشکی مراجعه کمتر شهروندان به مطب‌ها و درمانگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا باشد.

کریمیان بیان کرد: زباله‌های پزشکی به دو شکل جمع‌آوری می‌شوند، به این ترتیب که زباله‌های درمانگاه‌ها و مطب‌ها از طریق دو شرکت پیمانکار بخش خصوصی مورد تایید دانشگاه علوم‌پزشکی جمع‌آوری و پس از بی‌خطرسازی در محل دفن زباله‌ها به سازمان مپ تحویل داده می‌شوند. زباله‌های پزشکی بیمارستان‎ها نیز توسط سازمان مپ جمع‌آوری می‌گردد که پس از شیوع ویروس کرونا این زباله‌ها با اجرای شدید پروتکل‌های بهداشتی به وسیله خودرو‌های ویژه و کارگرانی که مجهز به لباس‌های مخصوص هستند، جمع‌آوری و مستقیم به محل دفن زباله‌های پزشکی انتقال داده می‌شوند.   بیشتر بخوانید: استفاده از ظرفیت استارتاپ های علمی در جمع آوری زباله به روش نوین

او با اشاره به اینکه محل دفن زباله‌های پزشکی از محل دفن زباله‌های معمولی کاملا جداسازی شده است، تصریح کرد: زباله‌های پزشکی که توسط بخش خصوصی و سازمان پسماند جمع‌آوری شده، پس از بی‌خطرسازی در محل دفن که جدا از محل دفن زباله‌های معمولی است، دفن می‌‎شوند که پس از شیوع ویروس کرونا نظارت بسیار شدیدی بر نحوه دفن از سوی سازمان اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تاکید کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا ساعت‌های مشخصی برای جمع‌آوری و پذیرش زباله‌های بهداشتی در محل دفن در نظر گرفته شده بود، اما پس از شیوع کرونا نیز تعداد خودرو‌ها افزایش پیدا کرده و هم تحویل‌گیری زباله‌های پزشکی ۲۴ ساعته شده است. همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خودرو‌های حمل پسماند‌های پزشکی پس از تخلیه زباله‌ها شست‌وشو و ضد عفونی می‌شوند.

کریمیان در خصوص جمع‌آوری زباله‌های معمولی، اظهار کرد: در مجموع از ابتدای اسفند ۹۸ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۴۸ هزار و ۷۹۷ تن زباله‌تر شهروندان جمع‌آوری شده که این میزان در اسفند ۹۷ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۸ حدود ۱۳۸ هزار و ۷۰۶ تن بوده که نشان‌دهنده افزایش یافتن زباله تولیدی شهروندان در بازه مذکور است.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زباله بیمارستانی دفن زباله شیوع ویروس کرونا محل دفن زباله محل دفن زباله ها زباله های پزشکی تا ۱۷ اردیبهشت پس از شیوع جمع آوری تن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، منجم گفت: با توجه به اینکه، نصب تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی غیرمجاز برای عابران پیاده و افرادی که قصد تردد در پیاده‌رو‌ها را دارند و یا بر روی تیر‌های برق ودرختان نصب می‌شود خطرآفرین است در همین راستا سازمان زیباسازی در چند مرحله اقدام به تذکرات و اخطار‌های کتبی می‌نماید که در صورت عدم‌همکاری اقدام به جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز می‌کند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰ تابلو، بنر و موانع فیزیکی غیرمجاز از سطح شهر جمع آوری شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از اصناف وکسبه خواست از نصب تابلو‌های غیرمجاز و غیراستاندارد در پیاده روها، تیر‌های برق که ناایمن هستند، خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • سازمان اموال تملیکی ۳۲۴ ملک را به مزایده گذاشت
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی