Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:29:29 GMT

نسیم مُواسات و همدلی کوچه‌های تربت حیدریه را سَرَک می‌کشد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۲۱۱۹

نسیم مُواسات و همدلی کوچه‌های تربت حیدریه را سَرَک می‌کشد

با آغاز دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در تربت حیدریه، بیش از ۱۲۰۰ بسته معیشتی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه تربت حیدریه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه اجرای دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: با توجه به فرمان مقام مفظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، نخستین مرحله این رزمایش توسط قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی با توزیع بیش از ۱۵۰۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیون ریال بین نیازمندان و خانواده های متضرر از کرونا نیز توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار علی نیک یاد با بیان اینکه تا پیش از آغاز رزمایش کمک مومنانه پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج از اواسط نیمه ماه شعبان در کنار خیرین، گروههای جهادی، هیئتی، طلاب، نهادها و سایر ارگانها، مشغول به اجرای این کارخداپسندانه هستند، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی توسط این گروهها و نهادها بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

وی بیان کرد: وقتی عنوان رزمایش مطرح می شود یکی از مراحل رزمایش انجام عملیات روانی در مقابل تبلیغات دشمن است، لذا علی رغم اینکه خودشان در باتلاق کرونا گرفتار شدند هجمه زیادی علیه انقلاب و نهادهای انقلابی به راه انداختند و قصد دارند کشور و حاکمیت را در برابر این ویروس منحوس ناتوان جلوه بدهند.

نیک باد خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اینکه دشمن بداند همه مردم و مسوولین در کنار هم هستند نام رزمایش را مطرح کردند تا همچون حوادث و بلایایی طبیعی نماد اتحاد و همدلی ملت ایران به جهان مخابره شود.

فرمانده سپاه تربت حیدریه گفت: این مرحله از رزمایش با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال انجام است که در سطح کشور بیش از یک میلیون و در سطح شهرستان بیش از ۱۲۰۰ بسته غذایی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه تربت حیدریه توریع می شود.

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه در این مراسم اظهار کرد: ما در جمهوری اسلامی همه آزمون هایی که در حوزه های مختلف اتفاق افتاده بود را تمرین کردیم، اعم از دفاع مقدس، اقدامات ضد امتیتی، تحریم و فشار و تهدید، اما کرونا یک موضوع نوبرانه در این شرایط کشور بود.

علی رستمی بیان کرد: در دو تا سه هفته اول در فصای عمومی و اجتماعی دچار سردرگمی بودیم و هر استان و شهرستان باید خودش را اداره می کرد، لذا برای مواد ضدعفونی و بهداشتی گرفتار بودیم اما بعد از گذشت دو هفته پیک مطالبات انتطارات مردم را پاسخگو بودیم، بنحوی که در شهرستان تولید کننده و صادر کننده ماسک و مواد ضد عفونی بودیم و این نشان ظرفیت بالای مردمی است که به سرعت می تواند با شرایط خود را وقف دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ نفر در اورژانس ذوالفقاری بستری داریم، افزود: از این تعداد ۸ نفر انان در آی سی یو بستری هستند، از سویی دیگر  آماده کردن اورزانس دوالفقاری، تخلیه بیملرستان نهم دی و فراهم کردن امکانات و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا بخش عمده ای از مشکلات ما را برطرف کرد و در ادامه با اجرای فاصله گداری اجتماعی امیدواریم در واقع  مدیریت تقاضا و تجهیز مراکز درمانی بود شرایط بهتر شود.

فرماندار تربت حیدریه گفت: در چنین شرایطی دراروپا و امریکا مردم به سوپرمارکت ها هجوم بردند، اما نظام توزیع ما اعم از مردمی و دولتی تا درب منزل آنها رفته و این نشان می دهد نظام توزیع و بازارها هوشمندانه نقش خود را ایفا کردند.

وی بیان کرد: ترویج و بیان کار خیر نوعی معروف است و باید این امور گسترش یابد و نباید مغلوب فضای رسانه ای دشمن شویم، بنابراین از همه دست اندرکاران اعم از سپاه و بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و اوقاف و سایر نهادها بدون اینکه حاکمیت به آنها ابلاغی داسته باشد به رسالت و ماموریت خود عمل کردند قدردانی می کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در 2 محور روستایی تربت جام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی  و ایجاد سیلاب و رواناب در بعضی مناطق استان، روستای المجوق منطقه موسی آباد و  روستای تیمنک علیای شهرستان تربت جام را هم سیل فرا گرفت.

بارشهای رگباری همچنین محور فیروزه به قوچان محدوده روستای وزیریه را نیز مسدود کرد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام