Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های عربستان و منطقه از جمله " خلیج الجدید " به نقل از مدیریت زندان‌های عربستان گزارش دادند که محمد بن نایف ولیعهد سابق این کشور به دلیل حمله قلبی از زندان به یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه پزشکی منتقل شده است.  

مدیریت زندان‌های عربستان با درج توئیتی، اخبار منتشر شده مبنی بر درگذشت این شاهزاده ۶۰ ساله را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مدیریت اضافه کرد که کادر پزشکی متخصص به صورت شبانه روز بر وضعیت جسمانی بن نایف نظارت دارد.  

این اولین اعتراف رسمی مقامات سعودی به دستگیری و بازداشت بن نایف ولیعهد سابق عربستان پس از انتشار اخباری مبنی بر بازداشت وی در ماه گذشته (مارس) همراه با " احمد بن عبدالعزیز " فرزند بنیانگذار پادشاهی عربستان و برادر «ملک سلمان» شاه کنونی این کشور است.   

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، مقامات عربستان شاهزاده‌های بازداشت شده را به خیانت به وطن متهم کرده‌اند.   

بن نایف ولیعهد سابق و احمد بن عبدالعزیز برادر شاه عربستان اسفند سال گذشته بنا به دستور "محمد بن سلمان" ولیعهد کنونی این کشور دستگیر و روانه مکان نامعلومی شده بودند. 

دیده‌بان حقوق بشر دیروز همچنین گزارش داد که مسئولان سعودی شاهزاده "فیصل بن عبدالله" (فرزند ملک عبدالله شاه قبلی عربستان) را در ماه مارس بازداشت کرده و تاکنون هیچ اطلاعی از محل بازداشت و وضعیت سلامتی وی وجود ندارد. 

۲۸ فروردین امسال نیز " بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز " دختر شاه سابق عربستان در نامه‌ای که بر روی صفحه شخصی خود در توییتر برای " سلمان بن عبدالعزیز "  عمویش (شاه) و بن سلمان پسر عمویش (ولیعهد کنونی) منتشر کرده بود، از آن‌ها خواسته در شرایطی که "ویروس کرونا" به شدت جان خود و دخترش را تهدید می‌کند، آنان را از زندان " الحایر " آزاد کنند. 

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن بن سلمان ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه شاهزادگان، نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.  

کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند که دستگیری بن نایف و احمد بن عبدالعزیز دو شاهزاده عربستانی اقدامی پیشگیرانه از سوی  بن سلمان ولیعهد کنونی است، زیرا وی نگران است که آنها از سوی سایر نهادهای موثر بر تعیین شاه، گزینه‌های احتمالی برای جانشینی پدرش باشند. 
 

برچسب‌ها آسیای غربی عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی عربستان سعودی آسیای غربی عربستان سعودی بن عبدالعزیز ولیعهد سابق بن نایف بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!