Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علی بیت اللهی درباره پس لرزه‌های زلزله ۵.۱ تهران که شب گذشته شدت بیشتری داشت به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: رخداد پس لرزه‌ها نگران کننده نیست، بلکه به ما ثابت می‌کند که زلزله ۵.۱ ریشتری جمعه شب دماوند زلزله اصلی بوده است و پس لرزه های بعد از آن باعث کاهش مخاطرات زلزله است.

وی با بیان اینکه آخرین زلزله روی گسل مشا مربوط به ۱۹۰ سال پیش است و دهه‌های طولانی است که گسل مشا به عنوان یکی از لرزه خیزترین گسل‌های تهران باعث به وجود آمدن زمین لرزه‌ای نشده است، گفت: پس لرزه‌ها روی این گسل جای نگرانی ندارد اتفاقا باید زمانی نگران شد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ رخ دهد و بعد از آن پس لرزه‌ای نداشته باشیم در این صورت باید منتظر رخداد بزرگتری برای آزاد شدن انرژی نهفته در لایه‌های شکسته باشیم.

بیت اللهی گفت: به نظر می‌رسد طول شکستگی گسل مشا حدود ۱۰ کیلومتر است و پس لرزه‌های روی آن روند طبیعی آزاد شدن انرژی نهفته در زمین است.

بیشتر بخوانید:روی دیگر زلزله تهران/ خطرناک‌ترین گسل‌های زلزله کجا واقع شده‌اند؟

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد: بعد از زلزله ۵.۱ ریشتری استان تهران تا این ساعت ۱۸ پس لرزه بین ۲.۵ تا ۳.۹ ریشتر ثبت شده است و پس لرزه‌های کوچکتر که تنها دستگاه‌های شتاب نگار آن را ثبت می کند و مردم احساس نمی‌کنند به حدود ۱۰۰ پس لرزه می رسد.

وی گفت: بر اساس مدل‌های رایج اگر یک زلزله ۵.۱ ریشتری را زلزله اصلی حساب کنیم تا دو ماه باید منتظر پس لرزه باشیم و بعد از آن، هم از تعداد و هم از بزرگی زمین لرزه ها کاسته می‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 زلزله تهران زلزله پس لرزه پس لرزه ها زلزله ۵ ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: براثر زمین‌لرزه بعد از ظهر امروز، گچ‌ برخی خانه‌ها در روستاهای اطراف شهر تیتکانلو ریخت.

شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به‌جز گچ‌ریزی تعدادی از ساختمان‌های روستایی، این زلزله هیچ خسارت مالی و جانی به‌دنبال نداشته است.

وی یادآوری کرد: ساعت ۳۷: ۱۵ امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق هشت کیلومتری به وقوع پیوست. این زمین‌لرزه در شهرستان‌های شیروان، فاروج و بجنورد احساس شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ای با بزرگی ۴.۲ ریشتر خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان