Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با دریافت اعتبارات مورد نیاز از سوی سازمان بیمه سلامت کشور مطالبات سال ۹۷ علوم پزشکی استان به طور کامل و مطالبات سال ۹۸ نیز تا دی و در مجموع به میزان ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا پرداختی مطالبات سازمان بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در استان زنجان که به دلیل کسری بودجه معوق مانده بود، سرعت بیشتری به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام گرفته مطالبات چهار ماه مانده سال ۹۷ و تا دی سال گذشته به طور کامل پرداخت شد که پرداختی سال های یاد شده به تفکیک به میزان ۱۰۷ و حدود ۳۵ میلیارد تومان را شامل می‌شد.

این مسؤول در ارتباط با هزینه بستری یک بیماری کرونایی در بیمارستان های دولتی نیز گفت: در زمان حاضر  ۹۰ درصد هزینه های بیمار بستری و  ۷۰ درصد سرپایی در بیمارستانها پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: به طور میانگین هزینه یک بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی ۶ میلیون تومان است که ۹۰ درصد آن معادل پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از سوی بیمه پرداخت می شود تا فشار کمتری به بیمار وارد شود که این رقم معادل بیمه شدن ۶ تا هفت عضو یک خانوار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: طی سال جاری تعرفه های مربوط به بخش دولتی و خصوصی از سوی شورای عالی بیمه اعلام شده که طبق مصوبه هیات وزیران بوده است و بر این مبنا افزایش ۲۰ درصدی تعرفه ویزیت‌ها و افزایش ۱۵ درصدی هتلینگ و بستری‌ها اعلام شده است.

این مسؤول با اشاره به تغییر سرانه بیمه درمانی سلامت در سال جاری نیز گفت: بر این  اساس هزینه سرانه ماهانه برای هر فرد ۵۵ هزارو ۷۰۰ تومان است که برای یکسال ۶۶۸ هزارو ۴۰۰ تومان را شامل می شود که با پرداخت این رقم می توانند از خدمات بیمه ای مورد نیاز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا به افراد فاقد بیمه توصیه می شود هر چه زودتر نسبت به پوشش بیمه ای خود اقدام کنند چرا که فرآیند بیمه ای تایک ماه زمان‌بر است تا ارزیابی وسع انجام و پس از اعلام نتیجه نیز ۱۰ روز دوره انتظار وجود دارد تا فرد بیمه شده از دفترچه بیمه ای خود استفاده کند.

ابراهیم‌خانی افزود: با توجه به بیماری همه گیر کرونا، پذیرش بیماران مشکوک به کرونا و قطعی مثبت در بیمارستان ها حداکثر تا ۴۸ ساعت از طریق پایگاه اطلاعاتی رفاه ارزیابی وسع انجام می گرفت  و  بلافاصله تحت خدمات بیمه ای قرار می گرفتند.

وی اضافه کرد: این سازمان برای کاهش مراجعات بیمه شدگان اعلام کرد، دفاتری که برگه سفید دارند و اعتبار آنها به پایان رسیده است، می توانند بدون طی فرآیندها تا پایان خرداد از خدمات مورد نیاز بیمه ای استفاده کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برخی داروهای بیماران نیز به مدت سه ماه به صورت خودکار تمدید شد تا از مراجعات حضوری کاسته شود و در این میان ۷۰ درصد خدمات سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی در سطح کشور ارائه می‌شود که این اقدام مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بسیار کمک کننده بود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان علوم پزشکی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بیمه سلامت بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت