Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس با بیان این که در مجلس دهم قوانین کارآمدی تصویب شد، از تلاش بانوان نماینده برای پیگیری مسائل کشور قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  خانه ملت،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که ظهر امروز (یکشنبه، 21 اردیبهشت) با حضور نمایندگان زن مجلس  شورای اسلامی در مجلس برگزار شد، پس از استماع گزارش فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس  گفت: باید از همکاران زن مجلس تقدیر کرد؛  زیرا با وزانت و با اخلاق کار کردند و پیگیر امور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زنان نماینده در مجلس دهم با متانت، مسائل مهمی را  پیگیری کردند که برخی همچون کاهش ساعت کاری زنان به حوزه بانوان ارتباط داشت و بعضی در حوزه مسائل عام همچون تصویب قانون برنامه ششم  توسعه و قوانین دیگر  مانند توسعه روستاها، استاندارد و هوای پاک  مجموعا مسائل مهمی را در کشور   به سامان رساند.

رئیس مجلس ادامه داد: انصافاً در مجلس دهم قوانینی کارآمد تصویب شد و هنگامی که به صورت تکنیکی و حرفه ای  عملکرد آن دیده  شود، متوجه می شویم که این قوانین چه وزنی برای حل مسائل مردم دارند که این امر  جز با تلاش و همفکری همکاران ما در مجلس میسر نبود.

نماینده قم در مجلس  با اشاره به برگزاری بیش از 1400 جلسه نظارتی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم، آن را  نصاب بالایی دانست و افزود: مجلس دهم جلسات غیرعلنی متعددی نیز برای حل مسائل، مشکلات و پیچیدگی‌های کشور همچون حل مشکل مسکن برگزار کرد و راهکارهایی که در آن جلسات ارائه و بررسی می‌شد، به حال جامعه موثر  و  تلاش های شما همکاران خانم در مجلس بسیار راهگشا بود.

 لاریجانی تاکید کرد: مجلس دهم وظیفه خود را به خوبی انجام داد و از همه شما تشکر می کنم که با حضور جدی در مجلس  مشارکت بالایی داشتید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد نمایندگان زن بعد از پایان دوره دهم  مجلس در عرصه های دیگر فعال باشند و از تجربیات خود در مجلس برای خدمات ارزشمند دیگر در کشور استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه، فریده اولاد قباد نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انتشار دو کتاب "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه نظارت" و "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه قانونگذاری" از لاریجانی به دلیل حمایت از فراکسیون زنان در تصویب لوایح، طرحها و مطالبات  بحق حوزه زنان و خانواده تشکر کرد.

وی با اشاره به انتقادات و هجمه‌های صورت گرفته نسبت به مجلس دهم افزود:  انصاف و تقوای سیاسی نسبت به  عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تخریب عملکرد قوه ای که در راس امور قرار دارد، باعث هدف گرفتن اعتماد مردم و  ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت می شود‌.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در مجلس دهم لوایح و طرح‌های خوبی همچون طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی به سرانجام رسید و در حوزه نظارت نیز باید از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی در خصوص وضعیت مدارس خارج از کشور نام برد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین گزارش های متعدد دیوان محاسبات در خصوص حسابرسی ملی و استانی و گزارش تفریغ بودجه 97 را از اهم عملکردها و اقدامات ارزشمند مجلس دهم دانست.

منبع: دانا

کلیدواژه: فراکسیون زنان مجلس دهم رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد