Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:31:20 GMT

نحوه کار با تله مديسين | نوبت دهي آنلاين پزشکان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۳۹۸۱

نحوه کار با تله مديسين | نوبت دهي آنلاين پزشکان

خبرگزاری آریا- تله مدیسین یا پزشکی از راه دور در سال‌های اخیر در بین بیماران و کادر درمانی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سهولت دسترسی، راحتی دریافت مشاوره از راه دور و امکان ویزیت بیماران بیشتر، کاستن از رفت و آمدهای حضوری، صرفه‌جویی در هزینه‌های درمان و ... دلیل اصلی این محبوبیت روز افزون به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، بررسی اخیر نشان می‌دهد که پزشکی از راه دور یا نوبت دهی آنلاین پزشکان از طریق بهبود تعادل میان بخش كاری و زندگی پزشكان به آنها كمك می‌كند.

موارد استفاده و کاربردهای این خدمات

خدمات پزشکی از راه دور تنها به راه ارتباطی آنلاین یا تماس تلفنی محدود نشده و کاربردهای فراوانی دارد. مهمترین آنها شامل موارد زیر می گردد:

نوبت‌دهی پزشکی اینترنتی

بسیاری از ما تجربه مراجعه به مراکز درمانی و مطب‌ها را برای گرفتن نوبت داریم. این امر علاوه بر افزایش رفت و آمد شهری و به دنبال آن افزایش هزینه‌های درمان، اغلب باعث سردرگمی و خستگی بیماران می‌شود. در سیستم نوبت‌دهی اینترنتی؛ بدون نیاز به مراجعه حضوری به راحتی می‌توان نوع تخصص و خدمات خود را انتخاب کرد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این جهت را انجام داد. اطلاعات بیشتر در مورد این نوع سیستم آنلاین نوبت دهی را می‌توانید در این لینک Ebnesinaapp.com دنبال کنید.

کاربرد تله مدیسین در شرایط بحرانی

اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی چون رانش زمین، سیل و زلزله باعث آسیب دیدن بخشی از جامعه می‌شود، در کنار این آسیب‌ها، اغلب دسترسی به مناطق بحران زده نیز با مشکلاتی روبرو شده و همچنین در اینگونه شرایط رساندن خدمات پزشکی با اختلال روبرو می‌شود. پزشکی از راه دور این امکان را فراهم می‌کند تا در سریع‌ترین زمان از خدمات درمانی در شرایط بحرانی بهره ببریم. با توجه به اینکه تشخیص به موقع، مراقبت از خود و ... در شرایط بحرانی از اهمیت بالایی برخوردار است این خدمات از آسیب‌های جدی‌تر و به خطر افتادن جان افراد تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

پزشکی از راه دور در زمان شیوع بیماری‌های واگیردار

گاه پیش می‌آید که نه تنها یک کشور، بلکه بسیاری از نقاط جهان درگیر بیماری‌های همه‌گیر می‌شوند. در این شرایط اغلب افراد جامعه استرس و ترس زیادی را تحمل می‌کنند و مراکز درمانی نیز به دلیل تعداد بالای افراد مبتلا، مکان‌های خطرناکی برای مراجعه هستند. پزشکی از راه دور در این موارد به کمک می‌آید تا افراد بدون خارج شدن از منزل و قرار گرفتن در معرض خطر، علائم خود را با کادر درمانی در میان بگذارند و تنها در صورت نیاز برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. همچنین خدمات مشاوره و روان درمانی از راه دور در اینگونه موارد برای کاستن از ترس‌ها و استرس‌ها بسیار کاربرد دارد.

استفاده از اینگونه خدمات در مناطق دور افتاده و محروم

پزشکی از راه دور به متخصصان و کادر درمانی اجازه می دهد تا با استفاده از فناوری در دسترس، بیماران را در مناطق دور افتاده ارزیابی، ویزیت و معالجه کنند. پزشکی از راه دور به بیماران این مناطق نیز اجازه می‌دهد تا به سرعت، به شکلی کارآمد و بدون مسافرت به تخصص‌های پزشکی مدنظر خود دسترسی پیدا کنند. بیماران در مکان‌های مختلف، بدون نیاز به ترک محل خود از موارد مورد نیاز برای تشخیص و درمان بهره مند می‌شوند.

برگزاری کمسیون‌های پزشکی و دوره‌های آموزشی

تله‌مدیسین به پزشکان که در مراکز کوچک و مناطق دور دست کار می‌کنند امکان می‌دهد تا در مواردی که به کمیسیون پزشکی و گرفتن مشاوره جهت درمان یک بیمار نیاز است، با هم‌رشته‌ای‌های خود و با متخصصان بالینی مشورت کنند. علاوه بر این، پزشکی از راه دور به آنها اجازه می‌دهد تا در دوره‌ها و فرصت‌های آموزشی که می‌خواهند، به صورت غیرحضوری شرکت کنند. دروه‌هایی که به طور معمول به مسافرت و دور شدن از بیماران نیاز است اما با این خدمات این نیاز برطرف شده است.

استفاده از پزشکی آنلاین برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان و معلولان

از آنجایی که رفت و آمد به مطب و مرکز درمانی برای سالمندان و معلولان یکی از پرزحمت ترین کارهاست و بسیاری از زیر ساخت‌های استاندارد برای این قشر فراهم نشده است؛ پزشکی از را دور یک جایگزین عالی و کاربردی برای اینگونه موارد نیز به شمار می‌رود.

در کل با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و ارائه بسیاری از خدمات مورد نیاز افراد به صورت اینترنتی، پزشکی نیز در این حیطه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اقدامات برای تقویت خدمات پزشکی از راه دور این روزها بیش از پیش افزایش یافته و اینگونه خدمات را بسیار کاربردی‌تر از گذشته کرده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تله مدیسین نوبت دهی آنلاین پزشکان پزشکی از راه دور راه دور نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید