Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز علی­ اکبر مشرفی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور استاندار و مدیران استانی برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر در کارخانه بارز کردستان برای رسیدن به تولید 18 هزار حلقه در روز مشکلی نداریم اما تولید 18 هزار حلقه به بعد مستلزم یکسری ماشین ­آلات جدید برای طرح توسعه کارخانه بارز کردستان است که امیدواریم با فراهم شدن آن تا پایان سال به 20 تولید هزار حلقه در روز برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشرفی درباره بازار صادرات تایر نیز گفت: ما تا قبل از ممنوعیت صادرات فعالیت بسیار خوبی در زمینه صادرات تایر با کشورهای افغانستان ، عراق ، سوریه، اردن، لبنان و حتی مصر، تونس و سودان داشتیم که در صورت رفع ممنوعیت صادرات می ­توانیم مانند قبل این بازارها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بازار لاستیک بازاری نیست که یک روزه رونق بگیرد، تصریح کرد: رونق و شکوفایی بازار تایر مستلزم برنامه ­ریزی های درازمدت و نیز حمایت دولت است و اگر دولت حتی در کوتاه ­مدت حمایت کند بدون شک بازار صادراتی بسیار خوبی خواهیم داشت.

به گفته مشرفی کارخانه­ های بارز از بهترین کارخانه­ های ایران و خاورمیانه هستند و کارخانه بارز کردستان با تجهیزاتی که دارد، عملکرد بهتری از کارخانه ­های خارج از کشور دارد.

وی خواستار حمایت دولت­ مردان و استاندار کردستان برای توسعه کارخانه بارز کردستان شد و گفت: پیش­ بینی که برای کارخانه کردستان داشتیم این است که از 16 هزار حلقه در روز به 20 هزار حلقه بر اساس طرح توسعه میان مدت و بر اساس یک طرح درازمدت از 20 هزار حلقه به 35 هزار حلقه در روز یعنی دو برابر وضعیت فعلی برسیم.

تاکید بر رفع مشکلات بازپرداخت تسهیلات ارزی بارز کردستان

استاندار کردستان نیز گفت: صدور مجوز صادرات برای ۲۰ درصد از تولید محصولات شرکت لاستیک بارز کردستان به خارج از کشور، مشکل این واحد را برطرف می‌کند.

بهمن مرادنیا در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به مشکلات شرکت لاستیک بارز کردستان اختصاص داشت با بیان اینکه برای توسعه صنعت در این استان باید هزینه کرد، اظهار داشت: شرکت لاستیک بارز کردستان با مشکل بازپرداخت تسهیلات ارزی خود مواجه شده که اگر بتوانیم مجوز صادرات ۲۰ درصد محصولات این واحد را بگیریم مشکل این واحد صنعتی برای بازپرداخت تسهیلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه لاستیک بارز استان برای حدود ۹۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: یکی از دغدغه‌های مردم و مسوولان به بیکاری جوانان بر می‌گردد لذا باید تمام تلاش خود را در راستای حفظ اشتغال موجود بکار گیریم.

مرادنیا اضافه کرد: همکاری و همراهی با افرادی که در استان سرمایه‌گذاری کردند امری ضروری است چرا که این کار منجر به ترغیب بیشتر آنها برای توسعه فعالیت خود و حضور دیگر سرمایه‌گذاران در منطقه خواهد شد.

طرح توسعه بارز کردستان نیازمند تامین آب است

محمدمهدی احمدی عضو هیات مدیره لاستیک بارزکردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تناقضات و مقررات حاکم بر تولید کشور موجب ایجاد گرفتاری‌های زیادی برای تولیدکنندگان شده است، گفت: افزایش سرمایه باید برای توسعه کارخانه‌ها نه بازپرداخت تسهیلات آنها، هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کارخانه بارز استان به بخش آب مصرفی آن بر می‌گردد، یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تعهد پرداخت ۱۵ لیتر بر ثانیه آب به کارخانه لاستیک بارز استان دادند که تاکنون محقق نشده و انتظار داریم میزان بهای آب مصرفی این کارخانه همچنان براساس مصوبه شورای اقتصاد محاسبه شود.

بارز کردستان در راستای رونق تولید و جهش تولید حرکت می­ کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: کارخانه لاستیک بارز از سال ۹۶ که در استان به بهره‌برداری رسیده تاکنون توانسته در تامین لاستیک کشور موفق عمل کند.

محمد دره‌وزمی با اشاره به اینکه این واحد سال ۹۸ در راستای شعار سال(رونق تولید) حرکت کرده است، افزود: سال جاری هم در راستای جهش تولید برنامه‌هایی در راستای افزایش تولید خود از ۱۶ هزار به ۲۰ هزار حلقه لاستیک دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این بیماری برروی اقتصاد گذاشته با مشکلاتی مواجه شدند، یادآور شد: کارخانه لاستیک بارز کردستان مشکلاتی در راستای بازپرداخت بدهی‌های ارزی و آب بهای مصرفی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: یک هزار و ۵۰ تومان به ازای هر مترمکعب آب مصرفی به این واحد تولیدی ابلاغ شده که درخواست کاهش آنرا دارند.

همکاری با کارخانه بارز کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه استان خواسته همه مردم و مسوولان است، گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد ۱۹۷ تومان به ازای هر مترمکعب آب مصرفی برای کارخانه بارز تعیین شده بود.

کامران خرم اضافه کرد: اردیبهشت سال ۹۷ مصوبه‌ای از سوی وزارت نیرو مبنی براینکه هزینه خدماتی که برای برداشت آب‌های زیرزمینی و سطحی به مشترکان ارائه می‌شود به میزان آب مصرفی آنها اضافه شود، ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان تاکنون همکاری زیادی با کارخانه لاستیک بارز داشته و از این به بعد هم این روند ادامه خواهد داشت، افزود: تمام سعی خود را در راستای کاهش قیمت آب مصرفی این واحد بکار می‌گیریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت سودان ویروس تسهیلات ارزی برنامه ریزی کارخانه بارز کردستان کارخانه لاستیک بارز لاستیک بارز کردستان بازپرداخت تسهیلات هزار حلقه در روز برای توسعه آب مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: مردم این استان از نظر نوسانات دمایی، طی ۴۸ ساعت آینده دمای روزانه با روند افزایشی را خواهند داشت.

بهروز مرادپور امروز اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز و فردا جو منطقه نسبتا آرام است و رشد ابر و افزایش سرعت باد پدیده‌های غالب آسمان هستند.

وی اضافه کرد: در ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه(به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب) با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار و بالا بودن شاخص ها علاوه بر افزایش پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید در نقاطی رخداد بارش هایی به صورت خفیف و پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از نظر نوسانات دمایی، طی ۴۸ ساعت آینده دمای روزانه روند افزایشی را خواهند داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد