Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در بیمارستانی که برای نگهداری از بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 در مسکو در نظر گرفته شده بود آتش‌سوزی گزارش شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خدمات اورژانس روسیه شامگاه شنبه اعلام کرد که در طبفه نخست بیمارستانی که برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شمال مسکو در نظر گرفته شده بود آتش‌سوزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌در پی وقوع آتش‌سوزی، پرسنل بیمارستان در حال بیرون آوردن بیماران از بخش‌های این بیمارستان هستند.
مقامات روسیه از مرگ دست کم یک نفر در این آتش‌سوزی خبر داده‌اند.
بر اساس اعلام خدمات اورژانس روسیه، این حادثه ساعت 8:30 دقیقه شب به وقت محلی اتفاق افتاد و آتش‌نشانان بلافاصله به محل وقوع حادثه رفتند.

11012 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روسیه
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، مرکز واکنش بحران ویروس کرونا روسیه روز یکشنبه اعلام کرد شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 11 هزار و 12 مورد افزایش یافت و به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به این ویروس در روسیه به 209 هزار و 688 مورد رسید.
روسیه همچنین از 88 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر این ویروس در روسیه به یک هزار و 915 مورد رسید.

کرونا در فرانسه 26 هزار و 310 نفر قربانی گرفته است
تاکنون در فرانسه 176 هزار و 658 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده  که از این تعداد 26 هزار و 310 نفر فوت شده اند.
آمار بهبود یافتگان نیز به 56 هزار و 38 نفر رسیده و حال دو هزار و 812 نفر نیز وخیم گزارش شده است.

قربانیان ایتالیایی کرونا 30 هزار و 395 نفر
تاکنون در ایتالیا 218 هزار و 268 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد 30 هزار و 395 نفر جان خود را از دست داده اند.
دراین میان حال هزار و 34 نفر نیز وخیم گزارش شده است.

بیش از 171 هزار مبتلا در آلمان
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت 171 هزار و 324 نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 171,324 7,549
به گزارش آمار سازمان جهانی بهداشت تاکنون یکصد و هفتاد و یک هزار و سیصد و بیست و چهار نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد هفت هزار و پانصد و چهل و نه نفر جان خود را از دست داده اند.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، چهارشنبه هفته گذشته و زیر فشار رهبران 16 ایالت فدرال، دستورالعمل‌هایی را برای بازگشایی تدریجی فروشگاه‌ها و مدارس اعلام کرد. وی همچنین دستورالعملی اضطراری را برای بازگرداندن قرنطینه و محدودیت‌ها در صورت افزایش موارد ابتلا به کووید-19 اعلام کرد.

برخورد پلیس آلمان با معترضان به محدودیت‌های کرونایی
پلیس آلمان برای متفرق کردن معترضان به محدودیت‌های کرونایی از گاز فلفل استفاده کرد.
به گزارش تلویزیون راپتلی، پلیس آلمان برای متفرق کردن معترضان به محدودیت‌های کرونایی از گاز فلفل استفاده کرد.

بیش از 31 هزار فوتی در انگلیس
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت 215 هزار و 260 نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت دویست و پانزده هزار و دویست و شصت نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد سی و یک هزار پانصد و هشتاد و هفت نفر فوت کرده اند.

 15 میلیون عینک محافظتی غیر استاندارد از مراکز درمانی جمع آوری می‌شود
بیش از 15 میلیون عدد عینک محافظت پزشکی که قابلیت محافظت در مقابل ویروس کرونا را ندارند، از بیمارستان‌های انگلیس جمع آوری می‌شود.
به گزارش پایگاه اینترنتی «میرر» , نشریه تلگراف در این خصوص اعلام کرد برای جمع آوری این عینک‌های غیر استاندارد از مراکز تامین تجهیزات سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس، دستور فوری صادر شده است.
گفته می‌شود مجموعا 25 میلیون و 600 هزار عینک محافظ در سال 2009 خریداری شده است تا در شرایط کم خطرتر مورد استفاده قرار بگیرد.
این در حالی است که 15 میلیون و 900 هزار عدد از این عینک‌های محافظتی که در بیمارستان‌ها توزیع شده است.
پس از آنکه مشخص شد این عینک‌های محافظ هنگام درمان بیماران دچار کووید-19 , قادر به حفاظت در برابر ویروس کرونا نیستند، به بیمارستان‌ها دستور داده شد تا فورا جمع آوری شوند.
با توجه به اینکه سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس روزانه به حدود 3 میلیون عینک محافظ نیاز دارد، مسئله جمع آوری عینک‌ها موجب کمبود عینک برای کادر درمانی خواهد شد.
دولت انگلیس در این خصوص اعلام کرد این مسئله باید هنگام خرید عینک‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت.
وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس در این باره اعلام کرد: «موضوع امنیت و سلامت و مراقبت از همه کادر (درمانی) حاضر در خط مقدم، اولویت ما هستند».
این در حالی است که اخیرا حدود 100 هزار نفر در نامه‌ای از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستند که درباره مرگ شماری از کادر درمانی و کمبود تجهیزات محافظتی در دوران بحران کرونا، تحقیقاتی انجام شود.
دست کم 150 نفر از کادر درمانی انگلیس در روند مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و اکنون کارزار‌ها و موسسات خیریه از نخست وزیر این کشور خواسته اند که به طور جدی متعهد شود که پس پایان شیوع ویروس کرونا، تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.
 
پلیس انگلیس معترضان را دستگیر و جریمه کرد
پلیس لندن، معترضان به محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را دستگیر و جریمه کرد.
به گزارش شبکه خبری راپتلی، پلیس لندن، معترضان به محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را که شنبه در لندن تجمع کرده بودند، دستگیر و جریمه کرد.
حدود 30 معترض در مقابل (بزرگترین چرخ و فلک اروپا موسوم به) چشم لندن تجمع کردند، اما پلیس با زور منطقه را تخلیه کرد. این تصاویر ماموران پلیس را در حال دستگیری معترضان نشان می‌دهد.
یکی از معترضان فریاد می‌زد: هیچ کسی بیمار نمی‌شود. بیماری کشنده‌ای در کار نیست. آن‌ها ما را ترسانده اند، برای همین است که این همه مردم می‌میرند. (حرف‌های آنها) دروغ است.»
یک معترض دیگر در حالی که پلیس او را دستگیر می‌کرد، فریاد زد: این یک حالت عادی جدید است.
پیرز کوربین، بردار جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر در میان معترضان بود و جریمه نقدی شد.
کوربین گفت: پلیس به من گفت نباید آنجا بمانم و باید به خانه بروم و مرا به خاطر معاشرت با مردم در ملاء عام جریمه کرد.
وی درباره این تدابیر و اعمال محدودیت‌ها گفت: این حمله به حقوق بشر است. هدف از این اقدام، ممانعت از آزادی برای اجتماع کردن است. در هر حال این تدابیر هیچ تاثیری بر سلامت مردم ندارد، چون در سوئد محدودیت اعمال نشد، و افراد زیادی هم مبتلا نشدند. پس می‌دانیم که موضوع، چیز دیگری است. برای همین من برای اعتراض به اینجا آمده ام.
بنا بر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تا شنبه 212 هزار و 629 در انگلیس به کووید 19 مبتلا شده، و 31 هزار و 316 نفر جان خود را از دست داده اند.
 
نارضایتی مردم انگلیس از عملکرد دولت این کشور در مقابله با کرونا
گاردین نوشت: بیشتر مردم انگلیس معتقدند نحوه عملکرد دولت این کشور در مقابله با ویروس کرونا از اسپانیا، فرانسه و ایتالیا ضعیف‌تر است.
این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم توبی هلم، افزود: نتایج جدیدترین نظرسنجی آبزرور نشان می‌دهد که بیشتر مردم انگلیس بر این باورند که تنها عملکرد آمریکا در این زمینه از عملکرد کشور آن‌ها بدتر بوده است. این درحالی است که دو هفته پیش بیشتر مردم این کشور به عملکرد دولتشان در مقایسه با ایتالیا و اسپانیا نمره بیشتری می‌دادند، اما اکنون نتیجه معکوس شده است.
نتایج این نظرسنجی یک هفته پس از آن منتشر شد که اداره ملی آمار در گزارشی اعلام کرد که انگلیس بیشترین میزان جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 را در میان کشور‌های اروپایی داشته است.
براساس گزارش اداره ملی آمار تا دوم مه، 29 هزار و 648 نفر در انگلیس و ولز جان خود را براثر ابتلا به بیماری کووید 19 از دست داده اند. با افزودن آمار قربانیان اسکاتلند و ایرلند شمالی، این رقم به 32 هزار و 313 نفر خواهد رسید که بیشتر از سایر کشور‌های اروپایی است.
درحالیکه وزرا تلاش دارند این نکته را جا بیندازند که مقایسه عملکرد کشور‌ها کاری دشوار است، اما به نظر می‌رسد که افزایش تعداد قربانیان کرونا در انگلیس، دیدگاه مردم این کشور را درباره کارآمدی واکنش دولتشان تغییر داده است.
دو هفته پیش زمانی که در یک نظرسنجی از مردم انگلیس سوال شد، آیا عملکرد دولت این کشور در مقابله با کرونا از ایتالیا بهتر بوده است یا بدتر، 30 درصد پاسخ دادند عملکردش بهتر بوده و 22 درصد معتقد بودند، عملکردش بدتر بوده است. اما زمانی که همین سوال بین سه شنبه و پنجشنبه هفته گذشته پرسیده شد، 29 درصد عملکرد دولت انگلیس را ضعیف‌تر و 25 درصد بهتر عنوان کردند.
همین روند درباره اسپانیا نیز صدق می‌کند، به گونه‌ای که در نظرسنجی اخیر، 29 درصد از مردم انگلیس عملکرد کشورشان را در مقایسه با اسپانیا ضعیف‌تر و 22 درصد بهتر عنوان می‌کنند.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در مقایسه با دو هفته پیش تعداد بیشتری از مردم انگلیس به این نتیجه رسیده اند که عملکرد کشورشان از کره جنوبی، ژاپن و استرالیا ضعیف‌تر بوده است.
براساس نظرسنجی اخیر 60 درصد از مردم انگلیس عملکرد دولت این کشور را در زمینه انجام دادن آزمایش کرونا تایید نمی‌کنند.
با توجه به آنکه برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای احتمالا از روز دوشنبه کاهش خواهد یافت، بیشتر مردم همچنان درباره بازگشایی اماکن عمومی نگرانند.
کمتر از یک نفر از هر 10 نفر معتقدند مدارس (8 درصد)، ادارات (8 درصد) و مشاغل غیر ضروری (9 درصد) باید فورا باز شوند.
از طرف دیگر به نظر می‌رسد بیشتر مردم انگلیس با بازدید از اماکن عمومی یا استفاده از حمل و نقل عمومی حتی پس از لغو محدودیت‌ها نیز مخالفند.
سه نفر از هر پنج نفر (60 درصد) می‌گویند برای صرف غذا در رستوران حس خوبی ندارند. بیش از نیمی از افراد نیز تمایلی به استفاده از متر (55 درصد) و یا اتوبوس (59 درصد) یا قطار (56 درصد) ندارند.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که بیش از یک سوم مردم انگلیس (36 درصد) با بازگشت بر سر کار مخالفند، درحالی که 30 درصد با این کار موافقند.
 
ارسال 50 هزار نمونه تست کرونا از انگلیس به آمریکا
یک روزنامه انگلیسی نوشت پس از آنکه "مشکلات عملیاتی" در شبکه آزمایشگاهی انگلیس موجب بوجود آمدن تعویق‌هایی در این سامانه شد، حدود 50 هزار نمونه تست کرونا از این کشور باید به آمریکا ارسال شود.
روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نوشت: این خبر در حالی اعلام شده است که تعداد تست‌هایی که روزانه باید انجام شوند برای هفتمین روز متوالی کمتر از 100 هزار موردی است که مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده بود.
در پی انتشار خبری در روزنامه ساندی تلگراف نوشت، وزارت بهداشت اعلام کرد ارسال این نمونه‌ها به خارج از کشور یکی از طرح‌های اضطراری برای مقابله با مشکلات در نظام گرفتن تست کرونا از افراد است.
نتایج این تست‌ها در انگلیس تأیید می‌شوند و نتایج به سرعت به بیماران اعلام خواهد شد. وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد اقداماتی انجام شده است تا مشکلات و مسائل مربوط به گرفتن تست به سرعت برطرف شوند.
روزنامه ساندی تلگراف اعلام کرد نمونه‌های تست ویروس کرونا با پرواز‌های دربستی از فرودگاه استانستد به آمریکا فرستاده شدند.

ترکیه/ بازداشت یک کودک معلول به بهانه نقض قرنطینه
تیراندازی پلیس ترکیه به سمت کودکان این کشور و بازداشت یک کودک معلول به بهانه نقض قرنطینه خشم مردم این کشور را برانگیخت.

کاهش آمار مرگ و میر روزانه اسپانیا
اسپانیا روز شنبه با 179 مورد مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا طی 24 ساعت دومین روز با پایین‌ترین آمار از اواسط ماه مارس را به ثبت رساند. همزمان نیمی از مردم این کشور برای مرحله جدید لغو قرنطینه آماده می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، هفته گذشته با بازگشایی کسب و کار‌های کوچک مانند گل فروشی‌ها و فروشگاه‌های سخت افزار فروشی همراه بود. مردم اسپانیا هم که از اواسط ماه مارس ناچار شدند در خانه هایشان بمانند حالا برای ورزش کردن مجوز خروج از خانه دارند.
مرحله‌ای که قرار است از روز دوشنبه اجرایی شود و مرحله 1 نام دارد تسهیلات دیگری مانند امکان تردد در یک استان و رفتن به کنسرت و تئاتر به همراه دارد. به ع لاوه تجمع کمتر از ده نفر چه در خیابان و چه در خانه امکان پذیر خواهد شد.
شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا روز شنبه به 26 هزار و 478 نفر رسید. این رقم روز جمعه 26 هزار و 299 نفر بود. به این ترتیب اسپانیا چهارمین کشور آلوده به ویروس کرونا پیش از فرانسه است.
اما آمار مرگ و میر روزانه حالا بسیار پایین‌تر از آمار مرگ و میر در زمان اوج بیماری در اوایل ماه آوریل است که به 950 نفر در روز رسید.
شمار افراد آلوده به ویروس کرونا طی یک روز 721 نفر افزایش یافت و به 223 هزار و 578 نفر رسید.
پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی تلویزیونی از همه کسانی که مرحله 1 قرنطینه شامل حال آن‌ها می‌شود خواست محتاط باشند. وی همچنین گفت زمانی که سراسر کشور وارد مرحله یک لغو قرنطینه شوند مراسم یادبود ملی برای قربانیان ویروس کرونا برگزار خواهد شد.
مادرید و بارسلونا به عنوان دو شهر بزرگ این کشور معیار‌های لازم برای ورود به فاز 1 را ندارند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا جان خود را از دست داده اند آمار سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا مبتلا شده معترضان به محدودیت عملکرد دولت این کشور مردم انگلیس ویروس کرونا آمار مرگ و میر مردم این کشور عملکرد کشور تر بوده نشان می دهد بیشتر مردم خواهد شد جمع آوری آتش سوزی عینک ها ضعیف تر شده اند بر اساس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید