Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ متوسل با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است، افزود: این بیماری با شروع فصل گرما و فعالیت انگل‌های خارجی به ویژه کنه‌ها بین دام‌ها منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: دام آلوده می‌تواند این ویروس را از راه خون، گوشت و ترشحات منتقل کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: این بیماری در دام‌ها علائم خاصی ندارد و تنها به صورت یک تب گذرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسل اظهار داشت: این ویروس در انسان علائمی، چون ضعف، بی حالی، استفراغ، درد پشت حدقه چشم دارد که بدن بعد از ۳ تا ۶ روز شروع به خونریزی‌های گسترده و شدیدی می‌کند که اگر به سرعت درمان نشود ممکن است موجب مرگ شود.

وی تأکید کرد: دامداران، چوپانان، واحد‌های کشتارگاهی که در ارتباط با خون و گوشت دام هستند و حتی پرسنل بیمارستانی مرتبط با بیمار تب کریمه و همچنین خریداران گوشت در خطر این بیماری هستند.

متوسل ادامه داد: کنترل دام زنده در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود و گوشت بعد از کشتار دام، یک روز در سردخانه نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویروسی قدیمی‌تر از کرونا که جان هزاران انسان را تهدید می‌کند

معاون سلامت اداره کل دانپزشکی استان گفت: مردم باید گوشت را از جایی تهیه کنند که برچسب و مهر دامپزشکی داشته باشد و در صورت ذبح دام، گوشت را بدون تماس مستقیم با دست به مدت ۲۴ ساعت در قسمت پایین یخچال نگهداری کنند.

منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فصل گرما بیماری واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت گوشت مرغ، امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل ران مرغ، مرغ زنده، مرغ بدون استخوان، فیله مرغ، پا مرغ، مرغ کشتار روز، ران مرغ با پوست و مرغ سبز اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت مرغ سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳