Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بورس به روند صعودی ادامه داد

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 23هزار و 75 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 43 هزار و 292 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد 6137 واحدی رقم 277 هزار و 473 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص کل هم وزن با تقویت 5497 واحدی به کانال 324 هزار و 878 واحدی صعود کرد، شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش 3647 واحدی به میانه کانال 215 هزار واحدی رسید، شاخص آزاد شناور با جهش 36 هزار و 67 واحدی رقم یک میلیون و 324 هزار و 407 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول با رشد 24هزار و 958 واحدی به ارتفاع 765 هزار و 519 واحدی صعود کرد، شاخص بازار دوم نیز با افزایش 13 هزار و 139 واحدی رقم دو میلیون و 100 هزار و 177 واحدی را نمایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه پلیس به تازه واردان بورس

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: با توجه به استقبال مردم از بازار بورس، پلیس امنیت اقتصادی تلاش می‌کند با توجه به اشراف اطلاعاتی که دارد چالش‌های پیش روی بازار بورس و سرمایه را رصد کند تا از هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی از سوی افراد سودجو در این بازار جلوگیری شود، به همین خاطر است که پلیس امنیت اقتصادی با حساسیت بیشتری موضوع بورس را دنبال می‌کند. در بحث بورس و ورود نقدینگی آنچه که پر اهمیت جلوه می‌کند این است که تعدادی از سهامداران با سرمایه و پول کمی که فراهم کرده اند و شاید آگاهی چندانی هم از بازار بورس ندارد، به عنوان تازه واردان، وارد عرصه بورس شده و فعالیت اقتصادی خود را شروع کرده اند. برای آنکه تازه واردان بازار بورس عاقبت اقتصادی ناخوشایندی نداشته باشند از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده و حتماً زیر نظر کارشناسان باتجربه در سازمان بورس فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهند.

افزایش قیمت دلار در صرافی بانکی

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۱۵۸۵۰ تومان از مردم خریداری و با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۱۵۹۵۰ تومان فروخته ‌شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۷۲۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۷۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شد که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است.

همتی: اصلاً تورم ۵۰-۶۰ درصدی نخواهیم داشت

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تأکید براینکه تمام هدف‌مان مهار تورم است، گفت: برخلاف آنچه در افکار عمومی اعلام می کنند که تورم 50-60 درصدی خواهیم داشت،‌ تأکید می کنم که اصلاً این تورم ها اتفاق نخواهد افتاد.  روند تورم را کاملاً کنترل شده می بینیم. همتی اضافه کرد:‌ هرچند شرایط اقتصادی سختی داریم که ناشی از فشار تحریم،‌کاهش شدید قیمت نفت،‌مشکلات بودجه ای و کسری که می تواند دولت در بودجه داشته باشد، است؛ اما برای همه این مشکلات در دولت تصمیم گرفته شده است. /تسنیم

اولیتماتوم وزیر صنعت برای ساماندهی ۲۴ ساعته بازار خودرو

رضا رحمانی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت بازار که با حضور جمعی از صاحبنظران، دانشگاهیان و انجمن های مرتبط که در وزارت صنعت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است در روش های کنترل و نظارت خود بر بازار خودرو تجدید نظر کند و در سریعترین زمان ممکن و برای فروکش کردن تلاطم به وجود آمده در این بازار، اقدامات مقتضی را انجام و نتایج را به مردم گزارش کند. شورای رقابت نیز باید تا فردا، طبق دستورالعمل های خود نسبت به تعیین قیمت خودرو اقدام و نتیجه را به ستاد تنظیم بازار کشور جهت تصویب نهایی ارائه کند. در همین راستا ستاد تنظیم بازار نیز ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به تصویب نهایی تصمیمات اعلامی شورای رقابت با اولویت تامین حداکثری حقوق مردم اقدام و اطلاع رسانی نماید. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکیدات انجام شده به مدیران خودروسازی کشور در جلسه روز گذشته خود با آنها، تصریح کرد: خودروسازان تکلیف دارند در نحوه ثبت نام متقاضیان، اصلاحات لازم را اعمال کنند و در این خصوص شفاف سازی کنند. رحمانی گفت: هر یک از این اقدامات باید تا 24 ساعت آینده به گونه ای برنامه ریزی و عملیاتی شوند تا بازار به نحو مطلوبی مدیریت شود و مصرف کنندگان واقعی خودرو بتوانند به سهولت دسترسی به خودرو داشته باشند.

پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت پراید در روزهای گذشته تا 90 میلیون تومان نیز بالا رفته بود، گفت: در حال حاضر قیمت سایپا 131 در بازار به 72 میلیون تومان رسیده و البته برای این قیمت هم مشتری وجود ندارد و حتی کسی حاضر به خرید این خودرو با قیمت 67 میلیون تومان هم نیست. وی تصریح کرد: کاهش 20 میلیون تومانی قیمت سایپا 131 در مورد سایپا 111 نیز اتفاق افتاده و در حال حاضر این خودرو هم تقریباً هم قیمت سایپا 131 در بازار عرضه می شود. وی با بیان اینکه قیمت برخی خودروهای داخلی نیز در بازار 5 و یا 10 میلیون تومان کاهش یافته است، گفت: پژو 405 نیز که قیمتش در بازار تا 150 میلیون تومان بالا رفته بود امروز با قیمت 127 میلیون تومان عرضه شد که البته با همین قیمت هم مشتری برای خرید وجود ندارد. قیمت تیبا نیز در بازار با افت 10 میلیون تومانی به 80 میلیون تومان رسیده است. پژو پارس هم با کاهش 7 میلیون تومانی قیمت در بازار روبرو شده و امروز با قیمت 143 میلیون تومان عرضه می شود. /فارس

قیمت‌های فعلی بازار خودرو، ساختگی و دست چند نفر است

رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: همه قیمت‌های فعلی ساختگی و دست چند نفر است و اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودرو‌های دپو شده را وارد بازار کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد. قیمت‌های کنونی اگر بشکند امکان دارد ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها کاهش یابد. قیمت کنونی خودرو حباب دارد و عده‌ای در تلاش برای نگه داشتن این حباب هستند و این حباب را باید بترکانیم تا قیمت‌ها واقعی شود.

وزیر اقتصاد برزیل: در صورت رکود، بازار را غرق در نقدینگی می‌کنیم

وزیر اقتصاد برزیل می‌گوید بانک مرکزی این کشور در صورت رکود ناشی از پاندمی ویروس کرونا، احتمالا "بارانی از نقدینگی" را به اقتصاد برزیل تزریق خواهد کرد. به گزارش ایبِنا از رویترز، با این وجود «پائولو گوئدس» در این نشست آنلاین اقتصادی اعلام کرد که براساس پیش بینی وی، با توجه به نشانه های اصلی احیای سریع که تاکنون نمود کرده است، بزرگ ترین اقتصاد منطقه آمریکای لاتین به سرعت با ریکاوری Vشکل احیا خواهد شد. کنگره برزیل پنجشنبه هفته گذشته با تصویب اصلاحیه قانون اساسی در خصوص هزینه‌های مضاعف و تدابیر اضطراری در راستای تعدیل آثار ناشی از بحران بهداشتی جاری، به بانک مرکزی این کشور اجازه داد تا دارایی‌های بخش دولتی و خصوصی را خریداری کند. گوئدس گفت که در صورت وقوع رکود، بانک مرکزی برزیل قادر است برای شرکت‌ها و حتی کسب و کارهای کوچک نقدینگی فراهم کند. وی در این باره گفت: در صورت وقوع رکود و تقاضای نامحدود برای نقدینگی، مجموعه اقتصاد را با بارانی از نقدینگی اشباع می‌کنیم. وی در ادامه گفت که اقتصاد برزیل تا اینجای کار و تحت تاثیر کاهش رکوردشکن نرخ بهره نشانه‌هایی از احیای سریع را از خود بروز داده است.

مخالفت مجلس با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) مجلس شورای اسلامی با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مخالفت کردند. طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی که پس از رفع ایراد شورای نگهبان در تاریخ اول بهمن ماه سال ۹۸ جهت بررسی مجدد از صحن علنی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود، که امروز با توجه به نیاز به دو سوم آرای نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت، اما مورد موافقت مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت.

مشاور ترامپ: خبری از تعطیلی اقتصاد نیست!

مشاور اقتصادی ترامپ گفت که حتی در صورت همه گیری دوم نیز اقتصاد آمریکا دیگر قرنطینه نخواهد شد. به نقل از بیزینس اینسایدر، لری کودلو با اشاره به نگرانی برخی از کارشناسان نسبت به بروز موج دوم همه گیری کرونا در این کشور در صورت بازگشایی زودهنگام اقتصاد گفت: برخی می گویند اگر موج دیگری شیوع پیدا کند چه؟ ببینید قرار نیست بار دیگر اقتصاد را تعطیل کنیم. ما بیشتر از قبل راجع به این ویروس می‌دانیم و بیشتر از قبل باتجربه هستیم و بیشتر از قبل برای مقابله با آن مجهز هستیم. مشاور اقتصادی ترامپ با بیان اینکه روند تدریجی بازگشایی اقتصاد آمریکا ادامه خواهد یافت افزود: حتی در صورتی که با موج دوم همه گیری مواجه شویم نیز برنامه ای برای قرنطینه مجدد اقتصاد نداریم.  

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زلزله تهران علیرضا افتخاری دعای روز شانزدهم رمضان قیمت دلار بورس ویروس کرونا زلزله تهران علیرضا افتخاری دعای روز شانزدهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد را تورم می‌گویند که وجود تورم بالا، بی‌ثبات و ماندگار در هر اقتصادی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، از جمله آن می‌توان به کاهش قدرت خرید و رفاه خانوارها، کاهش ارزش پول ملی، افزایش نااطمینانی به آینده و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد. تورم در ایران دلایل مختلفی دارد از نوسانات ارزی تا نقدینگی اما یکی از عوامل کمتر مورد توجه مسئله انتظارات تورمی است.
 
 انتظارات تورمی یعنی پیش‌بینی از میزان تورم در آینده که منجر به تصمیم گیری در حوزه های مثل قیمت گذاری، ‌ خرید و فروش و ... می‌شود. انتظارات تورمی تحت تاثیر اخبار و رویدادها تغییر می کند، خوش بینی به آینده میتواند منجر به کاهش تورم شود و بدبینی نسبت به آینده بر آتش انتظارات تورمی می‌دمد. بنابراین برای هر سیاست گذاری شناخت این انتظارات تورمی و عوامل موثر بر آن اهمیت دارد.
 
عوامل موثر بر قیمت ارز از نظر مردم

در این راستا اخیرا مرکز افکار سنجی سرمایه گزارشی از نتایج نظرسنجی از مردم در زمینه انتظارات تورمی منتشر کرده است. این مرکز نظرسنجی با جامعه نمونه ۱۰۵۹ نفر از شهروندان سراسر کشور در فروردین ۱۴۰۳ انجام داده است. طبق این گزارش ۲۳/۸ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت ارز در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت ارز اثرگذار است. همچنین ۱۹/۲ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۴ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۱ درصد حذف ارز ترجیحی و ۱/۵ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت ارز موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت مسکن

در بخش دیگری از این گزارش به پاسخ و نتیجه پرسش دیگری از مردم مبنی بر اینکه کدام یک از عوامل بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ می‌گذارند، پرداخته شده است.
 
طبق بررسی‌های انجام شده ۲۱/۳ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۱۹/۹ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت مسکن اثرگذار است، ۱۹/۴ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۵ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۹ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و ۳ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت مسکن موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر افزایش طلا و سکه

۲۴/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱/۵ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت طلا و سکه اثرگذار است. همچنین آنها ۱۸/۶ درصد حذف ارز ترجیحی را موثر دانسته و ۱۷/۲ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۶ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت طلا و سکه موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت خودرو

علاوه موارد گفته شده موضوع خودرو و پیش بینی از عواملی که می‌تواند در سال جاری بر افزایش قیمت آن تأثیر بیشتری داشته باشد هم در این گزارش اشاره شده است که طبق نظرسنجی انجام شده ۲۲/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۰/۸ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار است، ۱۸/۴ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا را موثر دانسته، ۱۸/۳ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۸ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲/۶ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت خودرو موثر ندانسته‌اند.

دیگر خبرها

  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری