Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:37:51 GMT

آموزش تیراندازی برای ارتکاب جنایت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۴۴۲۰

مرد جوانی که به‌ خاطر 15 میلیون تومان پسر دانشجویی را با اسلحه وینچستر به قتل رسانده بود پس از دستگیری مدعی شد برای این جنایت آموزش تیراندازی دیده بود.

به‌ گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از ساعت 21:30 سه‌شنبه 16 اردیبهشت و با تماس مأموران کلانتری 106 نامجو به بازپرس کشیک قتل پایتخت آغاز شد.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مرد جوانی در پانسیونی در حوالی پل چوبی با شلیک 4 گلوله به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش این جنایت تیم جنایی را به محل قتل کشاند و بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل در این پانسیون مدتی با مقتول هم اتاقی بوده و به‌خاطر طلب 15 میلیون تومانی اش او را کشته است.

برادر مقتول در تحقیقات به پلیس گفت: برادرم آبان سال گذشته به‌صورت میهمان به دانشگاهی در پایتخت آمد. او به من گفته بود که در حوالی میدان امام حسین(ع) ساکن پانسیونی شده و مشکلی با کسی نداشت. او دانشجوی مهندسی بود و در کنار دانشگاه، برای بانک‌های خصوصی هم کار می‌کرد.

دستگیری مرد فراری

در حالی که تحقیقات برای دستگیری مرد 36 ساله ادامه داشت، مأموران پلیس هنگام گشت در خیابان حافظ، ابتدای خیابان سرهنگ سخایی به مرد جوانی مشکوک شدند که مشخصات او با مشخصات قاتل فراری شباهت زیادی داشت. ساعت 12 ظهر چهارشنبه 17 اردیبهشت و کمتر از 24 ساعت پس از جنایت مأموران به مرد جوان دستور ایست دادند اما او پا به فرار گذاشت و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد.

این فرار لحظاتی بیشتر طول نکشید و مرد جوان که همان قاتل فراری پانسیون بود بازداشت شد. متهم در تحقیقات اولیه به‌ قتل هم اتاقی سابقش اعتراف کرد. به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران، مرد جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا مرتکب قتل شدی؟

تقصیر مقتول بود. من در اصفهان مجسمه‌سازی می‌کردم اما ورشکسته شدم و از دست طلبکاران به تهران فرار کردم و زندگی مخفیانه‌ای داشتم. اوایل در رستوران‌ها و شرکت‌های خدماتی کار می‌کردم. اما کم کم متوجه شدم مجسمه‌سازی در تهران هم درآمد خوبی دارد. من هم بعد از مدتی کار خدماتی، به شغل قبلی‌ام که طراحی حیاط خانه‌های ویلایی و مجسمه‌سازی بود پرداختم. درآمدم خوب بود اما اگر پول‌ها به حساب بانکی‌ام واریز می‌شد و از آن حساب برداشت می‌کردم مخفیگاهم شناسایی می‌شد. از طرفی هم نمی‌توانستم حساب بانکی جدیدی افتتاح کنم و برای همین مجبور بودم که پول‌ها را به حساب شخصی واریز کنم که بتوانم از طریق او برداشت کنم.

مقتول دوست صمیمی‌ام بود و در مدتی که هم اتاقی بودیم احساس می‌کردم می‌توانم از او کمک بگیرم. اما وقتی به او گفتم پول‌هایم را می‌خواهم او منکر شد. 15 میلیون تومان مرا نمی‌خواست بدهد. من آدم عصبی هستم درواقع بیماری اعصاب و روان دارم و مقتول این موضوع را می‌دانست. من تمام پول‌هایی را که به حساب مقتول واریز شده بود در دفترچه‌ام نوشته بودم اما او زیر بار نمی‌رفت که پول را برگرداند.

اسلحه از کجا آوردی؟

مقتول بعد از اینکه پولم را درخواست کردم اتاقش را هم عوض کرد. وقتی دیدم قرار نیست که پولم را برگرداند، چند روز قبل از قتل به یکی از شهرهای غربی کشور رفتم و اسلحه وینچستر و 5 تیر را به قیمت 5 میلیون تومان خریدم. آنجا آموزش‌های لازم برای تیراندازی را هم دیدم و بعد از دو روز راهی تهران شدم.

روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟

زمانی که مقتول از پانسیون بیرون رفت او را تعقیب کردم. متوجه من شد و فرار کرد. نمی‌خواستم در خیابان به او شلیک کنم تا برای مردم اتفاقی بیفتد. او را تعقیب کردم تا به پانسیون برگشت و من هم چند تیر به او شلیک کردم.

بعد از قتل کجا رفتی؟

به خانه یکی از اقوامم در کرج. شب را آنجا ماندم و اسلحه‌ام را نیز به آنها دادم و صبح به تهران برگشتم. در خیابان بی‌هدف پرسه می‌زدم که مأموران مرا شناسایی کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زلزله تهران علیرضا افتخاری دعای روز شانزدهم رمضان آموزش تیراندازی ارتکاب جرم جنایت ویروس کرونا زلزله تهران علیرضا افتخاری دعای روز شانزدهم رمضان پول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه صبح امروز (جمعه 14 اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از 406 هزار داوطلب به صورت همزمان در 31 استان و 154 شهر، 802 حوزه و 1077 زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران 12 و در شهر تهران 7 حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در 4 رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد، عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی 19 هزار و174 نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه 1403 از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده‌اند که پذیرفته‌شدگان مهرماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال 1396 شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود 6 سال گذشته 65 آزمون برای دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در مجموع آزمون‌های آن حضور داشته‌اند.

به گزارش تسنیم،‌ تعداد کل داوطلبان این آزمون 406 هزار و 214 نفر هستند که از این مجموع 88671 نفر (22 درصد) را مردان و 317543 نفر (78 درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند.

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز 17 بهمن‌ تا روز 29 بهمن‌ماه 1402 انجام گرفت که در مجموع 79 درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، 16 درصد با مدرک کارشناسی ارشد و 5 درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند. نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه 1403 از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی(https://hrtc.ir ) اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • (تصاویر) عاملان برادرکشی در مشهد صحنه جنایت را بازسازی کردند
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!
  • معمای اتوبان
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی