Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات نیویورک از جان باختن یک نوجوان و دو کودک زیر هشت سال بر اثر بیماری التهابی که اخیراً در ده‌ها کودک در این ایالت مشاهده شده و گمان می‌رود با بیماری کووید-۱۹ در ارتباط باشد، خبر دادند.

به گزارش قدس آنلاین، مقامات بهداشتی نیویورک در حال بررسی این موضوع هستند که آیا کروناویروس جدید، کودکان را متوجه خطراتی می‌کند که پیش‌تر به رسمیت شناخته نمی‌شدند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر تصور می‌شد بیماری کووید-۱۹ خطرات جدی برای کودکان در پی نداشته باشد اما اکنون این موضوع مورد تردید قرار گرفته و مقامات بهداشتی در حال تحقیق بر سر آن هستند.

مقامات دولتی نیویورک در اوایل این هفته هشدار داده بودند که ده‌ها کودک در این ایالت با علائمی که پزشکان آن را "سندرم التهابی مولتی سیستمیک کودکان" توصیف کرده‌اند در بیمارستان بستری شده‌اند که می‌توان آن را به بیماری کووید-۱۹ مرتبط دانست.

به گفته آن‌ها، این کودکان دارای تب و علائمی شبیه به سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی بودند. بیماری کاوازاکی باعث ایجاد التهاب در دیواره رگ‌های خونی از جمله عروقی که خون را به قلب منتقل می‌کنند، می‌شود و در موارد نادر می‌تواند منجر به محدودیت‌های کشنده در جریان خون شود.

در حالی که تست کرونای بسیاری از این کودکان مثبت اعلام شده یا آنتی‌بادی‌های مربوط به آن در بدنشان وجود داشته، اما مقامات می‌گویند همه آن‌ها لزوماً علائم مربوط به بیماری کووید-۱۹ از جمله تنگی نفس را نداشته‌اند.

به گفته مقامات نیویورک، تاکنون ۷۳ کودک درگیر این سندرم مرموز در این ایالت شناسایی شده‌اند که از این میان سه نفر از آن‌ها شامل یک نوجوان، یک کودک هفت ساله و یک کودک پنج ساله جان خود را از دست داده‌اند.

ارتباط این سندرم با بیماری کووید-۱۹ هنوز به طور دقیق مشخص نشده و متخصصان در حال بررسی این موضوع هستند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، گزارش‌های مشابهی از این سندرم مرموز در کودکان در جاهای دیگر نیز منتشر شده است که از این میان می‌توان به سیاتل، بیمارستان کودکان استانفورد کالیفرنیا، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کودکان کرونا نیویورک مرگ و میر بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت را در این رابطه داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلاء به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلاء به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

کد خبر 6090455

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد