Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید دقیقی، مسئول امور عمرانی فدراسیون فوتبال با اشاره به بحث دلالی در فوتبال ایران از ورود نهادهای نظارتی به این موضوع استقبال کرد. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سعید دقیقی، مشاور عمرانی فدراسیون فوتبال در واکنش به سوژه این روزهای فوتبال ایران و اینکه گویا عزمی برای برخورد با دلال‌ها وجود ندارد، گفت: این مسئله به امروز ارتباط ندارد و از سال‌های گذشته که پول زیادی وارد فوتبال ما شد، فضایی برای عده‌ای فراهم کرد که از این فضا سوءاستفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: متأسفانه بسیاری از فوتبالی‌ها، مدیران و خانواده‌های ما عاملی برای آماده شدن فضا برای سوءاستفاده این عده (دلال‌ها) شدند. البته این را بگویم که دلالی فقط مربوط به فضای ورزش نیست و اگر در کشور ما یک بررسی شود در خیلی مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی موضوع دلالی به شکل خاص خودش وجود دارد.

مشاور عمرانی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که وقتی وزیر ورزش با ارسال نامه به وزیر اطلاعات درخواست کمک و برخورد با دلالی را دارد نشان می‌دهد اوضاع دلالی در ورزش پیچیدگی خاصی دارد، خاطرنشان کرد: چون ورزش روح پهلوانی و جوانمردی است، با روح دلالی و مسائل خارج از اخلاق، منافات دارد. به اعتقاد بنده کاری بوده که باید سال‌های قبل پیگیری می‌شد، اما حالا هم جای تشکر دارد که وزیر ورزش این کار را انجام داد. از روز اولی که این اتفاق رخ داد، نیاز بود که سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی وارد این حوزه شوند. اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات قطعا باید این موضوعات را دقیق‌تر جلو ببرند، چون خیلی‌ها با این مسئله درگیر هستند. من گزارش‌های زیادی را می‌خوانم یا در استان خودمان می‌بینم.

دقیقی یادآور شد: فوتبال آنقدر جذاب است که حتی در رده‌های پایه خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان وارد فوتبال شود، خیلی از مسائل فرهنگی و تحصیلی کودکان‌شان را به دست فراموشی می‌سپارند. آنها خام عده‌ای می‌شوند که از این جذابیت سوءاستفاده می‌کنند و عاملی می‌شوند تا کودک از راهی که باید رشد و استعدادش به درستی شناسایی شود، خارج می‌شود و استعدادش به سمتی می‌رود که او را از مسیر زندگی خارج می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مثالی برای صحبت‌هایی که مطرح کرد دارد یا نه، چراکه خیلی‌ها مدعی این صحبت‌ها هستند، اما در عمل چیزی نمی‌گویند و نشانه‌ای نمی‌دهند و به کلی گویی بسنده می‌کنند، گفت: این وظیفه من نیست که اینها را بگویم. خود من در 15، 16 سالی که فوتبال بازی کردم، شاید فقط یک بار ایجنت داشتم و همیشه این خودم بودم که موضوعات قراردادم را پیگیری می‌کردم. شاید موضوعاتی بود و دلیلی داشت که خودم به واسطه تحصیلاتی که داشتم، می‌فهمیدم و موضوعات قراردادی را درک می‌کردم. مشکلی که در آن زمان بود و خوشبختانه اکنون وضعیت تحصیلی فوتبالیست‌های ما بهتر شده، این بود که نمی‌دانستند چگونه قرارداد امضا کنند و بسیاری از این ناتوانی سواستفاده می‌کردند. همین مسئله عاملی می‌شد که بسیاری از چنین فضایی سواستفاده کنند.

بازیکن سابق فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا نمونه عینی به چشم او خورده است که بازگو کند، گفت: ببینید خیلی راحت است که فوتبال ایران را در 15، 20 سال اخیر بررسی کنید. خیلی چهره‌ها بودند که به واسطه عدم شناخت و عدم استفاده از توانمندی‌ها، اسیر دلال‌ها شدند و با وجود استعداد بالا خیلی زود از فوتبال کنار رفتند.

شیوه نوین دلالی در فوتبال ایران؛ عقد قرارداد به شرط خرید ویلا/ دلال به توان 2

 

انتهای پیام/

R7869/P/S3,27/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون فوتبال ایران فوتبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران فوتبال فدراسیون فوتبال ایران فوتبال فدراسیون فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • اسیر در دیوار زرد: اینجا دارم هدر می‌روم!
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود
  • دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود
  • حفظ شمس‌آذر ۱۳۰ میلیارد بودجه می‌خواهد
  • شمس آذر ۲ - ۱ پیکان/ شاگردان دقیقی به رده هفتم صعود کردند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند