Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری در نشست اعضای دبیرخانه تشکلات کارگری استان، طی سخنانی با اشاره به شعار جهش تولید، کارگران را از ارکان تحقق این شعار برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه امروز کارگران بدلیل شیوع بیماری کرونا بیشترین آسیب را از جهت تامین معاش بویژه در بخش صنوف و مشاغل آزاد دیده اند که با تدابیر پیش‌بینی شده سعی شد تا با حمایت‌های قانونی از جمله پرداخت بیمه بیکاری و سایر موارد همچون توزیع بسته های غذایی اندک کمکی به این قشر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: تاخیر در پرداخت مقرری بیمه بیکاری ابتدا بدلیل ثبت نام افراد زیادی که مشمول این قانون و بخشنامه ستاد ملی کرونا در رسته‌های تعیین شده نبودند و در حال حاضر پس از پالایش این افراد جلسات متعددی برگزار و آماده پرداخت هستیم که با تامین منابع مالی ظرف چند روز آینده این کار صورت خواهد گرفت .

سنجری افزود: برخی تعدیل‌ها ارتباطی با بیماری کرونا نداشته که با اقدامات انجام شده برخی نیروهای تعدیل شده بکار برگشت شده اند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با استفاده از ظرفیت های مختلف  واحدهای زیرمجموعه و همکاری سازمان‌های زیربط بازرسی کارگاه‌های فعال جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه کمترین شیوع بیماری در واحدهای فعال تولیدی را داشتیم.

وی با اشاره به افزایش دستمزد و مباحث و اعتراضات کارگران گفت: با توجه به شیوع بیماری و خسارت‌های ناشی از آن و بالارفتن هزینه های زندگی تامین معیشت این قشر از اولویت های مهم در سالجاری است که با همت همه تشکلات کارگری و کارفرمایی باید مد نظر قرار گیرد .

وی در ادامه به نقش دبیرخانه تشکلات کارگری اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه می‌تواند با خرد جمعی در استیفای حقوق جامعه هدف با انسجام بیشتری گام بردارند.

در این نشست احسان سهرابی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ، حمید زینلی دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ، رمضانی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان، پورموسی نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران مشهد و ابوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان طی سخنانی با طرح مسایل و مشکلات جامعه هدف اشاره که عمده موارد مطرح شده پیرامون ایجاد فضای بهینه در جهت بهره برداری از ظرفیت‌های تشکلات کارگری در پیشبرد اهداف حمایتی، استفاده از ظرفیت تشکلات در کمیته ماده ۱۵۷ ، اتخاذ تدابیر جهت برون رفت از مشکلات ناشی از کرونا ، اتخاذ تدابیر جهت جلوگیری از تبعات مصوبه دستمزد سالجاری ، اتخاذ راه حل با توجه به مشکلات اقتصادی جهت رفع دغدغه معیشت شاغلین و بازنشستگان ، مخالفت با واگذاری شستا بعنوان سرمایه اندوخته بیمه شدگان  تحت هر عنوان، مشارکت بیشتر تشکلات در نشست‌های بررسی به مسائل و مشکلات این قشر بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیکاری پالایش قانون منابع مالی بیکاری کارگران تشکلات کارگری بیمه بیکاری رئیس کانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است