Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@03:37:56 GMT

اختصاصی: متن نامه باشگاه‌ها به سازمان لیگ برای تعطیلی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۵۷۲۱

اختصاصی: متن نامه باشگاه‌ها به سازمان لیگ برای تعطیلی

تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری در نامه‌ای به سازمان لیگ خواستار تعطیلی کامل مسابقات شدند.

به گزارش "ورزش سه"، جمعی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران که چندی پیش تأکید به تعطیلی کامل مسابقات به منظور عدم ابتلای بازیکنان و اعضای تیم‌ها به ویروس کرونا و همچنین پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه داشتند، امروز در یک نامه رسمی درخواست خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نامه‌ای که تعدادی از مدیران عامل باشگاه‌ها به سازمان لیگ آمده است:

 

«بیانیه مشترک باشگاه‌های فوتبال


مسئولان باید تضمین دهند که در صورت شروع مسابقات هیچ بازیکنی کرونا نمی‌گیرد!


ما جمعی از باشگاه‌های فوتبال در کشورمان، طی این نامه از متولیان امر و تصمیم گیرندگان تضمین می‌خواهیم که در صورت آغاز تمرینات و پیگیری مسابقات، هیچ یک از بازیکنان و اعضای هیچ تیمی کرونا نخواهند گرفت. اینکه در صورت شروع تمرینات، بیماری کرونا ویروس به یک قدمی فوتبال می‌رسد، یک واقعیت تلخ است و از طرفی، با توجه به اینکه فوتبال یک فعالیت ورزشی گروهی است، نمی‌توان نسخه مشترک با سایر رشته‌های ورزشی را برای آن پیچید.


کانون مربیان ایران و اکثر باشگاه‌های ایرانی، طی نامه‌هایی خواستار لغو کامل مسابقات شده‌اند و روز به روز شاهد پایان مسابقات فصل جاری در لیگ‌های معتبر اروپایی هم هستیم که البته ضررهای مالی سنگینی برای آنان به دنبال دارد؛ ولی با مد نظر قرار دادن شرایط فوتبال در کشورمان از نظر اسپانسر، حق پخش تلویزیونی، هزینه‌های سفر و ... به این نکته می‌رسیم که فوتبال ایران در صورت تعطیلی، زیان مالی به دنبال نخواهد داشت و شاید باعث بهبود وضعیت باشگاه‌ها هم شود.


با کمی تأمل، به این نتیجه می‌رسیم که برگزاری مسابقات در این شرایط کنونی که بسیاری از هموطنان‌مان عزادار هستند و یا عزیزان‌شان بر روی تخت بیمارستان‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، صرفاً برای رفع تکلیف و پُر کردن تقویم ورزشی کشور است که عواقب شوم و خطرناکی به دنبال خواهد داشت؛ عواقبی همچون مصدومیت شدید بازیکنان به دلیل عدم آمادگی و فشردگی مسابقات کرونا، کرونایی شدن ورزشکاران و پایان عمر فوتبالی آنان، تحت الشعاع قرار گرفتن فصل آینده مسابقات و ... که به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.


اگر ورزشکاران در این شرایط در تمرینات و مسابقات حضور نیابند، چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ به زور آنان را به کشمکش با کرونا دعوت خواهید کرد؟ یا به خاطر اینکه به سلامتی خود و خانواده‌شان ارزش قائل شده‌اند، جریمه‌شان می‌کنید؟ با شرایطی مواجه خواهیم شد که کوهی از مشکلات در این فوتبالِ مشکل‌دار به وجود خواهد آمد.


ما به‌عنوان تعدادی از باشگاه‌های ایرانی، بدون توجه به جایگاه تیم‌های خود در جدول‌های رده‌بندی، به خاطر سلامت جامعه، از شما تصمیم گیرنده‌های فوتبال درخواست داریم که فصل جاری را به پایان برسانید تا بار دیگر ارزش و جایگاه والای سلامت در جامعه بر همگان نمایان شود.»

 

* حال با این درخواست از سوی تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری، باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم به تعطیلی کامل مسابقات در فاصله ۹ هفته به پایان فصل ۹۹-۹۸ می‌گیرد یا با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، مجددا بازی‌ها را شروع می‌کند.

سازمان لیگ برتر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سازمان لیگ برتر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال کامل مسابقات سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی

به گزارش ورزش‌سه، اتفاقات و حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شده که مسئولان عالی رتبه ورزش و فوتبال کشور خیلی زود دست به کار شوند و در همین راستا قرار است اولین کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار شود.
امیرمهدی علوی،مدیر روابط عمومی فدراسیون در این خصوص اینطور توضیح داده است: «نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال،نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن،به زودی با حضور دستگاههای ذیربط،مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.»
وی افزود:«بدیهی است،با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی،تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت  مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • گفتگوی اختصاصی با جاوید مرتمی پیشکسوت فوتبال مازندران
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • گزارش اختصاصی خبرنگار مهر از تمرین امروز جمعه تیم فوتبال استقلال
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی