Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@22:47:33 GMT

۹۱۰۰ نفر در هلال احمر یزد خدمات داوطلبانه ارائه می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۴۴۲

۹۱۰۰ نفر در هلال احمر یزد خدمات داوطلبانه ارائه می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حرازی‌زاده، روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین که توسط خانه مطبوعات یزد ترتیب داده شد، با بیان اینکه اصل اساسی هلال احمر، فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه است، اظهار داشت: امداد و نجات در حوادث و بلایا و آماده سازی نیروها و تکمیل تجهیزات امدادی در شرایط عادی و توانبخشی بعد از حوادث و جمع آوری کمک‌های مردمی نیز از دیگر مأموریت‌های هلال احمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: فعالیت‌های هلال احمر اکنون به دغدغه عمومی مدیران استان تبدیل شده و اکنون خواهان اشاعه فعالیت‌های داوطلبانه هستند.

حرازی زاده همچنین با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران و وظایف جدید تعریف شده برای هلال احمر بیان کرد: آموزش اطلاع رسانی در بحران‌ها، امداد و نجات به شکل کلی‌تر از قبل در تمام حوادث و وقایع و جمع آوری کمک‌های مردمی به عنوان متولی با کمک کمیته امداد و بسیج بر عهده هلال احمر گذاشته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل مجمع خیران در سال گذشته خبر داد و گفت: با تشکیل هیئت امنا و هیئت مدیره، هماهنگی‌های خوبی بین خیران شکل گرفت و تاکنون نیز کمک‌های خوبی جمع آوری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هلال احمر به دنبال این است که هر خانواده یک امدادگر داشته باشد، افزود: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی به ویژه در دوران کرونا وارد فاز جدیدی شدیم و امیدواریم با فعالیت دانشگاه علمی و کاربردی هلال احمر بتوانیم خدمات ارزشمندی در این زمینه ارائه دهیم.

حرازی زاده در مورد فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر نیز بیان کرد: برآیند خوبی از فعالیت‌های داوطلبانه داریم اما معتقدیم هنوز جا برای کار بسیار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هلال احمر یزد بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ عضو داوطلب داریم که بالغ بر ۵ هزار نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

حرازی‌زاده افزود: عمده فعالیت‌های هلال احمر باید به صورت داوطلبانه باشد و هنوز هیچ مجوز استخدامی نداشتیم و تنها در حد ۴ یا ۵ نفر در سال گذشته امکان استخدام برای یزد به وجود آمد.

وی همچنین از بازگشایی درمانگاه هلال احمر در جوار داروخانه هلال احمر خبر داد و اظهار داشت: مرکز جامع توانبخشی نیز در استان راه اندازی شد که با راه اندازی آن امکانات خوبی وارد استان شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جمعیت هلال احمر استان قانون هلال احمر هیئت مدیره یزد سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فعالیت های داوطلبانه حرازی زاده هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت:تیم های درمان تخصصی (BHCU) معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، به مناسبت هفته هلال احمر در روستای فیروز آباد شهرستان چهاربرج مستقر و خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی را به صورت رایگان به مردم شریف این روستا ارئه کردند.

وی در تشریح این مانور  گفت: جمعیت هلال استان آذربایجان غربی بااستفاده ازظرفیت تیم بهداشت و درمان اضطراری به استعداد ۲۰ نفر از پزشکان داوطلب فوق تخصص، متخصص، عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، مراقبت از مادر وکودک، روانشناس و تغذیه این مانور را باموفقیت عملیاتی کرد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این مانور به مدت یک روز اجرا و در این مدت علاوه بر خدمات امدادی ، خدمات درمانی اعم از ويزيت پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی، خدمات بهداشتی و دندانپزشکی ارائه و داروهای تجویزی نیز بااعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان به صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

وی همچنین حضور پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر استان جهت خدمت رسانی رایگان به مردم منطقه را از اقدامات موثر جمعیت هلال احمر در تسکین آلام بشری دانست و از همه داوطلبان،امدادگران،و جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خدمت رسانی به مردم شریف فیروزآباد تقدیر و از میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان میاندواب و چهاربرج قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان