Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:23:48 GMT

الحشد الشعبی عملیات داعش در «جرف النصر» را دفع کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۴۴۶

الحشد الشعبی عملیات داعش در «جرف النصر» را دفع کرد

جرف النصر یا «جرف الصخر» شهری راهبردی برای دسترسی و ورود به کربلای معلی است.

سپهبد سردار شهید قاسم سلیمانی مهرماه ۹۳ با فرماندهی و مدیریت عملیات «عاشورا» شهر جرف الصخر را با تار و مار کردن تروریست ها از اشغال داعش آزاد کرد.

به گزارش منابع عراقی، نیروهای الحشد الشعبی امروز نفوذ عناصر داعش به جرف النصر را خنثی و تروریست ها را با بر گذاشتن تلفات مجبور به فرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نیروهای تیپ دوم زرهی العباس بامداد یکشنبه گذشته نیز حمله عناصر داعش به غرب کربلا را ناکام گذاشتند.

فرماندهی تیپ العباس در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این یگان به همراه تیپ سوم زرهی سحرگاه یکشنبه (۳ مه ۲۰۲۰) با آتش سنگین خود حمله عناصر داعش را برای تصرف منطقه «النخیب» دفع کردند.

این حمله از مسیر کویر «رمادی» انجام شد و با اقدام سریع و پاسخ کوبنده تیپ های العباس (س) تروریست ها پا به فرار گذاشتند.

فرماندهی تیپ دوم العباس (ع) تاکید کرده نیروهای این یگان در اوج آمادگی و اقتدار بسر می برند و هر گروه تروریستی که قصد نزدیک شدن به کربلای معلی را داشته باشد با پاسخ کوبنده روبه رو خواهد شد.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با یکی دو سال گذشته در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح الدین، دیاله، نینوا و الانبار داشته است.

در مهمترین این تحرکات، داعش شنبه هفته گذشته به منطقه «مکشیفیه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به شهادت ۱۱ نیروی الحشد الشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن شد.

برچسب‌ها الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الحشد الشعبی الحشد الشعبی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی