Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت به تشریح پروتکل ها در راستای برگزاری شب های قدر، آخرین وضعیت بیماری کرونا و ... پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت امشب ۲۱ اردیبهشت  با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اقدامات مقابله‌ای کرونا پرداخت.

حریرچی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در بخش دولتی، خصوصی و سایر سازمان‌ها در مقابله با کرونا با ما همکاری و همراهی داشتند، گفت: آمریکا که کعبه آمال برای خیلی‌ها است اعلام کرده که مواد ضدعفونی را به بیماران تزریق کنید، یا اینکه از ماسک استفاده نمی‌کنند و نخست وزیر آلمان بدون توجه به نکات بهداشتی با بیماران کرونایی دست می‌دهد، اما رهبر معظم انقلاب در موضوع دینی و برگزاری مراسم دعای شب‌های قدر فرمودند که من و ملت تابع نظر کارشناسان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از کادر پزشکی و درمانی، افزود: حمایت ایشان سبب موفقیت بیشتر ما در مقابله با کرونا شد، از مقام معظم رهبری، نیرو‌های مسلح، تمام نیرو‌های بسیج، سپاه و ارتش قدردانی می‌کنم؛ زیرا هر آنچه را که ما می‌خواستیم اجرا کردند و نهاد‌های دیگر در دولت بدون مشکل کار را پیش بردند، لذا الان مسیر هموارتر شده است و در این مسیر موفق‌تر به مردم خدمت خواهیم کرد.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کماکان روند بیماری کرونا نزولی است، افزود: با اینکه بازگشایی مشاغل را ۳۰ فروردین در تهران و ۲۳ فروردین در کل کشور داشتیم، توانستیم روند نزولی را حفظ کنیم.

او درباره همکاری دیگر دستگاه ها گفت: تمامی دستگاه  بر اساس تاکیدات رهبر معظم  با یک تماس تلفنی  با دیگر دستگاه ها همکاری ها انجام می شد. برای مثال امروز بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، سعید نمکی، وزیر بهداشت به برگزاری جلسات برای برگزاری شب‌های قدر پرداخت.

حریرچی با بیان اینکه که وضعیت مهار و مدیریت این بیماری در کشور مناسب است گفت: روز گذشته اوباما از  وضعیت مدیریت کرونا در کشور آمریکا ابراز تاسف کرد، اما ما توانستم با وحدت نظر به فعالیت بپردازیم.

حریرچی با بیان اینکه روند نزول در کنترل کرونا در تمامی کشور وجود دارد، گفت: ما روند مقابله با کرونا را با عدد آر 2/5 آغاز کردیم. آر به این معنا که اگر آر 4 باشد از هر یک نفر 4 نفر را مبتلا و هر 4 نفر 16نفر دیگر را مبتلا می کند. اگر آر یک یا زیر یک باشد، یعنی روند نزول است. از  اوایل اسفند عدد آر 2/5 بود، اما از نیمه دوم فرودین  عدد زیر یک است. در اغلب استان های کشور عدد 6/0 را داریم.

او گفت: روند نزول با رعایت مردم مدیریت می شود.خوزستان هم به دلیل اپیدمی  دیرتر شیوع پیدا کرد. در خوزستان رفتار عشیره ای را بیشتر داریم. هم اکنون در 9 شهرستان خوزستان اصناف و ادارت تعطیل است تا بتوان بیماری را کنترل کرد.

حریرچی تاکید کرد: ابتلا در خوزستان فرضیه گرما در برابر کرونا را رد کرد.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون حدود 60، 70 تا 80 درصد مبتلایان ناشی از غربالگری افرادی بودند که با بیماران ارتباط نزدیک داشتند. این نوع مبتلایان بی علامت یا کم علامت هستند.

حریرچی  افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری کمبود تست داشتیم. به تدریج شبکه بهداشت را آرایش داده  و افراد بی علامت  و کم علامت را شناسایی کردیم. امروز از 1500 مورد  شناسایی شدند، 900 تا 1100 مورد دراین گروه هستند و افراد بستری هم به 350 تا 400 کاهش یافته است. مقدار عمده اعدادی که افزایش می یابد،نشان دهنده کشف ماست که نمی گذاریم ویروس پخش شود. به عبارت دیگر نشان دهنده عدد آر است.

 

به گفته او بازگشایی ها روند نزولی را کند می‌کند، اما کماکان روند نزولی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک هیاهو به  راه افتاد که چرا سازمان ثبت احوال امار مرگ و میر را ا علام نمی کند؟ گفت: روز گذشته امار اعلام شد.  در کل کشور 140 هزار تخت وجود دارد،   اکثر تخت ها خالی است. آمار مرگ و میر را نمی توان مخفی کرد. 10 هزار تخت درخواست داشتیم که 28 هزار تخت آماده شد.

حریرچی درباره دغدغه های مالی وزارت بهداشت گفت: روز گذشته مبلغ 4هزار میلیاردی واریز شد.

شب های قدر همچون سال های قبل برگزاری نمی شود

برای مردم شب های قدر از اهمیت برخوردار است، او درباره برگزاری این جلسات گفت:  پیرو نظرات رهبر معظم انقلاب جلسه ای با حضور نمکی برگزار شد. براساس پروتکل ها نحوه برگزاری شب هایی قدر اعلام می‌شود. همچنین تدابیری دراین باره اندیشیده است. البته برگزاری شب های احیا بر اساس پروتکل ها خواهد بود.

  به گفته این مقام مسئول شب های قدر امسال همچون سال های گذشته نیست، ما مطمئن هستیم که مسئولیت را برعهده روحانیون خواهیم بود، چون این افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی از اهمیت برخوردار هستند.

حریرچی گفت: شب های قدر براساس پروتکل و اقدامات از سوی صدا و سیما اعلام می شود.البته درباره اماکن زیارتی تصمیمات با تاخیر انجام می شود.

 

او درباره شبکه بهداشتی گفت: این شبکه در دهه 60 و 70 تشکیل شد. در آن دوران این شبکه در راستای خدمات رسانی به جمعیت روستایی کشور تشکیل  و اقدامات مناسب از جمله کنترل بیماری های عفونی، بهداشت کودکان  مادران  و به نوعی تمدن سازی انجام داد. درسال‌های اخیر به پوشش دهی شهرها با سیستم مراقبین سلامت  به پوشش حاشیه شهرها  پرداخت. اقدامات مناسب درراستای طرح تحول سلامت انجام شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: باحضور نمکی  در وزارت بهداشت شعار هر استان یک پایگاه سلامت طراحی شد که در سه استان به شکل پایلوت در حال اجراست. هم اکنون مقام معظم رهبری به تقویت شبکه بهداشتی و درمان تاکید کردند. درشبکه بهداشت باید هر فردی یک مسئول سلامت داشته باشد این فرد در روستا بهورز و در شهر مراقبان سلامت است.

به گفته او در گام بعدی ارائه سیستم بهداشتی در راستای پزشک ارجا  همچون پزشک خانواده است. 

غربالگری نشان از اعتماد مردم دارد

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تاکنون در دور نخست غربالگری به 87 میلیون نفر زنگ زده شده است.  در کمپین پویش فشار خون نیز 87 میلیون نفر در عرض یک ماه به فعالیت می پرداختند. در مرحله دوم 32 میلیون نفر از افراد بالای 15 سال تحت پوشش قرار گرفتند.

  

کرونا و پاییز

این مقام مسئول درباره شیوع کرونا در پاییز گفت: مقام معظم رهبری نیز  احتمال شیوع کرونا را در پاییز  را مطرح کردند.ویروس های تنفسی همچون آنفلونزا و سرماخوردگی در فصل سرد سال سرایت می کنند. تا زمانی که واکسن دارو کشف نشده امکان شیوع این بیماری در فصل سرما وجود دارد. البته تدابیر دراین باره اندیشیده شده است.

مدارس باز می شوند

این مقام مسئول تاکید کرد: از هفته آینده مدارس برای رفع اشکال باز می‌شود و الزامی برای حضور دانش آموزان  نیست و فقط برای رفع اشکال است. مطمئن هستیم که  با رعایت تدابیر این حضور انجام می شود. به مدارس پروتکل ابلاغ می شود. بیشتر دروس عملی مورد بررسی قرار می گیرد.

حریرچی درباره محدودیت های ناشی از کرونا گفت: تا وقتی واکسن یافت نشود و ویروس تغییر ماهیت ندهد محدودها وجود دارد.

 او گفت: تاکنون در بین کسبه  2200 ثبت الکترونیکی انجام شده است. مردم  کسب و کارهایی که پروتکل را رعایت نمی کنند را اطلاع رسانی کنند. 62 درصد کسبه تهران پروتکل ها را رعایت کرده اند.

او تاکید کرد: افراد می توانند درصورت مشاهده عدم توجه به پروتکل های بهداشتی از سوی کسبه از طریق بارکد یا سامانه 190 فرد خاطی را به وزارت بهداشت معرفی کند.همچنین می توانند نرم افزار ماسک را دانلود کرده و وضعیت کرونا را شناسایی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایرج حریرچی کرونا برگزاری شب وزیر بهداشت شب های قدر رهبر معظم پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود

به گزارش "ورزش سه"، وقتی بازی آلومینیوم و پرسپولیس به ضربات پنالتی رفت،امید اصلی مجتبی حسینی و شاگردانش برای صعود به دور بعدی جام حذفی به عملکرد احمد گوهری دروازه‌بان خود بود.

گلر سابق پرسپولیس که در طول 120 دقیقه بازی هم با وجود دریافت 4 گل چند سیو فوق‌العاده داشت و توانست تیمش را در بازی نگه دارد، در ضربات پنالتی فوق‌العاده کار کرد و در نقشی منجی ظاهر شد.

گوهری وقتی آلومینیومی‌ها با از دست رفتن پنالتی امیر نوری و برخورد توپ به تیر دروازه کمی نگران شده بودند، توانست با مهار ضربه دانیال اسماعیلی‌فر تیمش را به بازی برگرداند و در ادامه آخرین ضربه پنالتی پرسپولیس را در شرایط برابر دو تیم از وحید امیری گرفت تا تیمش را در آستانه برد مهم و بزرگ قرار بدهد.

دروازه‌بان باتجربه آلومینیومی‌ها که امسال از پرسپولیس به اراک رفته ، مقابل تیم سابق خود نمایشی خوب داشت و در نهایت از خوشحالی از پوست خود نمی‌گنجید. او بعد از مهار پنالتی وحید امیری به سمت او رفت و با حرفی به خوش و بش کرد تا حسابی شب خوبی را پشت سر گذاشته باشد.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!