Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@02:13:59 GMT

رد یک شایعه در خصوص زلزله توسط استاندار تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۵۸۴

به گزارش مهر، بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۴۸ دقیقه بامداد، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در کانون دماوند و گسل مشا استان تهران را لرزاند که با وقوع این حادثه ستاد مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمد و مردم به خیابان‌ها و بوستان‌ها رفته و شب را بیرون از منازل به سر بردند.

با گذشت ۴۸ ساعت از وقوع زلزله ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ ریشتری وقوع یکصد پس لرزه دیگر توسط زلزله نگاری به ثبت رسیده است و همچنان ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

از صبح امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که مردم شرق استان تهران برای تأمین جانی خود منازل مسکونی خود را باید تخلیه کنند.

مهدی حیدری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع زمین لرزه‌های متعدد در چند شب اخیر سبب ایجاد نگرانی در بین مردم و بیرون آمدن آن‌ها از منازل در نیمه‌های شب شد، به همین منظور، حسب دستور استاندار تهران تدابیری اندیشیده و یک اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت اسکان ۲۰۰ خانوار را مهیا کردیم‌.

وی با بیان اینکه این اردوگاه اسکان اضطراری موقت بوده و هیچ گونه پیش بینی و رسیدن به یک دلیل قاطع مبنی بر وقوع اتفاقی خاص وجود ندارد گفت: شرایط مدیریتی در حوزه بحران اجازه می‌دهد تا پیش بینی لازم را برای بهترین و بدترین شرایط داشته باشیم و امیدواریم در بهترین شرایط پس لرزه‌ها پایان یافته و شرایط آرام در شهرستان برقرار شود؛ علی رغم این موضوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست و در صورتی که وضعیتی دیگر به وجود آید باید آمادگی کامل را به منظور ارائه خدمات داشته باشیم.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در خصوص شایعات در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: درخواست از مردم برای تخلیه خانه‌های مسکونی صحت ندارد و از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست افزود: هرگونه هشدار از سوی مسئولان محلی به مردم برای تخلیه خانه‌های مسکونی کذب است و اطلاع رسانی به مردم در مواقع ضروری از طریق مراجع رسمی صورت خواهد گرفت و بنا بر زلزله بامداد جمعه دستگاه‌های امدادی و خدماتی تا فردا در آماده باش هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگان استان قزوین اجازه شایعه سازی برای مدیران را ندهند

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش برخی‌ها برای رواج شایعات تغییر مدیران در استان قزوین اظهار کرد: عده‌ای در استان قزوین در تلاش هستند تا برای رسیدن به اهداف و مقاصد خود هرچند وقت شایعاتی را منتشر کنند.

وی با بیان اینکه این رفتار هرچند وقت تکرار می‌شود و اتفاق تازه ای نیست، افزود: اما این افراد باید بدانند این رفتار به نفع استان و مصالح مردم نیست.

این فعال سیاسی ادامه داد: این شایعات و ایجاد این فرعیات به مصلحت استان قزوین و روند رو به رشد و مثبت استان و امورات مردم نیست و بدون شک فضای استان را غبار آلود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی مدیران استان قزوین نیز با رفتار خود به این شایعات دامن می‌زنند، ادامه داد: مدیران دولت در استان نیز همچون مشی رئیس دولت و تأکیدات ایشان باید عملکرد جهادی داشته باشند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه مردم از برخی رفتارها و کندی انجام امورات در برخی ادارات استان قزوین ناراضی هستند، ادامه داد: در برخی دستگاه‌های استان برای انجام امورات مردم سستی می‌بینیم.

وی اضافه کرد: استاندار باید مدیران فعلی را برای انجام امورات مردم پای کار آورده و اجازه کاهلی و سستی را ندهد و گویا تغییرات مدیریتی که در برخی ادارات استان آغاز شده نیز در همین راستا است.

دبیر حزب موتلفه استان قزوین تاکید کرد: ایجاد بازار شایعات برای مدیران استان نیز فضای خوبی نیست و به نظر می‌رسد یک قوه عاقله در استان باید وجود داشته باشد تا برای مصالح استان تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: از سویی وجود برخی فعالیت‌های رسانه‌ای و مجازی در استان را شاهد هستیم و مدیران نباید اجازه جولان این افراد که کارنامه مشخصی دارند را بدهند.

شفیعی‌ها با تاکید بر اینکه میدان برای شایعه سازان در استان باید تنگ و محدود شود، اضافه کرد: از سوی دیگر شایعات را نباید جدی گرفت و علائمی هم بر تأیید این شایعات نیست.

وی بیان کرد: همه فعالان سیاسی استان باید دقت کنیم در فضای آلوده به شایعات نگاه‌ها متوجه عملکردهای مثبت نخواهد بود و در ایجاد بازار شایعات در توقف روند کار و خدمت رسانی به مردم مؤثر است.

این فعال سیاسی ادامه داد: بزرگان استان نباید با رفتار خود اجازه دهند افراد مسئله دار برای استان و مدیران استان شایعه سازی کرده و در روند خدمت رسانی اختلال ایجاد کنند.

وی در پایان یادآور شد: پرداختن به فرعیات و مسائل بی پایه واساس وقت استان و فرصت خدمتگزاری به مردم را خواهد گرفت.

کد خبر 6100180

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • بزرگان استان قزوین اجازه شایعه سازی برای مدیران را ندهند
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • پیش بینی رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از استقابل ویژه مردم
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی