Web Analytics Made Easy - Statcounter

حریرچی گفت: با فرمایش مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم شب های قدر دستورالعمل ها و پروتکل های مربوطه تقویت شده و برگزاری این مراسم به روحانیون و نیروهای مردمی سپرده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «ایرج حریرچی» در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ضمن بررسی آخرین اقدامات و برنامه های وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری کرونا گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری وزیر بهداشت با برگزاری جلسه ای خواست تا تدابیری برای برگزاری مراسم شب های قدر اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه جلسه ای با مرکز رسیدگی امور مساجد و نماینده وزارت کشور و سایر متخصصان این حوزه تشکیل شد، بیان کرد: توافقاتی صورت گرفت تا ضمن رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های مربوط به برگزاری شب های قدر تعیین و ابلاغ شود.

 

وی افزود: در این پروتکل ها چگونگی برگزاری مراسم شب های قدر در شهرهایی که سفید هستند، آمده و اینکه تدابیر برای برگزاری مراسم در مساجد بزرگ و مساجد جامع نیز آمده تا اجرای پروتکل ها در فضای باز صورت گیرد.

 

حریرچی با تاکید بر اینکه هرچند امسال مراسم لیالی قدر مانند سال های قبل برگزار نخواهد شد، گفت: مسئولیت برگزاری مراسم شب های قدر امسال بر عهده روحانیون، بسیج مساجد و خود مردم می باشد و این افراد باید پروتکل های بهداشتی را به صورت دقیق و منظم رعایت نمایند.

 

حریرچی با تاکید بر اینکه امسال در پاییز و زمستان با شدت کمتری از کرونا روبرو هستیم، گفت: تا زمانی که واکسن و داروی بیماری کرونا کشف نشده است، باید به رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت. در زمستان امسال تعداد زیادی ماسک، دارو و سایر وسایل حفاظتی وارد کشور می شود و ظرفیت تولید ماسک n95 از روزانه 20 هزار عدد به 140 هزار عدد افزایش یافته است به طوری که هم اکنون می توانیم در این حوزه صادرات نیز داشته باشیم.

 

وی افزود: حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروهای پزشکی و درمانی موجب شد تا ما در مقابله با کرونا موفقیت بیشتری داشته باشیم و از مقام معظم رهبری، نیروهای بسیج و نیروهای مسلح نیز قدردانی می کنم زیرا مقابله با کرونا بدون همراهی سایر نهادها به سختی امکان پذیر می شد.

 

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا ایرج حریرچی برگزاری مراسم شب های قدر برای برگزاری مراسم پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی


 کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور دکتر سعید سلیمان پور دبیر جشنواره و بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد. 

در این مراسم محمودی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت ع و مخصوصا در شان امام رضا ع شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند.

وی افزود: همه خادمان به مرور زمان از دنیا می‌روند و بعد از مدتی از یاد می‌روند تنها چیزی که از خادمان شاعر به یادگار می‌ماند شعر‌های سروده شده آنهاست که تا آخرالزمان ماندگار هستند.
محمودی در ادامه گفت: در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر از کشور‌های خارجی و ۹۵ اثر از داخل کشور بود.

وی تصریح کرد: امسال از ۵۳۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه ۴۱۶ اثر داخلی و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی (آلمان، ترکیه، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان و گرجستان) می‌باشد.

محمودی با اشاره به اینکه، قبل از آغار جشنواره که ۲۶ اردیبهشت در شهرستان سلماس برگزار می‌گرددافزود: برگزاری۶ کارگاه آموزشی شعر رضوی در شهر‌های مختلف و همچنین در ۶ استان از جمله:استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و تهران محول شعر ارادت رضوی برگزار می‌شود. 

محمودی گفت: در بحث جریان سازی شعر رضوی سال گذشته این مراسم در شهر ایلدیر ترکیه برگزار شد که با استقبال بی نظیر شیعیان و دوستداران اهل بیت پیامبر قرار گرفت و امسال نیز بعداز جشنواره این همایش در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد و ان شاءالله در همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین مراسم شعر رضوی در شهر کرکوک عراق اجرا خواهد شد.

 سعید سلیمان پور دبیر هجدهمین 
جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم با گرامی داشت جایگاه والای شعر خوی گفت: 
بنده شهرستان خوی را خانه دوم ادبی خودم می‌دانم و امروز افتخار می‌کنم که در این شهر فرهنگ و ادب در مراسم شعر رضوی حضوردارم.
وی افزود: شهرستان خوی در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صد‌ها شاعر 
بنام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده اند و آثار بی نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است. 
سلیمان پور در ادامه با اشاره به تاثیر بسزایی شعر در جامعه گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی ع در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند: شعر یک رسانه بین المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است.
وی در ادامه در باره ارزش معنوی مدح اهل بیت گفت: هر شاعری که در مدح و منزلت ۱۴ معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید پیروز است و در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

سلیمان پور در ادامه گفت: و، اما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم شعری را که در مدح و وصف اهل بیت ع می‌گوییم سیره نبوی و علوی و معرفتی آن بزرگواران را به ظهور برسانیم. 
در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار ع شعرخوانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • برگزاری گرامیداشت روز معلم در بخش شمیل بندرعباس
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی