Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای سال مالی ۹۸ – ۹۹ که امسال به پایان می‌رسد، آسفالت ۴۱۵ کیلومتر راه روستایی پیش‌بینی شده که گام بلندی در بهبود وضعیت این بخش به شمار می‌رود.  

وی اضافه کرد: تا پیش از اجرای کامل این ۴۱۵ کیلومتر، برخورداری خانوارهای روستایی از راه آسفالته در آذربایجان‌غربی ۸۲ درصد بود که با اجرای این طرح، این رقم ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شکری بیان کرد: از کل ۴۱۵ کیلومتر راه در نظر گرفته شده برای آسفالت در قالب طرح ابرار در آذربایجان‌غربی، ۱۷۰ کیلومتر آماده آسفالت شده و عملیات آسفالت‌ریزی ۲۰ کیلومتر نیز اتمام یافته است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با بهبود شرایط جوی در نیمه دوم بهار امسال، این طرح با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.  

آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد که در ۲ هزار و ۸۰۰ آبادی استان زندگی می‌کنند.  

این تعداد، حدود یک سوم جمعیت کل آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود.  

طرح ابرار با هدف تسریع در اجرای طرح‌های آسفالت راه روستایی در آذربایجان‌غربی برنامه‌ریزی شده و در قالب آن، از ظرفیت داخلی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان استفاده می‌شود.  

کد خبر 510300 برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی آسفالت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی آسفالت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: یک میلیون هکتار از مجموع ۲.۷ میلیون هکتار مراتع استان ییلاقی است که با صدور مجوز دامداران سالانه از این مراتع بهره برداری می کنند.

  مسعود شفیعی   افزود: مراتع استان یا روستایی و یا ییلاقی هستند در مراتع روستایی شروع فصل بهره برداری از ۱۵ اردیبهشت و مراتع ییلاقی از ابتدای تیرماه است که قبل از فرا رسیدن فصل بهره برداری مجوزها تمدید و دامها در عرصه ها مستقر می شوند.

وی اظهار کرد: مراتع روستایی استان از وضعیت بهتری برخوردار هستند چرا که دور از دسترس دامداران و روستاییان هستند و شرایط اب و هوایی اجازه چرای دام زودتر از زمان مقرر را نمی دهد.

شفیعی افزود: اغلب مراتع ییلاقی استان در نوار مرزی واقع شده اندو کنترل براین مراتع توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی نیز انجام می شود و این موجب شده تا ییلاقات فرصات برای بازسازی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سعی می شود تا ظرفیت مراتع به روزرسانی شود و مجوز های صادر شده به نسبت تولید علوفه مدیریت می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از بهره برداران درخواست می شود از چرای زود هنگام در مراتع خودداری کنند چرا که در چرای دام قبل از زمان مقرر مراتع خیس است و باعث می شود تا پوشش گیاهی از ریشه خارج شده و آسیب جدی هم به خاک و هم به پوشش گیاهی وارد شود.

وی اضافه کرد: تعیین حدود مراتع برای دامداران نیز انجام می شود چرا که جمعیت بهره بردار نسبت به سطح مراتع بیشتر است و ۱۲۰ هزار نفر بهره بردار دارای مجوز در این زمینه وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی