Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان و سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در یک گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند تا دو کشور با همکاری یکدیگر و با تشکیل هیئتی مشترک، حادثه به وقوع پیوسته در مرز مشترک دو کشور را مورد رسیدگی قرار دهند. تاریخ انتشار: 08:48 - 22 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۷۶۱ خبرگزاری میزان - محمدجواد ظریف و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان شامگاه یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات سیاسی این کشور و ابتکار منطقه‌ای برای صلح در افغانستان را مورد گفت‌وکو و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گفت‌وگو طرفین توافق کردند تا دو کشور با همکاری یکدیگر و با تشکیل هیئتی مشترک، حادثه به وقوع پیوسته در مرز مشترک دو کشور را مورد رسیدگی قرار دهند.   پیش‌تر- ۱۷ اردیبهشت ۹۹-سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تداوم فضا سازی برخی رسانه‌های بیگانه - که با پول‌های نفتی اداره می‌شوند - در خصوص وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان در منطقه مرزی با ایران تاکید کرد: همانگونه که پیشتر توسط مقامات مختلف کشورمان بیان شد اخبار منتشره مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی مجبور به بازگشت به افغانستان با عبور از رودخانه هریررود شده و دچار حادثه شده اند را قویا تکذیب می‌کنیم. بیشتر بخوانید: سخنگوی وزارت خارجه: برخی درصدد مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان هستند

 موسوی افزود: برغم بی ارتباط بودن موضوع به ایران و با توجه به درخواست مقامات افغانستان، این وزارتخانه بدلیل روابط برادرانه مبتنی بر اصول حسن نیت و حسن همجواری بین دو کشور، امروز چهارشنبه طی یادداشتی رسمی به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران آمادگی مقامات ذیربط در ایران را برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعا‌های مطرح شده اعلام کرد.

موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مرز‌های خود با افغانستان را مرز‌های صلح و دوستی دانسته و بر عزم و اراده خود برای تداوم روابط دوستانه و برادرانه با کشور جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس احترام متقابل تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران افغانستان مرز جمهوری اسلامی افغانستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه به شرح زیر است؛

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه