Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهادگران دانشجو که همیشه آماده حضور در سنگر امداد رسانی و کمک به نیازمندان هستند، این بار نیز گوش به فرمان رهبر انقلاب و آتش به اختیار رزمایش همدلی را به زیباترین شکل خود به اجرا درآوردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیماری کرونا از زمان ورودش به کشور نه تنها سلامت مردم را دچار مشکل کرد؛ بلکه ضربه بدتر و سنگین‌تر از آن یعنی اقتصاد و معیشت خانواده‌ها را نشانه گرفت، به خصوص افرادی که از لحاظ اقتصادی در محدودیت هستند، بیشترین آسیب در این بحران نصیبشان شد که شاید جبران آن در مدت زمان طولانی هم امکان پذیر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب اقتصادی خانواده‌های کم بضاعت و کارگران روز مزدی که کسب و کار آنها تعطیل شده و برای تامین معاش روزانه خانوده خود به سختی گذران امور می‌کنند باعث شد تا رهبر انقلاب فرمان همدلی را برای کمک به این خانواده‌ها بدهند.
پس از توصیه رهبر انقلاب برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان بحران کرونا، گروه‌های جهادی به ویژه جهادگران دانشجو که همیشه آماده حضور در سنگر امداد رسانی و کمک به نیازمندان هستند، این بار نیز گوش به فرمان رهبر انقلاب و آتش به اختیار رزمایش همدلی را به زیباترین شکل خود به اجرا درآوردند.
مشارکت بیش از ده هزار دانشجوی جهادگر در این طرح و تامین بسته‌های معیشتی نمونه بارز امداد رسانی این دانشجویان در سنگر همدلی است.
مشارکت ۱۰۰۰۰ نفری جهاد گران دانشجو در رزمایش مومنانه صادق مفرد، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در خصوص آخرین وضعیت رزمایش همدلی و مومنانه دانشجویان جهادگر گفت: پس از فعالیت شبانه روزی گروه‌های جهادی در خط مبارزه با بیماری کرونا، مرحله دوم فعالیت گروه‌های جهادی بعد از پیام رهبر انقلاب خدمت رسانی به اقشاری که در بیماری کرونا آسیب اقتصادی دیدند، آغاز شد و تاکنون ۶۰۰ گروه جهادی و حدود ۱۰۰۰۰ نفر جهادگر در این زمینه فعال شدند که این افراد درگیر خدمت رسانی هستند.
وی افزود: این جهادگران هم بسته‌های حمایتی را آماده می‌کنند و هم پویش‌هایی را برای تحقق رزمایش همدلی راه اندازی کردند.  
مفرد اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار بسته حمایتی توسط گروه‌های جهادی دانشجویی تامین و میان نیازمندان توزیع شده است.
وی ادامه داد: فعالیت گروه‌های جهادی در بحث تامین بسته‌های معیشتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و پس از ماه رمضان مباحث اقتصادی این موضوع که مرتبط با جهش تولید باشد و بتواند وضعیت اقتصادی و حتی شغل و حمایت از کسب و کار‌هایی که آسیب دیده از کرونا هستند را  بتواند تقویت کند در دستور کار خود قرار خواهند داد.
راه اندازی بیش از ۴۰ ایده خلاقانه دانشجویی معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی اضافه کرد: علاوه براین پویش‌هایی نیز از سوی گروه‌های جهادی راه اندازی شده که در این پویش‌ها برای مثال حمایت از نیرو‌های خدماتی دانشگاه‌ها گرفته تا انجام فعالیت‌های آموزشی و طرح‌های مختلف در حال انجام است. طرح‌های دیگر مانند هر دانشجو یک افطاری و یا پرداخت اجاره بهای اقشار آسیب دیده است که البته بیش از ۴۰ ایده متعدد از سوی دانشجویان راه اندازی شده و در حال انجام است.
مفرد اظهار داشت: شناسایی خانواده‌های نیازمند بیشتر با همکاری مساجد و بسیج محلات صورت می‌گیرد، علاوه بر این گروه‌های جهادی دانشجویی قبلا نیز در این مناطق محروم مشغول فعالیت بودند و ارتباطاتی را داشتند، اما در مجموع از معتمدین محلی، پایگاه‌های بسیج و مساجد و در نهایت ارتباطات خودشان در واقع در شناسایی نیازمندان استفاده می کنند.  
وی ادامه داد:هر بسته‌ معیشتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که رقم قابل توجهی را از نظر مالی در بر می‌گیرد.
مفرد با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در سایر استان‌ها گفت: پویش‌های استانی طراحی شده و این فعالیت‌ها و توزیع بسته‌های معیشتی در شب‌های قدر نیز ادامه دارد.
وی در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه مبارزه با کرونا افزود:فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه مبارزه با کرونا کمتر شده، اما همچنان جهاد در این زمینه ادامه دارد.
مفرد در ادامه خاطرنشان کرد: تولید ماسک و ژل ضد عفونی و همچنین تامین نیرو برای بیمارستان‌ها همچنان توسط گروه‌های جهادی در حال انجام است، ولی چون نیاز بیمارستان‌ها در این زمینه کاهش پیدا کرده، گروه‌های جهادی به سمت فعالیت‌های اجتماعی و حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا رفته اند و این فعالیت‌ها در اولویت گروه‌های جهادی دانشجویی است.
صندوق‌های قرض الحسنه دانشجویی به آسیب دیدگان کرونا وام می‌دهد وی در خصوص راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه و پرداخت وام به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت:یک سری از گروه‌های جهادی صندوق قرض الحسنه راه اندازی کردند و شروع به پرداخت وام‌هایی به اقشار آسیب دیده از کرونا کردند. این وام‌ها به صورت وام‌های خورد از محل منابع مردمی جمع آوری می‌شود و به کسانی که نیازمند هستند، پرداخت می‌شود.
وی افزود: این کار با دقت کامل انجام می شود؛ چراکه این افراد ممکن است دوست نداشته باشند کسی بداند بخششی به آن‌ها صورت می گیرد. تعدادی از گروه‌های جهادی این فعالیت را آغاز کردند که ایده بسیار خوبی است و پاسخ خوبی هم دریافت کردند، توانستند منابع مردمی را جمع آوری  و به نیازمندانی که می‌شناختند وام پرداخت کنند. ضمانت این وام‌ها هم ضمانت‌های کمی است که افراد بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند.
مفرد یادآور شد: این طرح به تازگی پا گرفته و تاکنون ۱۵ صندوق راه اندازی شده و در آینده در تمام مناطق کشور فراگیر خواهد شد.
وی با اشاره به جذب کمک‌های مردمی از سوی گروه‌های جهادی گفت: تامین بسته‌های معیشتی بیشتر از محل جذب کمک‌های مردمی است به خصوص در پویش‌ها این کمک‌ها جذب می‌شود.  
مفرد با اشاره به طرح‌های خلاقانه دانشجویان جهادگر گفت: البته علاوه بر کمک‌های مردمی طرح‌های خلاقانه نیز از سوی دانشجویان در جذب این منابع موثر بوده، برای مثال در شب میلاد امام حسن (ع) دانشجویان تهران و خراسان رضوی پخت کیک خانگی به مناسبت شب میلاد را داشتند که فقط در شهر مشهد ۱۳۰۰ تا کیک از خانه‌ها جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد، در تهران و چند شهر دیگر مشابه آن اجرا شده و در واقع اکثر فعالیت دانشجویان جهادگر از محل کمک‌های مردمی و خیرین انجام می‌شود و کمک‌های سازمانی و دولتی چندانی به گروه‌های جهادی نمی‌شود.   به گفته مفرد که مسئول این عملیات است این اعداد وارقام تنها بخشی از فعالیت شبانه روزی دانشجویان در سنگر امداد رسانی به نیازمندان است که توانسته اند با جهاد خود بخش قابل توجهی از مشکلات نیازمندان را حل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مفرد رزمایش مومنانه بسیج دانشجویی فعالیت گروه های جهادی آسیب دیده از کرونا بسته های معیشتی کمک های مردمی رزمایش همدلی امداد رسانی رهبر انقلاب خانواده ها راه اندازی فعالیت ها پویش ها کمک ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد

ظاهر وطن‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به همت مرکز نیکوکاری نسیم مهربان شهرستان پارس‌آباد در بین مددجویان تحت حمایت و نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری شهرستان پارس آباد به صورت مستمر در این شهرستان فعالیت می کنند که در مناسبت‌های مختلف در رفع نیازهای مددجویان اقدامات ارزنده‌ای را به انجام می‌رساند.

وطن‌خواه بیان کرد: با مشارکت مراکز نیکوکاری توانسته‌ایم بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت را برطرف کنیم.

کد خبر 6097599

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم