Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:08:51 GMT

2 تن آرد تاریخ مصرف گذشته در دیواندره کشف و جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۷۹۹۳

2 تن آرد تاریخ مصرف گذشته در دیواندره کشف و جمع آوری شد

ایسنا/کردستان مسئول نمایندگی استاندارد در دیواندره از کشف یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم آرد غیر استاندارد خبر داد.

سیروس کاکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان از نانوایی‌ها در قالب گشت مشترک توسط کارشناسان استاندارد، فرمانداری، مرکز بهداشت واداره صنعت، معدن و تجارت در دیواندره نزدیک به دو تُن آرد غیر استاندارد معادل ۳۴ کیسه و 300 کیلوگرم آرد تاریخ مصرف گذشته معادل ۶ کیسه، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بازرسی یک هزار و 700 کیلوگرم آرد مخصوص پخت نان لواش در سنگگ‌پزی‌ها و 300کیلوگرم آرد تاریخ مصرف گذشته در یکی از واحدهای پخت نان لواش مشاهده، توقیف و واحدهای متخلف جهت اعمال قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

کاکی با اشاره به اینکه در استاندارد ملی ایران هشت نوع آرد شامل نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگگ، کامل و ماکارونی و سمولینا تعریف شده است، بیان کرد: استفاده از آرد متناسب در پخت نان در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد.

مسئول نمایندگی استاندارد در دیواندره یادآور شد: نتایج بازرسی از نانوایی های پخت سنگگ در دیواندره برای تناسب آرد استفاده شده با نان پخته شده این بود که در تعدادی از این نانوایی ها به جای استفاده از آرد مخصوص سنگگ از آرد لواش و تافتون استفاده می شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مصرف آرد غیر متناسب با نان پخته شده با شماره تلفن گویای 1517 و سامانه پیامکی 10001517 موارد تخلف را اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندارد استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند