Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، لیلا آشوری افزود: این زوجین هر ماه تحت نظر و مراقبت توسط مراکز خدمات جامع سلامت بوده و در زمان بارداری، قبل از هفته دهم بارداری، به کلینیک مشاوره ژنتیک مرکز بهداشت ارجاع می‌شوند تا ضمن بررسی جنین از نظر ابتلا به بیماری تالاسمی ماژور، در صورت بیمار بودن جنین، بتوان از طریق قانونی مانع از  به دنیا آمدن نوزاد بیمار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ژنتیک مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اظهار کرد که افراد مینور از نظر ظاهری با افراد عادی فرقی ندارند و فقط ممکن است گاهی احساس خستگی داشته باشند، اما افراد ماژور دچار کم خونی شدیدتری هستند و نیاز به درمان‌های حمایتی دارند.

به گفته وی احتمال به دنیا آمدن نوزاد ماژور در هر بارداری، ۲۵ درصد؛ نوزاد مینور، ۵۰ درصد و نوزاد سالم نیز ۲۵ درصد است.

آشوری گفت: از سال ۱۳۷۶ به بعد که این آزمایش تشخیصی برای همه زوجین انجام می‌شود، تعداد ۱۱۶ زوج تالاسمی مینور در شهرستان قزوین شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود که گاهی برای تشخیص نهایی این بیماری، لازم است قرص آهن به مدت سه ماه توسط بیمار مصرف شود.

کد خبر 510317 برچسب‌ها تالاسمی استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاسمی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر

کارشناسان اورژانس پیرانشهر موفق شدند با مدیریت مادر باردار فرآیند زایمان را تسهیل و نوزاد دختر را در داخل آمبولانس به‌دنیا بیاورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نوزاد عجول پیرانشهری در آمبولانس دیده به جهان گشود؛ این مأموریت در ساعت ۴:۳۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت توسط مرکز پیام آذربایجان‌غربی به پایگاه اورژانس پیرانشهر گزارش شد و کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل فوریت اعزام شدند.

کارشناسان مادر باردار را برای انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس انتقال داده و در مسیر انتقال با توجه به شروع فرآیند زایمان، نوزاد را به دنیا می‌آورند.

مادر و نوزاد هم اکنون با وضعیت بالینی پایدار در بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر تحت نظر می‌باشند.

گفتنی است این مأموریت در روستای گلات منگور از توابع شهرستان پیرانشهر اتفاق افتاد.

کد خبر 750301

دیگر خبرها

  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟