Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@16:12:41 GMT

توقیف 108 تن پسماند غیر مجاز در بدو ورود به کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۸۲۱۶

توقیف 108 تن پسماند غیر مجاز در بدو ورود به کشور

به استناد ماده 14 قانون مدیریت پسماند و در اجرای قوانین و مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه، از ورود 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به کشور، در گمرگ باشماق مریوان ممانعت شد و محموله مذکور به کشور عراق عودت داده شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اعلام این خبر گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ورود مقدار 108 تن پسماند ویژه به کشور از طریق مرز باشماق مریوان، کارشناسان حفاظت محیط زیست کردستان به محل مراجعه کرده و پس از بازدید و بررسی و پایش موضوع، صحت گزارش را تائید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبا رضائی تصریح کرد: پسماند ویژه مذکور، در 4کامیون حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق بوده و ضمن عدم داشتن مجوز قانونی، طی بارنامه جعلی در قالب کنسانتره سرب سولفیدی جاسازی شده و حمل آن به مقصد استان قم بوده است.

رضائی افزود: در اجرای ماده 2 مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه به استناد ماده 14 قانون مدیریت پسماند که " هر گونه واردات و صادرات پسماندهای ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون  مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام کرده است"، پس از تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با مدیر گمرک باشماق از ورود به داخل کشور ممانعت به عمل آورده و مقرر گردید پسماند مذکور به کشور مبدأ ( عراق ) عودت داده شود.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق کردستان پسماند مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان