Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:39:22 GMT

راه اندازی سیستم تعاملی آموزش مجازی در علوم پزشکی شهیدبهشتی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۸۵۱۳

راه اندازی سیستم تعاملی آموزش مجازی در علوم پزشکی شهیدبهشتی

دکتر محمدمهدی صدوقی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اگر دانشگاه ها باز شود ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بخشی از کلاس ها را به صورت حضوری برگزار می کنیم. برخی از کلاس هایی که لازم باشد به صورت تکمیلی برگزار خواهد شد. احتمالا امتحانات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضوری خواهد بود.

وی افزود: البته برخی از امتحانات میان ترم را به صورت مجازی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت ترم را با آزمون های حضوری تکمیل می کنیم. کلاس های عملی هم هر آنچه که توانستیم با ضبط به صورت مجازی ارائه کردیم و هر آنچه که باقی مانده باشد به صورت تکمیلی برای دانشجویان به صورت حضوری انجام می شود.

تهیه فیلم برای ۶۰ مهارت دانشجویان پزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: در حال حاضر اسکیل لب در دانشگاه ما وجود دارد و برخی از دانشکده ها مانند دندانپزشکی نیز لابراتوار شبیه سازی دارند. از طریق این مراکز یک سری آموزش انجام شده است و قصد داریم ۶۰ مهارتی که باید دانشجویان پزشکی یاد بگیرند را به صورت فیلم آماده کنیم تا به دانشجویان آموزش داده شود.

وی یادآور شد: تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و رشته های آن زیاد است بنابراین تنوع کار در آموزش مجازی نیز زیاد است. همین موضوع باعث شده پیشرفت خوبی در آموزش مجازی داشته باشیم.

راه اندازی سیستم تعاملی آموزشی

صدوقی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵ درصد دانشجویان به صورت آنلاین تحت پوشش آموزش بوده اند اما درصدد هستیم تا ۱۰ روز آینده یک سیستم تعاملی آموزشی راه اندازی کنیم تا وقتی استاد درس می دهد دانشجو بتواند سر کلاس حضور داشته باشد و سئوال کند و تعامل ایجاد شود. اکنون بیشتر دروس به صورت آفلاین ارائه می شود. در حال آماده سازی زیرساخت های دانشگاه هستیم که این سیستم تعاملی ایجاد شود.

وی گفت: به هر حال آموزش علوم پزشکی در این شرایط کرونا یک آموزش ترکیبی است. آموزش مجازی ابتدا انجام می شود و بعد قسمت هایی که ناقص مانده به صورت حضوری تکمیل می شود. امتحانات هم به صورت حضوری خواهد بود اما گروه های آموزشی که بتوانند امتحانات خود را به صورت مجازی برگزار کنند، آموزش دانشگاه مشکلی با این موضوع ندارد.

کوتاه شدن دوره های آموزش عملی در بخش ها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: آموزش عملی بیشتر مربوط به دانشجویان پزشکی و پرستاری است که باید داخل بخش ها آموزش ببینند. برای این دسته از دانشجویان تمهیداتی دیده شده است. به طور نمونه دانشجویی که باید یک ماه به بخش اطفال برود آموزش تئوری خود را به صورت مجازی می گذراند و هر زمان دانشگاه بازگشایی شد از آن یک ماه آموزش، ۱۵ روز مجازی گذرانده و ۱۵ روز آموزش عملی را در بخش می گذارند. در واقع دوره های آموزش کوتاه می شود و وقتی به بخش می روند دیگر آموزش تئوری نمی گذرانند.

بازشدن آزمایشگاه برای دانشجویان دکتری تخصصی

وی درباره تمهیدات آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از روز اول بسته شدن دانشگاه ها اعلام کردیم اگر کیت های آزمایشی پروژه های دانشجویان دکتری در حال انقضاء است و یا کیت ها خراب می شود با نامه مدیر گروه دانشکده آزمایشگاه برای یک نفر باز می شود و می تواند برود آزمایش های خود را انجام دهد.

صدوقی اظهار داشت: همچنین برای سایر دانشجویان دکتری که در مراحل ابتدایی کار تحقیقاتی خود هستند هم اعلام کردیم که با فاصله گذاری و یک روز در میان در آزمایشگاه حضور پیدا کنند تا تراکم زیادی ایجاد نشود. بخش تئوری آموزش دانشجویان دکتری تخصصی هم به صورت مجازی در حال انجام است. ژورنال کلاب ها با توجه به اینکه تعداد کمی از دانشجویان را تشکیل می دهد حضوری برگزار می شود.

دفاع پایان نامه ها به صورت مجازی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مورد دفاع پایان نامه ها به صورت مجازی گفت: پایان نامه ها در مدت یک ماه گذشته به صورت مجازی دفاع شده اند که این پایان نامه ها در مقاطع دستیاری، دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد بودند. بسیاری از این دفاع پایان نامه ها به صورت تعاملی یعنی پرسش و پاسخ بود و برخی هم به صورت آفلاین بودند و نظرات را جمع آوری می کردند و در نهایت نمره می دادند.

وی گفت: آموزش مجازی در یکی دو ماه اخیر در کشور توسعه پیدا کرده است و جهش خوبی داشته و روز به روز هم در حال بهبود است. اشکالات آن هم به مرور در حال مشخص شدن است و در حیطه های مختلف در حال رفع است.

کد خبر 4922371

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آموزش مجازی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه پیام نور مرکز سنجش آموزش پزشکی محمد مهدی طهرانچی منصور غلامی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانشجویان دکتری پایان نامه ها صورت مجازی صورت حضوری آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز