Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بوکس یکی از رشته‌های ورزشی در استان همدان است که همواره حاشیه‌های تمام نشدنی در سال‌های گذشته را با خود به یدک کشیده و از برگزاری مجمع فوق‌العاده تا استعفاهای ناگهانی و درگیری و حاشیه‌های متعدد درون هیئت که طی یک سال گذشته این حاشیه‌ها و اختلافات به اوج خود رسیده است.

اردیبهشت ماه ۹۸ سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان خبر استعفای داوود دوامی رئیس هیئت بوکس استان همدان را رسانه‌ای کرد اما دوامی در مصاحبه‌های متعدد در رسانه و خبرگزاری‌ها اعلام کرد که وی را برای استعفا تحت فشار گذاشته‌اند و به نوعی برکنار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از استعفای دوامی با معرفی اداره کل ورزش و جوانان استان سعید دوست‌محمدی به عنوان سرپرست هیئت بوکس استان همدان به فدراسیون معرفی شد.

بوکس استان همدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد

مدت حضور دوست‌محمدی در بوکس استان همدان بسیار کوتاه بود و خیلی زود این فرد نیز با متنی استعفای خود را از سرپرستی بوکس همدان اعلام کرد و بعد استعفای دوست‌محمدی با گذشت یک سال همچنان بوکس استان همدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

استان همدان که روزگاری در رشته ورزش بوکس در کشور با داشتن قهرمانان متعددی سر بلند می‌کرد حالا در بین استان‌هایی که هیچ جایگاهی در این رشته ورزشی ندارند هم جایگاهی ندارد و روزگار تلخی را سپری می‌کند و کسی پاسخگویی این شرایط نیست.

دستگاه ورزش استان همدان در برگزاری مجمع انتخاباتی کوتاهی کرده است

دبیر فدراسیون بوکس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بوکس استان همدان اظهار داشت: استان همدان با حضور قهرمانی نظیر برادران یعقوب لو، هندی، جلالی و سعید نوروزی از دیرباز مهد بوکس کشورمان بوده است.

حمید قبایی‌زاده افزود: این افراد شناسنامه‌های بوکس استان همدان هستند و همواره استان همدان یکی از قطب‌های بوکس ایران بوده است.

دبیر فدراسیون بوکس کشور با اشاره بلاتکلیفی هیئت بوکس استان همدان گفت: بوکس استان همدان دوسال قبل از نظر فدراسیون بوکس انصافاً خوب کار می‌کرد اما در یک سال گذشته شاهد افول و حواشی مختلفی در بوکس همدان بودیم.

قبایی‌زاده خاطرنشان کرد: در مدت سرپرستی رئیسهیئت بوکس همدان اداره ورزش و جوانان استان همدان ۳ بار به ما تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع داد که هر ۳ بار را هم لغو کردند.

وی با اشاره به قوانین مجامع انتخاباتی بیان کرد: طبق قوانین مجامع انتخاباتی ادارات کل سرپرست به ما معرفی می‌کند و ۳ ماه زمان دارند که شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کنند و متولی اصلی برگزاری مجامع از صفر تا صد و از کار ثبت‌نام و استعلام‌ها در خود استان و با دستور مدیرکل انجام می‌شود.

دبیر فدراسیون بوکس کشور عنوان کرد: ما تنها در تاریخ پیشنهادی به استان می‌رویم و مجمع برگزار می‌شود و اگر برگزاری انتخابات دست فدراسیون بود انتخابات بوکس استان همدان را یک سال گذشته برگزار کرده بودیم.

هیئت بوکس همدان سرپرست ندارد

قبایی‌زاده با بیان اینکه در حاضر هیئت بوکس همدان سرپرستی ندارد، گفت: بنده یک بار هم سرپرست قبلی هیئت بوکس را ندیده‌ام هر چند وی هم بعد از اتفاقاتی که مشخص نشد چه بوده از سرپرستی استعفا داد.

دبیر فدراسیون بوکس کشور بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ بوکس استان همدان این استان در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان در یک رشته المپیکی مانند بوکس شرکت نکرد که این یک ضعفی بزرگ برای مجموعه ورزش این استان است.

قبایی‌زاده خاطرنشان کرد: مدیریت دستگاه ورزش باید پیگیر این موضوع می‌شد و به هر نحوی یک تیم در این مسابقات اعزام می‌کرد اما متأسفانه در حال حاضر از این قبیل ضعف‌ها در بوکس استان همدان زیاد بوده و هیچکس در همدان پیگیر این رشته ورزشی نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم افراد بر اساس ظرفیت مسئولیت قبول کنند، بیان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با معرفی یک سرپرست که بتواند بوکس این استان را به جایگاه واقعی‌اش بازگرداند بوکس همدان را از بلاتکلیفی نجات دهد.

دبیر فدراسیون بوکس کشور عنوان کرد: باید یک سرپرست هرچه سریع‌تر انتخاب شود و ظرف دو هفته تا یک ماه مقدمات برگزاری مجمع انجام شود و سرپرستی که جوابگو و پای کار باشد و به دور از منافع شخصی بوکس استان همدان را به جایگاه واقعی‌اش بازگرداند مدنظر است.

تک‌روی‌ها بوکس استان همدان را به نابودی کشیده است

پیشکسوت بوکس استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تک‌روی‌ها بوکس همدان را به نابودی کشانده است، اظهار داشت: متأسفانه منیت‌ها باعث شد تا امروز بوکس همدان به این وضعیت دچار شود چراکه تمام تصمیمات بوکس استان همدان تنها به یک نفر ختم می‌شد در حالی که به نظر بنده بوکس استان همدان باید با هیئت رئیسه اداره شود.

مصطفی یعقوبلو افزود: بنده طرح مجمع خبرگان بوکس استان همدان را دادم تا بوکس استان همدان با تصمیمات پیشکسوتان اداره شود.

وی با بیان اینکه با تک روی نمی‌توان یک هیئت را اداره کرد، بیان کرد: رئیس هیئت استان همدان یک سال است انتخاب نشده و باید مدیرکل ورزش و جوانان در رشته بوکس یک تجدید نظر انجام دهد.

در پایان گفتنی است؛ اینکه یک هیئت ورزشی مانند بوکس در استان همدان که در کشور به عنوان یکی از قطب‌های این رشته شناخته می‌شود به مدت یک سال بلاتکلیف باشد قطعاً زیبنده دستگاه ورزش استان همدان نیست و ادامه این روند به نابودی کامل این رشته ورزشی کشیده خواهد شد.

این رشته ورزشی در حال حاضر به مانند محتضری می‌ماند که اگر به فریاد آن رسیدگی نشود دیر یا زود شاهد مرگ حتمی آن خواهیم بود بنابراین امیدواریم کارشناسان دستگاه ورزش استان همدان هر چه سریع‌تر به فریاد این رشته ورزشی برسند تا دوباره شاهد بازگشت بوکس استان همدان به جایگاه اصلی خود باشیم.

کد خبر 4922289

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون بوکس اداره کل ورزش و جوانان همدان تیم ملی بوکس ایران بوکس ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله مواسات کمک به نیازمندان بیرجند جهش تولید دبیر فدراسیون بوکس کشور بوکس استان همدان رشته ورزشی استان همدان ورزش و جوانان برگزاری مجمع دستگاه ورزش قبایی زاده بوکس همدان هیئت بوکس حاشیه ها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ظهر دوشنبه با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد که در نهایت محمود یسلیانی ریاست هیئت را به دست گرفت.

در این مجمع وجیهه مطهری و محمود یسلیانی ثبت‌نام کرده بودند که وجیهه مطهری انصراف خود را اعلام کرد.

محمود یسلیانی پس از رأی گیری از ۱۵ رأی مأخوذه ۱۳ رأی کسب و برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت اسکی انتخاب شد.

همچنین وجیهه مطهری به عنوان نایب رئیس هیأت، عبدالرضا اسفنانی به عنوان خزانه دار و فرشته جلالی، عبدالرضا سپیانی و علیرضا بهزادیان فر به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع، اظهار کرد: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین‌المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

وی افزود: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

کد خبر 6098221

دیگر خبرها

  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود