Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:07:59 GMT

یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۸۵۴۳

یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد

عبدالرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته گلخانه‌داران خراسان‌جنوبی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز تولید کردند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر این شاخه‌های گل به دیگر کشورها صادر شده است، بیان‌کرد: البته ما از خراسان‌جنوبی به صورت مستقیم صادرات گل نداریم بلکه این گل‌ها از شهرهایی چون تهران و مشهد صادر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه‌داد: به واسطه شرایط اقلیمی، اختلاف دمای شب و روز و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر گل رز تولیدی در خراسان‌جنوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر دو گلخانه تولید گل رز در خراسان‌جنوبی به مساحت ۱.۵ هکتار وجود دارد که برای سال جاری طرح‌های توسعه‌ای در نظر دارند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: البته این طرح‌های توسعه‌ای به شرط رفع مشکل اعطای تسهیلات به این گلخانه‌داران و تأمین وثیقه اجرایی خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه این دو گلخانه پتانسیل افزایش ۵ هکتار دیگر را به مجموعه زیرکشت دارند، اظهار کرد: در شرایط فعلی به واسطه شیوع ویروس کرونا موضوع صادرات گل رز مقداری تحت الشعاع قرار گرفته که امیدواریم این موضوع نیز به زودی رفع شود.

وی افزود: توسعه گلخانه و گشت گلخانه‌ای از جمله موضوعات مدنظر برای اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی است که طرح‌های متعددی در این زمینه در حال اجرا است.

کد خبر 4922368

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گل رز بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله مواسات کمک به نیازمندان بیرجند جهش تولید خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است