Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:50:05 GMT

اهتمام قضات به صیانت از حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۸۵۷۱

اهتمام قضات به صیانت از حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم اهتمام قضات به اجرای بخشنامه حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی تأکید کرد و گفت: باید دقت کرد تا مبادا در فرایند دادرسی، حقوق شهروندی افراد لطمه ببیند و یا کرامت انسانی مراجعین مورد آسیب واقع شود.

«غلامعلی دهشیری» در نشست با قضات جوان دادگستری استان با بیان این که هر چه مرتبه و منزلت انسان بالاتر می رود امکان سقوط بیشتر می شود، تصریح کرد: وثیقه قضات برای عدالت به حق، سوگند به شرافت انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که هرچه شیئ گرانقدر و ارزشمندتر باشد به همان اندازه به صیانت و حفاظت بیشتری نیاز دارد، گفت: قضات سرمایه‌های ارزشمند و مهم دستگاه قضا و نظام اسلامی هستند که باید از آنان صیانت کرد.

این مقام قضایی افزود: ارزش بالا و حساسیت های زیاد کار قضاوت باعث می شود تا از طُرق مختلف و توسط مراجع متعدد تحت رصد، نظارت و صیانت باشند به صورت مستمر از حیث سلامت رفتاری، عملکردی و علمی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: اعطای اعتبار نامه قضاوت با یک واسطه از مقام عظمای ولایت نشان از شأن بالا و جایگاه ویژه قضات در نظام اسلامی دارد که به عنوان شئون ولایت و قاضی مأذون وارد کارزار قضاوت می شوند و باید احقاق حق و فصل خصومت نمایند.

دهشیری با بیان اینکه قضاوت شغل نیست بلکه رسالتی حساس و اثر گذار در جامعه است، افزود: آغاز رسمی این رسالت حساس و شروع خدمت آنان با سوگند و تحلیف است که ناشی از اهمیت آن است.

وی بر لزوم اهتمام قضات به اجرای قانون و احترام به آزادی های مشروع و دستورالعمل حفظ حقوق شهروندی و حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: قضاوت رسالتی است که به انسان قدرت می دهد که مبادا این قدرت غرور آفرین شود و باعث شود در مراحلی از طی فرایند دادرسی، حقوق شهروندی افراد لطمه ببیند و یا کرامت انسانی مراجعین آسیب ببیند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، دهشیری در پایان اظهار کرد: قضات در هر سمت و پست قضایی و یا مدیریتی که هستند باید حافظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی آحاد جامعه و عامل به حق باشند و بدانند قانون مجازات هر جرم را تعیین کرده است و هر فرد تنها به مجازات جرم خود محکوم می شود و رعایت شأن و احترام حتی مجرمین نیز بر قاضی واجب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی رییس کل دادگستری یزد قضات حقوق شهروندی کرامت انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است