Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام پناهی از اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌ مساجد شهرستان شاهرود همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبردادوگفت: این طرح با عنوان رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان درحال اجرا است.

حجت الاسلام «عظیم پناهی» در حاشیه نشست با رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد را در ایام تعطیلی موقت مساجد و فعالیت های مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان ،طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)» را اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس منطقه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ایجادوتقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار درمحیط خانواده ومحله بااستفاده از ظرفیت‌های خودجوش وداوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از اهداف این طرح ملی برشمردوافزود:اعتمادسازی، شبکه سازی وجریان سازی ازرویکرد‌های طرح ملی «راهکار» در کانون‌های فرهنگی هنری  استان سمنان است.

 

وی از طراحی ۱۴برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه ای، شامل ۷برنامه مسجد محوربا موضوعات ایمان، همدلی، کار و ایثارو ۷برنامه خانواده محور با موضوعات خانه های نورانی،با کتاب درخانه،مثل مسجد، به توان مهربانی،به وقت لبخند،خانه ات آبادو کمک مومنانه در طرح ملی «راهکار» خبردادوافزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای این طرح می توانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد برنامه‌ها را برگزارکنند.

 

حجت الاسلام پناهی ضمن بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند افزود:علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

کارشناس منطقه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مسئولیت اجرای طرح ملی «راهکار»(رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)» را درسطح محله با استفاده از ظرفیت ها وتوانمندسازی اهالی محل تشکل های مردمی ونهادهای محلی را مدیرمسئول کانون عنوان کردوافزود:بارگذاری اطلاعات گزارش ها وآثارتولید شده درسامانه  بچه های مسجد بخش طرح ملی« راهکار»ضروری بوده ودرکسب امتیاز وارزیابی کانون لحاظ خواهد شد.

 

اجرای طرح«یاری گران زندگی» توسط کانون های فرهنگی هنری مساجدشهرستان شاهرود

وی در ادامه از اجرای طرح «یاریگران زندگی» با هدف پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود خبردادوگفت: این طرح در راستای تربیت مربیان آموزش‌دیده و ارتقای سطح دانش و آگاهی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام پناهی مصون سازی و سالم سازی محیط های اجتماعی از تهدید مواد مخدر، آگاه سازی و افزایش رفتارهای سالم در جمعیت عمومی و گفتمان سازی اجتماعی در حوزه پیشگیری اولیه، گسترش فعالیت های داوطلبانه و مشارکت های مردمی و اجتماع محور با محوریت مسجد در حوزه پیشگیری را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

 

اجرای طرح «تفسیر کوتاه جزء هفت قرآن کریم» در کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهرود

کارشناس منطقه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به برگزاری مسابقه «تفسیر کوتاه جزء ۷ قرآن» با هدف ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم و آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات در کانون های مساجد شهرستان شاهرود اظهارداشت: ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء هفتم قرآن کریم برای بهره مندی عموم، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات، ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآنی و ایجاد فضای بهر مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد از اهداف کلی اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه مسابقه تفسیر کوتاه شامل ۳۰ مسابقه روزانه از آیات جزء ۷ قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجددر حال برگزاری است اضافه کرد: محتوای این مسابقه اینفوتایپ، موشن گرافی و فایل pdf در ۳۰ درس (هر روز یک درس) ارائه می شود و سوالات طراحی شده از ترجمه آیات، روزانه در سایت بارگذاری می شود.

 

حجت الاسلام پناهی با اشاره به اینکه علاقمندان با ورود به سامانه «بچه های مسجد((bachehayemasjed.ir)) » می توانند دراین مسابقه شرکت کنند گفت: شرکت کنندگان پس از مطالعه و شرکت در مسابقه با کسب حد نصاب نمره لازم به مرحله قرعه کشی نیز راه خواهند یافت.

 

کارشناس منطقه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، از اهدای جوایز نقدی در پایان هر روز به قید قرعه به سه نفرخبرداد وافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با شرکت در این مسابقه می توانند برای کانون خود امتیاز کسب کنند.

 

به گفته وی به پنج نفری که بیشترین مشارکت را در طول اجرای مسابقات داشته باشند نیز جوایز نقدی تعلق می گیرد.

 

حجت الاسلام پناهی زمان برگزاری آزمون نهایی این مسابقه را  ۸ خرداد از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب از طریق سامانه مسجد اعلام کردوافزود: در پایان به ۱۰ نفر جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

 

اجرای طرح «با کتاب در خانه» در کانون های مساجد شاهرود

وی در خصوص طرح«با کتاب در خانه» گفت: در راستای کاهش تردد اهالی محله در ایام آلودگی ویروس کرونا، کاربران، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند بهترین خلاصه، نکات و یادداشت های خود از کتابهای جذاب و خواندنی را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

حجت الاسلام پناهی تصریح کرد: به برترین خلاصه ها و آثار برتر نويسندگان به قيد قرعه جوایز نفیسی اهدا می شود.

 

۲۵۹ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان مشغول فعالیت هستند که  از این تعداد ۱۶۰ کانون شهری و ۹۹ کانون روستایی بوده و بیش از ۲۱ هزار نفر عضو فعال دارند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای طرح راهکار اجرای طرح یاری گران زندگی کانون های فرهنگی هنری حجت الاسلام پناهی بچه های مسجد کار و ایثار اجرای طرح قرآن کریم طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان