Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@13:10:39 GMT

آيا پيک دوم و سوم کرونا واقعيت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۹۰۶۶

آيا پيک دوم و سوم کرونا واقعيت دارد؟

خبرگزاری آریا-متخصص بیماری های عفونی هشدار داد، جمعیتی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و دست‌هایشان را مرتب نشویند و آنتی بادی نداشته باشند، هر لحظه و هر جا در معرض ابتلاء به بیماری هستند.
به گزارش آریا، مسعود مردانی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، با بیان اینکه ساخت واکسن بیماری کرونا حداقل 8 تا 9 ماه دیگر زمان می‌برد، افزود: پیک دوم و سوم بیماری واقعیتی است که وجود دارد و جمعیتی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و دست‌هایشان را مرتب نشویند و آنتی بادی نداشته باشند، هر لحظه و هر جا در معرض ابتلاء به بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گرمای هوا تأثیری روی ویروس کرونا ندارد، گفت: مشاهده می‌شود که به رغم گرم شدن هوا در خوزستان، اهواز، آبادان و…، سیر بیماری کرونا صعودی است و تنها راه جلوگیری از ابتلاء رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه شستشوی مرتب دست‌ها است برای اینکه کرونا بچه و پیر و پولدار و فقیر و زن و مرد نمی‌شناسد.
مردانی ادامه داد: مهمانی‌های بیش از 10 نفر زیر یک سقف تجمع محسوب می‌شود و خطر ابتلاء را بالا می‌برد و در این مهمانی‌های کوچک هم باید فاصله یک و نیم متر و موارد بهداشتی را کاملاً رعایت کرد.
وی گفت: قرقره آب نمک و سرکه ممکن است آلام را کمی برطرف کند، اما هیچ تأثیری روی ویروس ندارد همچنین خوردن زنجبیل و لیمو ترش و سیر هم تأثیری روی ویروس کرونا ندارند.
مردانی افزود: اگر یکی از اعضای خانواده‌ای علائم بیماری دارد یا مبتلا تشخیص داده شده حتماً باید جدا از بقیه در قرنطینه خانگی قرار بگیرد و یکی از افراد خانواده با زدن ماسک و محافظ صورت از او مراقبت کند.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از پزشکان و پرستاران به بیماری مبتلا شده اند و آنتی بادی در بدنشان تولید شده است، گفت: این‌ها یا دیگر مبتلا نمی‌شوند و یا اگر هم مبتلا شوند فرم خفیف آن را می‌گیرند.
وی در خصوص پادگان‌ها هم، گفت: در پادگان‌ها هم باید فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و شستشوی دست‌ها کاملاً و دقیق‌تر و بهتر رعایت شود.
مردانی گفت: بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک است، و تاکنون ابتلای گربه‌ها از طریق انسان گزارش شده، اما ابتلای انسان از طریق سگ و گربه گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه مواد خوراکی و آشامیدنی راه شایع ابتلاء به کرونا نیست، افزود: کرونا از طریق دست‌های آلوده که به جاهای آلوده خورده و با تماس به چشم و دهان و بینی منتقل می‌شود و همچنین از طریق عطسه‌ها و سرفه‌های افراد ناقل یا مبتلا، منتقل می‌شود.
این متخصص عفونی در خصوص فرق آنفلوانزا و کرونا، گفت: آنفلوانزا یکدفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و یکدفعه تب بالای 39 و 40 درجه در فرد ظاهر می‌شود همراه با بدن درد، اما کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر 38 درجه و به ندرت 39 درجه است و اغلب مبتلایان کرونا با افراد کرونایی به نوعی تماس داشته اند و علامت کرونا تب 38 درجه، سرفه‌های خشک و تنگی نفس و کاهش حس چشایی و بویایی و عدم توانایی در راه رفتن است.
مردانی گفت: قدم زدن در پارک‌ها و پیاده روی به شرط اینکه محل پیاده روی شلوغ نباشد و رعایت موارد بهداشتی به ویژه شستن و ضد عفونی بلافاصله دست‌ها در صورت تماس با محیط و صندلی و…، مانعی ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیک دوم و سوم کرونا دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت