Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: از ۱۵ ماه گذشته اختلاف میان سهامداران کارخانه موتورسازی اردستان آغاز شد و در ماه جاری ۵۰ کارگر این کارخانه تعدیل شدند که با اقدامات انجام شده به زودی سر کار خود باز خواهند گشت.

حمیدرضا تأملی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعدیل نیرو در کارخانه موتورسازی اردستان و خبرهایی مبنی بر اینکه قرار است این کارخانه به کاشان منتقل شود، اظهار کرد: چنین اتفاقی نخواهد افتاد و ماجرا از این قرار است که یک سری اختلاف میان سهامداران کارخانه موتورسازی از قبل وجود داشته که یکی از سهامداران در سال ۱۳۹۳ جواز تأسیس کارخانه موتور در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان را گرفته است و سپس با یک برند شرکت هندی به نام «باجاج» قرارداد تولید انحصاری بسته و به محضی که زمان آن قرارداد به پایان می‌رسد آن شریکی که به کاشان رفته بود، بدون اطلاع سهامداران دیگرِ کارخانه به هندوستان می‌رود و قراردادی جدید با شرکتِ باجاج می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانونِ تجارت اجازه نمی‌دهد شما به طور همزمان در یک فعالیتِ مشابه دیگر، بیزینس راه‌اندازی کنید چراکه بر خلاف قانون است. از ۱۵ ماه گذشته اختلاف سهامداران کارخانه موتورسازی در این خصوص آغاز می‌شود و آن سهامداری که به کاشان رفته بود بیش از یک سال است که به آمریکا رفته و از طریق برادرش، وکالتی امور را دنبال می‌کند. چند جلسه در فرمانداری در این خصوص گرفتیم و سهامداران کارخانه موتورسازی را دعوت کردیم که دو نفر از آنان در جلسه شرکت کردند و سهامدار مورد نظر که در آمریکا است در این جلسات حاضر نشد.

فرماندار اردستان گفت: بنابراین بین سهامداران اختلاف مالی ایجاد شد و رفتن برند کارخانه به کاشان باعث شده که قطعات اولیه مورد نیاز کارخانه موتورسازی تأمین نشود و در فرایند تولید اختلال به وجود بیاید. با این حال سهامداران علی‌رغم پایین آمدن تولید، نیروهایشان را حفظ کرده‌اند و فقط اخیراً در اردیبهشت‌ماه جاری ۵۰ نفر را برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی کردند که در حال پیگیری هستیم تا این مشکل هم حل شود و اتفاقات خوبی هم در این زمینه افتاده است.

تأملی با بیان اینکه مشکلات کارخانه موتورسازی اردستان ارتباطی با حوزه‌های کسب و کار، ویروس کرونا و سیستم بانکی ندارد، ادامه داد: مشکلات کارخانه به اختلاف میان شُرکا بر می‌گردد. با اقداماتی که انجام دادیم و با مصوبه ستاد تسهیل هر گونه خدمات به شرکت تاسیس شده در کاشان با برند «باجاج» را متوقف کرده‌ایم و این شرکت نمی‌تواند از باجاج ثبت سفارش کند. این مشکل و اختلاف میان شرکای کارخانه در کمیته حمایت قضایی اتاق بازرگانی در حال بررسی است و این اختلافات جنبه حقوقی دارد.

وی با بیان اینکه برای مجموعه مدیریتی اردستان مهم این است که نیروی کارِ کارخانه آسیبی نبیند، گفت: در ۱۵ ماهی که این اختلافات در این کارخانه به وجود آمده است فقط در اردیبهشت امسال ۵۰ نیروی کارخانه تعدیل شده‌اند که در حال مذاکره با سهامداران کارخانه هستیم تا این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود و کارگران به سرکار خود بازگردند.

کارخانه موتورسازی به کاشان منتقل نمی‌شود

فرماندار اردستان تصریح کرد: بنابراین کارخانه موتورسازی تعطیل نشده است و قرار هم نیست به کاشان منتقل شود. از طریق سازمان صنعت و معدن، استانداری و مذاکره با سهامداران قصد داریم هر چه سریع‌تر نیروهای تعدیل شده را سر کار برگردانیم و با ابزارهای دیگر به اختلافات میان سهامداران پایان دهیم. سهامداری که از این کارخانه جدا شده و به آمریکا رفته عملاً امورات اجرایی، واردات و فروش کارخانه در دستانش بوده با رفتنش نیروهای کلیدی کارخانه را هم با خودش برده و به همین دلیل مدیران کارخانه موتورسازی با وقفه‌ای در اداره شرکت مواجه شدند، اما با این حال در این ۱۵ ماه نیروی کارشان را حفظ کردند و فقط در اردیبهشت مشکلاتی رخ داد که امیدواریم تا پایان ماه رمضان مشکلات کارگران تعدیل شده رفع شود.

تأملی خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر همچنان نیازمند حمایت استان و به طور مشخص سازمان صنعت و معدن و اداره استاندارد از مصوبه ستاد تسهیل هستیم. اگر مصوبه ستاد تسهیل به هر ترتیبی لغو شود و اجازه بدهند که آن سهامدار جدا شده در کاشان با همان برندی که سرش اختلاف است فعالیت کند ممکن است مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هیچ واحد و کارخانه تعطیل شده در دو سال گذشته نداشته‌ایم، گفت: در دو سال گذشته که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بودیم و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشورمان تحمیل شد در اردستان آمار بیمه شده اجباریِ تأمین اجتماعی دارد از ابتدای سال ۱۳۹۷ نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه افزایش هم پیدا کرده است. همچنین در دو سال گذشته میزان جوازهای تأسیس صادر شده توسط اداره صنعت و معدن و پروانه‌های بهره‌برداری یا واگذاری زمین در شهرک‌ها یا نواحی صنعتی شهرستان نسبت به ۱۰ سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

فرماندار اردستان گفت: در حالی که همه دنبال این بودند که کارگاهی تعطیل و کارگری تعدیل نشود در اردستان نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ۳ واحد صنعتی که در سال‌های گذشته توسط بانک‌ها به تملک درآمده بود در این دو سال به سرمایه‌گذار جدید تحویل داده شد و هم‌اکنون در حال راه‌اندازی هستند که نمونه اخیرش کارخانه فاستونی اردستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعدیل نیروی کار اردستان كارخانه فرماندار اردستان میان سهامداران اختلاف میان سال گذشته ۱۵ ماه دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، پس ازسال‌ها انتظار بالاخره هفته گذشته ۸۵درصد از سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شد. طی این واگذاری سهام پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه کارگران و سهام استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد. در واگذاری سهام پرسپولیس بخش عمده سهام یعنی ۳۰درصد به بانک شهر اختصاص یافت و این بانک به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار باشگاه پرسپولیس معرفی شد. با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شده است ۳صندلی هیأت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل پرسپولیس توسط بانک شهر تعیین شود.

شایعه تزریق پول توسط سهامداران جدید

به‌دنبال توافق‌های انجام شده در کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تزریق منابع مالی به این باشگاه و حتی باشگاه استقلال مطرح شده است، به‌طوری که برخی شایعات حاکی از آن است که بانک شهر درنظر دارد به‌زودی ۵۰۰میلیارد تومان نقدینگی به باشگاه تزریق کند و بحث‌های مختلفی نیز درباره تزریق نقدینگی ازسوی هلدینگ خلیج‌فارس به استقلال مطرح می‌شود. حتی در شبکه اجتماعی یک نوع جنگ روانی علیه طرفین با این ابعاد که کدام سهامدار پولدار است شکل گرفته است.

تصور هواداران این است که سهامداران این ۲ باشگاه قادرند بدون طی مراحل قانونی و راسا از منابع داخلی خود به این باشگاه‌ها نقدینگی تزریق کنند به همین دلیل بگو مگو یا به تعبیر عامیانه کل کل هواداران فوتبال بر سر این است که کدام سهامدار پولدارتر است.

بیشتر بخوانید

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟ اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم واقعیت چیست؟ راهکار تامین دخل و خرج سرخابی‌ها

واقعیت این است که این تصور که سهامداران جدید می‌توانند بدون انجام فرآیندهای مرتبط با بنگاه‌داری منابع مالی جدید به این باشگاه تزریق کنند اشتباه است.

در وهله اول باید گفت که سهامدارانی که مالکیت بخشی از سهام یک شرکت را به‌صورت مدیریتی در اختیار دارند در تلاشند تا از طریق کارایی بنگاه زیرمجموعه خود، سود بالاتری به‌دست بیاورند. به بیان بهتر یک سهامدار به این دلیل بخش عمده سهام یک شرکت را می‌خرد که سود بیشتری به‌دست بیاورد و سرمایه‌گذاری در آن شرکت نیز از ۲ مسیرکلی دنبال می‌شود.

به طو کلی شرکت‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود، از ۲روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

در روش مستقیم منابع مالی مورد نیاز شرکت از ۳ محل اصلی یعنی منابع مالی حاصل از فعالیت شرکت، منابع مالی حاصل از فروش دارایی‌های ثابت و سود انباشته تامین می‌شود.

و در روش غیرمستقیم شرکت می‌تواند منابع مالی مورد نیاز خود را از محل دریافت وام و تسهیلات، افزایش سرمایه و انتشار انواع اوراق بدهی تامین کند.

در چنین شرایطی راهکار کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس و هلدینگ خلیج‌فارس برای تزریق منابع مالی جدید به سرخابی‌ها استفاده از یکی از این روش‌هاست و چنانچه این سهامداران قصد داشته باشند خود راسا منابع مالی جدیدی به باشگاه تزریق کند این کار باید از طریق افزایش سرمایه از محل آورده نقدی انجام شود. به این معنا که ابتدا در هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس یا استقلال طرح افزایش سرمایه به تصویب برسد و سپس با تصویب آن در مجمع عمومی سهامداران و تأیید آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران انجام و منابع مالی جدید از سوی سهامداران عمده به باشگاه‌ها تزریق شود. صحبت از تزریق منابع مالی جدید بدون درنظر گرفتن فرآیند آن، آدرس غلط دادن است.

ضمن اینکه باید درنظر گرفت همین تزریق منابع مالی هم به‌معنای کمک بلاعوض نیست، بلکه به‌معنای افزایش یافتن سهامدار عمده است که درصورت افزایش بهره‌وری شرکت، نفع آن به سهامدار عمده می‌رسد.

کد خبر 847312 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها واگذاری خصوصی‌ سازی فوتبال باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟