Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:27:17 GMT

محبی: اختیارات سرمربی در شیوه جدید انتخابی نباید محدود شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۹۳۲۲

محبی: اختیارات سرمربی در شیوه جدید انتخابی نباید محدود شود

پهلوان «محمدحسن محبی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح پیشنهادی «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی برای انتخابی تیم ملی اظهار داشت: یکی از نیازهای کنونی فدراسیون کشتی قانونمندی است و رییس فدراسیون نیز در این مسیر گام بر می‌دارد. طرح «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون برای قانونمند کردن انتخابی‌های تیم ملی نیاز به طرح نظرات کارشناسانه دارد و باید در آن نظر بزرگان، پیشکسوتان و مربیان کشتی ایران بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس از اعلام نظرات افراد مختلف برای طرح انتخابی تیم ملی می‌شود گفت که این طرح یک طرح جامع برای انتخابی‌های تیم ملی کشتی است.

دارنده مدال نقره و برنز پیکارهای قهرمانی جهان در خصوص نقش مربیان در این طرح تصریح کرد: قانونمندی همیشه خوب و قابل تقدیر است اما نباید به نام قانون‌مندی حیطه اختیارات مربیان تیم ملی محدود شود. مربی هم‌چنانکه در کنار تشک و تمرینات دارای نظر است در انتخابی‌ها نیز باید صاحب‌نظر باشد. به سود کشتی است که مربیان تیم ملی اختیار کافی را داشته باشند. قدرت مربی تیم ملی موجب اقتدار تیم خواهد شد. اگر قدرت از سرمربی تیم سلب شود بدون شک نتایج مناسبی به دنبال نخواهد داشت.

محبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح دبیر آیا همان روند فردگرایی گذشته در فدراسیون نیست؟  عنوان کرد: دبیر را از سال‌ها پیش می‌شناسم و آدمی آشنا به مسائل کشتی است. او طرح خود را به صورت پنهان ارئه نکرده و هیچ پنهانکاری نیز ندارد بلکه طرح شفاف است و مورد نقد و بررسی کارشناسان نیز قرار می‌گیرد. رییس فدراسیون کشتی با ارائه این طرح به دنبال قانونمندی در فدراسیون است البته نباید در این شیوه از انتخابی نقش مربیان به فراموشی سپرده شود.

«محمدحسن محبی» در سال ۱۹۷۵ میلادی و در سن ۱۹ سالگی در شهر لاس وگاس نوادا آمریکا با غلبه بر «سوناسار اوگانسیان» از شوروی سابق در دیدار فینال وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال طلای جوانان جهان دست یافت.

محبی یک سال بعد در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال به عضویت تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن ۸۲ کیلوگرم درآمد و تا مسابقه‌های جهانی سال ۱۹۹۰ توکیو ژاپن به مدت ۱۵ سال عضو ثابت تیم ملی ایران در وزن‌های ۸۲ و ۹۰ کیلوگرم بود.

محمدحسن محبی و جهان پهلوان تختی هر یک با ۱۵ سال سابقه عضویت در تیم ملی کشتی آزاد ایران در بین همه ورزشکاران ایرانی در همه رشته‌ها، بیشترین سابقه حضور در تیم ملی ایران را دارند. حسن محبی در دهه ۶۰ شمسی با شکست دادن محمدرضا توپچی، ۲ بار پهلوان ایران و صاحب بازوبند پهلوانی شد.

برچسب‌ها فدراسیون کشتی علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون کشتی علیرضا دبیر فدراسیون کشتی علیرضا دبیر فدراسیون کشتی رییس فدراسیون تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها

هدایت ممبینی در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این قهرمانی را به تمام مردم و جامعه فوتسال کشور تبریک می‌گویم و انشاالله این روند خوب در جام جهانی که در شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ادامه خواهد داشت.

او در خصوص رقابت نزدیک تیم‌ها در این دوره از مسابقات گفت: فوتبال و فوتسال در منطقه مرکزی آسیا (کافا) پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشته است و کشورهای این منطقه سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال و فوتسال داشته‌اند و در جام جهانی آینده ۴ تیم از منطقه کافا حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بیشتر بازیکنان تیم ملی افغانستان در لیگ ایران حضور دارند و مربیان فوتسال ایران در چندین کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشان دهنده پیشرفت فوتسال در آسیا است.

ممبینی در خصوص روند جذب حامی مالی برای تیم ملی فوتسال تصریح کرد: فضای فوتبال و فوتسال به گونه‌ای که ما باید حامیان بیشتری را به سرمایه‌گذاری در آن رغبت دهیم. به نظرم تا زمانی که مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود حامیان مالی از حضور در باشگاه‌ها استقبال نخواهند کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان به دنبال رفع این مشکل هستند و امیدوارم با حل حق پخش در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از حامیان مالی در فوتبال و فوتسال کشور باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اهدای پاداش به بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتسال گفت: ما در طول مسابقات پاداش‌هایی را به اعضای تیم پرداخت کرده‌ایم. فردا هم یک جلسه داریم تا میزان رقم پاداش برای اعضای تیم را مشخص کنیم. ما در بخش فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال در کافا قهرمان شدیم و در فوتبال ساحلی در جایگاه سوم جهان شدیم که باید به این عزیزان هم پاداش دهیم تا بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

او در خصوص آخرین وضعیت خرید دستگاه‌های کمک داور ویدیویی (VAR) از شرکت چینی گفت: تا زمانی که یکسری اطلاعات رخ ندهد ما نمی‌توانیم درباره VAR صحبت کنیم. یک شرکت چینی اخیراً به شرکت‌های مورد تایید فیفا اضافه شده است و به دلیل اینکه مراودات بیشتری با کشور چین داریم می‌توانیم تجهیزات بیشتری از این شرکت وارد ایران کنیم.

ممبینی درباره قرارداد کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: از لحاظ اداری هنوز چیزی به ثبت نرسیده اما مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک