Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:18:43 GMT

۵۹۰ هزار تن گندم از زراعان آذربایجان غربی خریداری می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۹۴۴۸

۵۹۰ هزار تن گندم از زراعان آذربایجان غربی خریداری می شود

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده در حدود ۷۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری برداشت می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود در شرایط مطلوب در حدود ۵۹۰ هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف گندم کاران از سوی مراکز خرید دولتی خریداری شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری، در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی افزود: بیش از ۴۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته و خط اعتباری ۸۰ میلیارد تومانی جهت تأمین ماشین‌های مکانیزه اعم از کمباین به تعداد ۲۳ دستگاه و تراکتور به تعداد ۵۲۰ دستگاه وارد چرخه تولید گندم استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال به لحاظ تولید در مقایسه با پارسال در شرایط یکسان قرار داریم و افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید محصول را برآورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این استان از مراکز اصلی تولید دانه‌های روغنی مخصوصاً کلزا است و اقدامات و برنامه‌های خوبی برای توسعه کشت این محصول برنامه ریزی شده و در دست اجراست خاطر نشان کرد: همچنین امسال چهار هزار هکتار دانه روغنی کلزا در استان کشت شده است و مزارع کلزا نیز در وضعیت سبز مطلوبی قرار دارند و شهرستان پلدشت رتبه اول تولید را در این زمینه دارد.

جلیلی بیان اینکه کشت کلزا در حال حاضر در سطح استان از شرایط مطلوب و بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳ هزار و ۶۸۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته است که وضعیت خوب این مزارع باعث خواهد شد که کشاورزان در سال‌های آتی نیز به کشت بیشتر این محصول روی آورند.

وی با اشاره به اینکه دانه روغنی کلزا می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات با مصرف آب بالا باشد، افزود: آذربایجان‌غربی از مراکز بسیار مستعد تولید کلزا در سطح کشور به شمار می‌رود و برای توسعه سطح کشت این محصول با ارزش برنامه‌های وسیعی تدارک دیده شده است.

جلیلی از کلزا به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشور یاد کرد و افزود: کشاورزان در کنار گندم و جو در مزارع خود، کشت کلزا را برای تناوب در کشت انجام دهند تا بتوانند محصولات بیشتری از مزارع خود برداشت کنند.

کد خبر 4922456

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرید گندم ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله مواسات کمک به نیازمندان بیرجند جهش تولید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امید جهان‌نژادیان با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 770 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری و از این میزان تاکنون بیش از 500 هزار تن گندم به سیلوهای استاندارد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران و فعالیت 103 مرکز خرید در استان، عنوان کرد: سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد به صورت 24 ساعته آماده هستند تا گندم را دریافت کنند.

جهان‌نژادیان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی