Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده به دلیل بازنشستگی ۹۹۰ معلم در استان با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: کمبود معلم از طریق روش‌هایی همچون دانشگاه فرهنگیان، خرید خدمت آموزشی، استفاده از انواع معلمان از حق‌التدریس و استمرار بازنشسته جبران می شود.

«محمد علی واقعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه  امسال در هفته معلم از 95 معلم تلاشگر شهرستانی، 27 معلم استانی و سه معلم کشوری به صورت ویدئو کنفرانس تجلیل شد، گفت: انتخاب معلمان برتر بر اساس ملاک های عمومی و تخصصی بوده است که ملاک های عمومی حداکثر 100 امتیاز و ملاک های تخصصی براساس ملاک های مشخص در هر موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص کمبود معلم در استان، تصریح کرد: سال آینده 990 نفر بازنشسته فرهنگی خواهیم داشت لذا آموزش و پرورش استان با کمبود نیرو مواجه می شود.

 

وی با بیان اینکه سال آینده 360 نفر از طریق ماده 28(استخدام)، دانشگاه فرهنگیان و سرباز معلم جذب می شوند، گفت: 630 نفر کمبود معلم دیگر در استان نیز از طریق روش‌هایی همچون خرید خدمت آموزشی، استفاده از انواع معلمان از حق‌التدریس و استمرار بازنشسته جبران می شود.

 

واقعی با اشاره به تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، افزود: معلمان استان برای تداوم آموزش در بستر فضای مجازی و حقیقی با تولید محتوای الکترونیک، درسنامه، آزمون عملکردی و آموزش چهره به چهره به میدان آمدند چرا که نمی‌توان اجازه داد در این شرایط تعطیلی مدارس، دانش آموزان آسیب ببینند.

 

عضویت 60 درصد دانش آموز استان در شبکه آموزشی شاد

وی به راه اندازی شبکه شاد در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 98 درصد از فرهنگیان و 60 درصد از دانش آموزان استان به شبکه شاد متصل شدند و آموزش‌ها را از طریق این سامانه پیگیری می‌کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: این استان دارای 176 هزار دانش آموز است که 49 هزار و 581 نفر در مدارس روستایی درس می‌خوانند.

 

27 هزار دانش آموز روستایی خراسان جنوبی محروم از شاد

واقعی بیان کرد: 27 هزار دانش آموز استان در 500 روستای استان به دلیل نبود زیرساخت‌های اینترنت، از آموزش‌های شبکه شاد، بی بهره هستند که برای رفع مشکل این دانش آموزان، خودآموز‌هایی طراحی و به چاپ رسید تا دانش آموزان بتوانند با مطالعه آن بدون کمک معلم، دروس باقی مانده کتاب درسی شان را یاد بگیرند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون 33 هزار درسنامه (خودآموز بهاری) در بین دانش آموزان پایه اول تا پایه ششم ابتدایی مدارس روستایی فاقد اینترنت توزیع شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شیوه برگزاری امتحانات دانش آموزان اشاره کرد و گفت: معلمان در دوره ابتدایی می‌توانند بدون برگزاری آزمون و با توجه به عملکرد دانش آموزان برای آنها نمره‌ای مناسب درنظر بگیرند اما در باقی مقاطع تحصیلی تلاش بر این است که اگر بتوانیم آزمون‌‌ها را به صورت حضوری انجام دهیم اما اگر امکان برگزاری آزمون حضوری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت وجود نداشته باشد آنها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

 

واقعی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از 17 خردادماه در تمامی شهرستان‌های استان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس در هفته آینده (27 اردیبهشت) خبر داد. البته حضور دانش ‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: امتحانات دانش آموزان شبکه شاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود معلم آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان دانش آموز شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی اظهار در گفتگو با مهر گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین