Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:21:52 GMT

کشته شدن ۲۲ نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۵۷۸

کشته شدن ۲۲ نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان

یک عضو شورای ولایتی «لغمان» گفت که در حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغان در این ولایت دستکم ۲۲ نظامی کشته شدند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در شهرستان «علیشنگ» ولایت «لغمان» 6 نیروی امنیتی کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتری افزود که به طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.

وزارت دفاع افغانستان در حالی شمار تلفات نیروهای امنیتی را 6 کشته و 5 زخمی اعلام کرده که «گلزار سنگروال نیازی» از اعضای شورای ولایتی لغمان از کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 6 تن خبر می‌دهد.

به گزارش «طلوع نیوز»، این عضو شورای ولایتی لغمان گفت که طالبان 24 خودروی نیروهای امنیتی را در علی‌شینگ به آتش کشیدند و 22 نفر را نیز کشته، 6 نفر را زخمی کرده و 9 نفر دیگر را نیز با خود برده‌اند.

این در حالی است که طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رویداد 24 نیروی امنیتی کشته، 30 نفر زخمی و 13 خودروی نیروهای افغان را نیز منهدم کرده است.

گفتنی است که طالبان پس از توافقنامه قطر ضمن رد درخواست آتش‌بس با دولت افغانستان حملاتش را علیه نیروهای افغان بشدت افزایش داده است.

مجلس نمایندگان آمریکا: افزایش خشونت‌های طالبان نقض توافق قطر استهشدار پنتاگون به طالبان: حملات متوقف نشود خروج از افغانستان را ارزیابی مجدد می‌کنیمطالبان: آتش‌بس و کاهش حملات در مذاکرات بین‌الافغانی بحث می‌شود

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیراً افزایش خشونت‌ها توسط طالبان را نقض غیرقابل قبول توافقنامه این گروه با آمریکا خواند و پنتاگون نیز هشدار داده که اگر طالبان حملاتش علیه نیروهای افغان را متوقف نکند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی

بر اثر تیراندازی اشتباهی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، ۲ سرباز این رژیم کشته شدند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقات اولیه درباره کشته شدن ۲ سرباز خود را اعلام کرد که در جریان جنگ غزه بر اثر تیراندازی نیروهای خودی کشته شدند.

به نقل از i۲۴ نیوز، ارتش صهیونیستی اعلام کرد در بررسی‌های اولیه یگان ۹۹ در مورد حادثه کشته شدن ۲ سرباز مشخص شد که یکی از تانک‌های واحد ۷۶۹ از محل مخفی و حفاظت‌شده که سربازان برای تعمیر تانک‌ها در آن مخفی شده بودند، خارج شد و خدمه تانک متوجه حرکت در ساختمانی خارج از محدوده خود شدند و بدون تشخیص اینکه این حرکت ناشی از یک نیروی ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان است، آتش گشودند. بر اثر این تیراندازی به سمت ساختمان، نظامیان حاضر در آن کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح که متوجه وقوع این حادثه شدند موشک ضد تانک و گلوله به سمت ساختمان شلیک کردند که در نتیجه یک سرباز زخمی شد.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای ارتش اشغالگر بارها به اشتباه نظامیان خودی را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند