Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@06:28:46 GMT

معلمان بازنشسته چشم انتظار اجرای رتبه بندی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۸۹۳

معلمان بازنشسته چشم انتظار اجرای رتبه بندی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، در مهرماه سال گذشته بعد از مدتها رایزنی و پیگیری، رتبه‌بندی برای معلمان شاغل به اجرا درآمد. معلمان به نحوه اجرای این طرح انتقاداتی دارند اما همین طرح نه چندان ایده‌آل برای فرهنگیان بازنشسته اجرایی نشده است.

در نشست‌های اخیر نمایندگان معلمان با رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، وعده‌هایی مبنی بر لزوم اجرای طرح برای بازنشستگان فرهنگی داده شده است و مقرر شده راهکارهایی برای اجرای رتبه‌بندی بازنشستگان همانند شاغلان در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان بازنشسته رتبه‌بندی را بخشی از «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم‌تراز» می‌دانند و می‌گویند براساس الزامات برنامه‌های توسعه و قوانین بالادستی ازجمله قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق بازنشستگان بایستی با شاغلان هم‌تراز برابر و متناسب شود؛ رتبه‌بندی نیز که یکی از مولفه‌های مزدی معلمان شاغل است، مشمول همین حکم می‌شود؛ لذا باید این طرح برای هر بازنشسته به شیوه‌ای که برای شاغل هم‌ترازش به اجرا گذاشته شده، اجرا شود.

این بازنشستگان می‌گویند منتظر تحقق وعده‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس هستیم و امیدواریم در نیمه اول سال، این وعده‌ها محقق شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش حق التدریسی ها بازنشستگان فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان معلمان حق التدریس اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش حق التدریس آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان بازنشستگان آموزش و پرورش رتبه بندی فرهنگیان استخدام حق التدریسی ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم

فرهنگیان بازنشسته که هم اکنون به عنوان معلم حق‌التدریس در کلاس‌های درس حضور دارند همچنین معلمان خرید خدمات آموزشی نسبت به عدم دریافت هدیه روز معلم گلایه دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش شب گذشته، 2 میلیون تومان عیدی به مناسبت روز معلم به حساب فرهنگیان کشور واریز کرد.

معلمان بازنشسته که اکنون به عنوان معلم حق‌التدریس در کلاس‌های درس حضور دارند و معلمان خرید خدمات آموزشی از عدم واریز این مبلغ گلایه دارند آن هم در حالیکه در کنار معلمان رسمی در کلاس‌های درس مشغول تدریس هستند.

از سوی دیگر مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان بازنشسته و حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی با تأخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

واریز 3 مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت

با این حال علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از واریز سه مطالبه معلمان شامل حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان اردیبهشت خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • تقدیر خبرگزاری تسنیم از ۳۰ معلم بازنشسته زنجان + فیلم
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی