Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:28:01 GMT

نرم‌افزار آموزش همگانی پلیس در قزوین راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۱۱۱۸

نرم‌افزار آموزش همگانی پلیس در قزوین راه‌اندازی شد

سرهنگ داود عبدالمالکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پلیس در راستای اجرای وظایف ذاتی خود که همانا تامین امنیت است، در کنار اقدامات سلبی مانند دستگیری، بازداشت مجرمان و تشکیل پرونده که براساس قوانین صورت می‌پذیرد، کارهای پیشگیرانه را نیز برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار خود داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در رویکرد جدید ناجا که توسط معاونت اجتماعی طراحی و برنامه‌ریزی شده، همسو با سایر سازمان‌های پیشگیری محور، اساس فعالیت‌ها بر توسعه امنیت و تلاش به منظور کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی از مسیر فعالیت آموزشی و پیشگیرانه در دو حوزه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری بنا نهاده است.

این مسوول عقیدتی، پاسخگویی به نیازهای آموزشی شهروندان در حوزه مسایل اجتماعی - پلیسی را از اصلی‌ترین دلایل راه‌اندازی نرم‌افزار تلفن همراه آموزش همگانی نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: این نرم افزار دسترسی آسان، انتقال سریع مفاهیم آگاهی بخش و پیشگیرانه از جرم و آسیب‌های اجتماعی به جامعه، یادآوری تکالیف اجتماعی شهروندان در قبال قانون و تمکین از آن و ایجاد حس مسوولیت در قبال امنیت عمومی را از دیگر دلایل اصلی برای طراحی و ارایه این نرم افزار عنوان شده است.

سرهنگ عبدالمالکی تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات آموزش حضوری (چهره به چهره) برای کارکنان دولت و خانواده‌ها، معاونت اجتماعی ناجا اقدام به تهیه نرم افزاری تحت عنوان آموزش همگانی با محتوای فیلم، انیمیشن، موشن گرافیک، متون آموزشی، عکس نوشته، پوستر و مقاله با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم در حوزه اعتیاد، فضای مجازی، امنیت، فرهنگ ترافیک، خانواده، کودک و نوجوان، اجتماعی و فرهنگی، قوانین و مقررات وظیفه عمومی برای گروه‌های یاد شده کرده که در بستر اینترنت (کافه بازار) و سایت police.ir بارگذاری و قابل دانلود و بهره‌برداری می‌باشد.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین نرم افزار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین نرم افزار فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین نرم افزار آسیب های اجتماعی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره جزییات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده ۱ این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردند که به تصویب نرسید. ادامه بررسی این ماده و جزییات لایحه به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

ماده ۱ گزارش کمیسیون اجتماعی در لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سورفتار به شرح زیر است:

«ماده ۱- تمامی زنانی که در قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حضور یا سکونت داشته باشند، در برابر هرگونه آسیب ناشی از سوء رفتار فرد دیگری که به بدن، روان، حیثیت، حقوق و آزادی‌های قانونی آنان وارد گردد، از تدابیر پیشگیرانه، حمایتی و کیفری این قانون برخوردار می‌شوند.

تبصره ۱- تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی موضوع این قانون باید مطابق اصل ۱۰ قانون اساسی با محوریت خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و مطابق اصل ۲۱ قانون اساسی، با رعایت موازین اسلامی و با ابتناء بر سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده و به منظور ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و حمایت از نقش مادری او صورت گیرد.

تبصره ۲- منظور از سوءرفتار، هرگونه فعل و ترک فعل مجرمانه‌ در این قانون یا قوانین لازم‌الاجرا در جمهوری اسلامی است که موجب آسیب‌های مذکور در این ماده شود.»

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند