Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:59:19 GMT

اداره کل زندان‌های سعودی مدعی هک شدن صفحه توییتری خود شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۱۱۹۸

اداره کل زندان‌های سعودی مدعی هک شدن صفحه توییتری خود شد

اداره کل زندان‌های سعودی وابسته به وزارت کشور عربستان به دنبال انتشار توییتی درباره ولیعهد سابق این کشور، از هک شدن صفحه توییتری خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، اداره کل زندان‌های عربستان کمی پس از اینکه در توییتی در صفحه توییتری خود اعلام کرد، وضعیت جسمی محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان که طبق گزارش‌ها دو ماه پیش بازداشت شده، وخیم است، با صدور بیانیه‌ای از هک شدن این صفحه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفحه زندان‌های عربستان در توییتر ضمن تکذیب مرگ بن نایف نوشت، وی پس از سکته قلبی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

دری انتشار این توییت فعالان توییتری می‌گویند این نخستین بار است که مقامات سعودی به بازداشت بن نایف اعتراف می‌کنند اما برخی کاربران دیگر نسبت به درستی این پیام توییتری تردید دارند و از هک شدن این صفحه صحبت می‌کنند.

بن نایف سمت ولیعهدی، معاونت نخست وزیر و وزیر کشور را برعهده داشت که در ژوئن ۲۰۱۷ از همه مناصب خود برکنار شد و محمد بن سلمان، پسر سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد جانشین او شد.

خبرگزاری رسمی عربستان "واس" بیانیه اداره کل زندان‌های این کشور را منتشر کرد که در آن آمده است، حساب توییتری این اداره هک و اطلاعات غلطی در آن منتشر شده است. اداره کل زندان‌های عربستان در ادامه اعلام کرد، این صفحه توییتری را بازیابی و توییت‌های توهین‌آمیز را حذف کرده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، اداره کل زندان‌ها تحقیقاتی را درباره عاملان هک این صحفه آغاز کرده است.

دولت ریاض هنوز به گزارش‌های عجیب درباره بازداشت بن نایف واکنش نشان نداده است اما معمولاً می‌گوید با "شایعات و دروغ‌هایی که هر از گاهی کشور را هدف قرار می‌دهد" روبرو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان اداره کل زندان صفحه توییتری بن نایف هک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد