Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@14:08:05 GMT

زمزمه استیضاح وزیر صمت به گوش می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۱۲۱۰

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجیدلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۴۳ قانون اساسی در خصوص گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بررسی اجمالی مشکلات، آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط با صنعت خودرو (اعم از تولید و صادرات و واردات) و طرز کار وزارت صمت و شرکت‌های خودروساز داخلی به منظور اجرای ماده ۱۰۱ آئین نامه داخلی قوه مقننه، گفت: در اصل یاد شده به تامین نیازهای اساسی و اولیه مردم از جمله مسکن، خوراک و غیره اشاره شده که نباید از آنها در شرایط کنونی غافل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهینشهر، میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت صنعت خودروسازی کشور دچار مشکلاتی شده و به گفته برخی متخصصان قیمت پراید پرواز کرده است؛ چنین موضوعی نظام اقتصادی مردم را در هم ریخته که امری قابل تامل است.

وی افزود: این مهم در حالی است که با توجه به مسائل پیش آمده زمزمه استیضاح وزیر مربوطه نیز توسط برخی از همکاران به گوش می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی وزیر صنعت، معدن و تجارت باید مشکلات اساسی مردم را مرتفع کند از این رو به نظر می‌رسد باید از وزرای اقتصادی برای حضور در مجلس دعوت شود تا اقداماتی که قرار است برای ساماندهی بازار انجام شود، مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟