Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در انتخاب سفرای اروپایی دقت بالایی شود و باید سوابق این افراد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، انتشار گزارشی در روزنامه وطن امروز درباره ارتباط سفیر آلمان در ایران با موساد و اشاره به سوابق امنیتی وی بازتاب فراوانی در محافل دولتی آلمان و ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان یکی از افسران سرویس اطلاعات و امنیت برون‌مرزی کشور آلمان یا همان BND است که 28 سال با پوشش دیپلماتیک برای این سرویس فعالیت کرده است.

نکته بسیار مهم و قابل توجه اینکه او در مقطعی معاون رئیس سازمان اطلاعات آلمان بوده است؛ این یعنی مسئولیت رسمی اطلاعاتی و یک جاسوس رسمی که به عنوان سفیر در ایران حضور دارد که این موضوع اصلا در فضای دیپلماتیک مسبوق به سابقه نیست.

نکته قابل تامل درباره برشتولد، روابط نزدیک او با موساد است. برشتولد از افسران ارشد اطلاعاتی آلمان است که حلقه‌های مشترک با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را رهبری کرده و چند سال نیز به عنوان دیپلمات در سفارت آلمان در تل‌آویو بوده است.

اما وزارت خارجه آلمان بلافاصله و عجولانه اتهام‌‌ «جاسوسی» وارد شده از سوی روزنامه وطن‌امروز به مایکل کلور بِرشتولد، سفیر آلمان در تهران را رد کرد و به رسانه معاند ایران‌اینترنشنال گفت: هیچ ارتباطی بین سفیر آلمان در ایران و آخرین تصمیم وزارت کشور دولت فدرال آلمان در تروریست شناختن حزب‌الله لبنان وجود ندارد. همچنین جروزالیم پست اسرائیل در واکنش به این مطلب، گزارشی منتشر و از سفیر آلمان دفاع کرد.

در همین رابطه سید احسن علوی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه ایران اسلامی دارای اصول و ارزش هایی الهی است، اظهار داشت: دشمنان ما سال ها است که به بهانه های مختلف جاسوسان خود را به ایران اسلامی گسیل کرده اند که همانند آن در بحث ساخت بمب اتم بود که در ایران اسلامی بر اساس نظام اسلامی خود و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها مطرح شده است که ما از اختراع بمب اتم خودداری می کنیم و اسلام اجازه نمی دهد که ما در این عرصه وارد شویم و بارها آن را نیز نشان داده بودیم.

وی ادامه داد: اما دشمنان ما جاسوسان خود را برای بررسی این دست موارد به کشور انتقال می دادند و سرافکنده می شدند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به دستگیری اسدالله اسداللهی دیپلمات ایرانی به اتهامات واهی در آلمان اشاره نمود و بیان داشت: ایران اسلامی اجازه نخواهد داد کسی اقتدار کشور را دچار خدشه کند چرا که ما کسی را برای جاسوسی به دیگر کشورها نمی فرستیم اما کشورهای اروپایی سابقه چنین رفتاری را دارند و حتی دیدیم که سفیر انگلیس نیر در اغتشاشات گذشته، حضور داشت و از حوادث فیلمبرداری می کرد.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است سفرای بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جاسوسی در ایران باشند افزود: باید در انتخاب سفرای اروپایی دقت بالایی شود و باید سوابق این افراد مورد توجه قرار گیرد و ممکن است افراد دیگری نیز باشند که دارای رفتار دوگانه باشند.

علوی ادامه داد: اگر این سفیر واقعا برای موساد کار کرده باشد و اگر اینچنین باشد باید حتما وزارت خارجه ایران اسلامی اقدام متقابل داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش سفرای کشورهای اروپایی که از ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، بسیار حساس است، افزود: پذیرش این افراد در این شرایط که ما تحریم هستیم و کشورهای اروپایی نیز خود از ایادی آمریکا هستند و در تشدید تحریم ها نقش مستقیم دارند باید با دقت و نظارت همراه باشد و نمی توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشورهای اروپایی ایران اسلامی سفیر آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند

ایده «دو دولتی» یکی از طرح‌های مناقشه‌برانگیزی است که هم در فلسطین و هم در رژیم صهیونیستی مخالفان جدی‌ای دارد، اما امریکا و شماری از متحدان اروپایی تل‌آویو، آن را نسخه نجات‌بخش شرایط فعلی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، «اصغر زارعی»، کارشناس مسائل منطقه پذیرش طرح دو دولتی را رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی توصیف و تأکید کرد این طرح به لحاظ حقوقی هم مبنای قابل قبولی ندارد.

او در گفت‌وگو با «نورنیوز» در خصوص مطرح‌شدن ایده عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عرب منطقه به خصوص عربستان و طرح موضوع دو ملیتی در مسئله فلسطین اظهارداشت: پس از گذشت ۸ ماه از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و شکست‌ رژیم صهیونیستی از دست‌یابی به اهداف ابتدایی همچنین افزایش فشارهای بین‌المللی بر این رژیم جنایتکار در خصوص نسل‌کشی در غزه، موضوع فلسطین و آزادی قدس به یک گفتمان جهانی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز از جانب متحدان سنتی خودش از جمله اروپا و آمریکای شمالی هم احساس تهدید می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی پیش از طوفان الاقصی به دنبال گسترش روابط خارجی خودش، تلطیف و بهبود روابط با کشورهای متخاصم و از جمله برخی کشورهای اسلامی و عربی بود و گام‌های بزرگی را همچون طرح ابراهیم برداشت، اما امروز شاهدیم که پس از گذشت ۸ ماه از فجایع غزه پرونده طرح صلح ابراهیم بسته شده است.

زارعی افزود: یکی از تلاش‌های پنهان رژیم صهیونیستی و آمریکا این است که وانمود کنند کماکان روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی از جمله عربستان، مصر و اردن عادی است و تغییری در روابط رژیم اسرائیل با این کشورها ایجاد نشده است.

زارعی تصریح کرد: در واقع یکی از مطالبه‌های اسرائیل و آمریکا از رهبران کشورهای عرب منطقه این است که آنها در مقابل فشار افکار عمومی و مقاومت‌ها علیه رژیم صهیونیستی در منطقه مقابله کرده و اجازه ندهند که این مقاومت‌ها و فشارها علیه تل‌آویو افزایش پیدا کند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش جدی زیادی را جهت متقاعدکردن رهبران کشورهای عرب منطقه در راستای حمایت از آنها انجام می‌دهند و با مطرح‌کردن وعده‌هایی از جمله حمایت‌های نظامی با استفاده از تجهیزات و تسلیحات مدرن تحت لوای پروژه موهوم «ایران‌هراسی» و البته وعده ساخت نیروگاه اتمی برای آنها، تلاش می‌کنند تا رهبران کشورهای عرب منطقه را با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین از اساس غیرمنطقی است، تصریح کرد: پذیرش طرح دو دولتی در واقع رسمیت‌بخشیدن به یک رژیم نامشروع و منحوس است که بیش از ۷۵ سال است سرزمین‌های فلسطین را غصب کرده است. پذیرش این موضوع، همان چیزی است که جریان سازشکار در منطقه، در کرانه باختری و جریان محمود عباس و امثال آنها به آن رویکرد مثبت داشته و آن را پذیرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند