Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:34:00 GMT

۳۱ اردیبهشت؛ آخرین فرصت شرکت در کنگره شعر فاطمی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۱۴۸۷

۳۱ اردیبهشت؛ آخرین فرصت شرکت در کنگره شعر فاطمی

دومین کنگره ملی شعر فاطمی همزمان با میلاد مبارک حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره تا آخر اردیبهشت‌ماه اعلام شده است. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آخرین فرصت ارسال اثر به دبیرخانه دومین کنگره ملی شعر فاطمی که با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمان تمدید نخواهد شد. 

در فراخوان این دوره آمده است: هنر متعهد، برآمده از نهاد انسان دغدغه‌مند است و هنرمند به صورت ذاتی انعکاس‌دهنده اعتقادات و اتفاقات پیرامون خود است؛ از این رو با حساسیت به جزئیات می‌نگرد و زیبایی‌ها را کشف می‌کند و در آفرینش‌های هنری خود منعکس می‌کند.

شعر ولایی از پربسامدترین قطعه‌های پازل موضوعی در زبان فارسی است و چه زیباست که این نگاه زیبا و شاعرانه در سرودن از عمیق‌ترین و ماناترین آموزه‌های دینی قرار بگیرد و آنچه بر صفحات دل‌ها نقش می‌بندد اشعاری در مدح و منقبت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) باشد. اگرچه عمر چکامه‌ها و سروده‌هایی که به پیشگاه آن حضرت تقدیم شده و فاخرترین آن‌ها این افتخار بزرگ را داشته‌اند که در کتیبه‌های ضریح مطهر و نیز دیواره‌های دو صحن مطهر از زائران این بانوی بزرگوار دلربایی کنند، بیش از حدود سه سده نیست؛ ولی کیفیت این آثار ولایی در مقایسه با آثار منظوم و مرتبط با دیگر امامزادگان به مراتب رنگین‌تر، وزین‌تر و دلنشین تر است.

دبیرخانه کنگره ملی شعر فاطمی از تمام شاعران فارسی‌زبان دعوت کرده است تا با آثار ارزشمند و فاخر خود با موضوع سیره و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) که از اندیشه و و روحی پاک و ولایی سرچشمه می‌گیرد، در این کنگره شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این موضوعات ارسال کنند:

1. پرداختن شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان دختر، خواهر و عمّه‌ امام معصوم و سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب موضوعاتی چون کرامت، حجاب، عفاف، آزادی، علم‌آموزی و...

2. پرداختن شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

3. سیره‌ و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب موضوعاتی چون جهاد، مناظرات دینی، ولایت‌پذیری و...

موضوع ویژه: هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) از مدینه به قم

فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر فاطمی منتشر شد/ دعوت از همه فارسی‌زبانان

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شعر آیینی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعر آیینی شعر آیینی کنگره ملی شعر فاطمی حضرت فاطمه معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم