Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدبان شفافیت افغانستان با ابراز نگرانی از توافق سیاسی و تقسیم قدرت بین «اشرف غنی» و «عبدالله» تصریح کرد که نهادهای قضایی، نظارتی و نظارتی باید خارج از هرگونه توافق سیاسی باشند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دیدبان شفافیت افغانستان در بیانیه‌ای نگرانی‌اش را از مذاکرات بین «اشرف غنی» و «عبدالله»برای رسیدن به یک توافق سیاسی ابراز کرد زیرا این گفت‌وگوها تقسیم نهاد­های قضایی، نظارتی و انتظامی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدبان شفافت همچنین هشدار داد، تلاش‌هایی برای سیاسی شدن این نهادها وجود دارد، در حالی که انتظار می­‌رود این نهادها از مداخلات سیاسی مصون باشد، حاکمیت قانون را تامین کرده و نهاد­های دولتی دیگر را پاسخگو نگهدارد.

«سید اکرام افضلی» رئیس اجرایی دیدبان شفافیت می گوید: «دیر زمانی است که فساد به دلیل سیاسی­‌سازی ادارات کلیدی دولت، دامن­‌گیر افغانستان شده است.»

وی افزود که به رغم سرمایه‌­گذاری فراوان جامعه جهانی، دولت سازی در افغانستان عمدتاً به دلیل فقدان پاسخگویی ادارت دولتی و حاکمیت ضعیف قانون که خود نتیجه واگذاری نهاد­های عدلی، انتظامی و نظارتی برای تامین منافع سیاسی بوده، ناکام شده است. افضلی همچنین تاکید کرد که افغانستان دیگر توان ناکامی ادارات دولتی و فرهنگ معافیت را ندارد.

این در حالی است که براساس گزارش رسانه‌ها گفت‌وگوهای عبدالله با اشرف غنی بر سر تقسیم اعضای شورای دادگاه عالی افغانستان و دادستانی کل این کشور برای رسیدن توافق بین دو تیم پیشتاز انتخاباتی و حل بحران سیاسی این کشور جریان دارد.

دیدبان شفافیت در این باره نوشت: در سال­‌های اخیر نهاد­های جامعه مدنی ملی و بین‌المللی از فساد در ادارات قضایی و سوء استفاده افراد قدرتمند از این ادارات اظهار نگرانی کرده و اعتماد مردم به این ادارات نیز به پایین­‌ترین حد رسیده­ است.

بیانیه تاکید می‌کند که هر تلاش دیگری برای سیاسی‌سازی نهاد­های مرتبط با حاکمیت قانون دستورالعملی است برای ادامه ناکامی این نهاد­ها در تامین حاکمیت قانون و پاسخگویی و منجر به بی اعتمادی بیشتر مردم به این نهاد­ها خواهد شد.

«محمد ناصر تیموری» مسئول دادخواهی و ارتباطات دیدبان شفافیت نیز اظهارداشت: ادارات که عهده‌­دار تامین حاکمیت قانون، تضمین شفافیت دولت و دسترسی به اطلاعات هستند و انتظار می‌­رود که از فساد و نقض حقوق بشر جلوگیری کنند، با خطر بزرگی مواجه می‌باشند.

افغانستان| سپیدار فاش کرد؛ جزئیات تازه از توافق عبدالله و اشرف غنیآیا مشارکت 50 درصدی «عبدالله» در دولت افغانستان پذیرفته شده است؟چانه‌زنی اشرف غنی و عبدالله در آستانه توافق سیاسی

دیدبان شفافیت افغانستان همچنین از تمام گروه­‌های سیاسی خواست که شفافیت، حسابدهی و امانتداری را در کانون اصلاحات قرار داده، استقلال قوه قضائیه محترم شمرده و از سیاسی­‌سازی نهاد­های عدلی و ادارات نظارتی خودداری کنند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان دیدبان شفافیت افغانستان حاکمیت قانون توافق سیاسی اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر شهرستان میاندوآب گفت: دو هزار کارگر ساختمانی میاندوآب در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امید اشرف امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار کرد: وزارت کار باید بداند که با فریز دستمزد کارگر نمی‌توان تورم را مهار کرد.

وی افزود: با تعیین دستمزد کارگران توسط مجلس مخالف هستیم چرا که در مجلس قدرت چانه‌زنی برای حق و حقوق کارگر و کارفرما وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر میاندوآب گفت: ارجاع این طرح به مجلس مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است که دولت در سازمان جهانی کار آن را امضا کرده است.

اشرف تصریح کرد: دو هزار کارگر ساختمانی شهرستان میاندوآب در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.‌

کد خبر 749462

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود