Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج کارخایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساماندهی پساب غسال‌خانه‌ها و فاضلاب شهری یکی از مباحث مطرح شده در زمینه تهدیدات زیستی در کمیته پدافند زیستی استان سمنان  بود.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل استان سمنان با اشراف نسبت به تمام تهدیدها از جمله تهدیدات زیستی، تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: کرونا یک ویروس نوظهور و نوپدید با پیچیدگی‌های خاص و دشوار است که هنوز ابعاد و رفتار آن برای متخصصان و دانشمندان ناشناخته مانده، از این لحاظ همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری و در اولویت مقابله با کرونا است.

وی تصریح کرد: اولویت پیگیری‌ها در کمیته پدافند زیستی رصد و پایش محورهای تهدیدات این بخش مانند تهدیدهای انسان‌ساخت، آب آشامیدنی، دام و طیور و آبزیان، گیاهان، صنایع غذایی، محیط زیست و منابع طبیعی است.

کارخایی با اشاره به موارد پیگیری شده در راستای تهدیدات زیستی برای مقابله با کرونا در استان سمنان، خاطرنشان کرد: ساماندهی مراحل جمع آوری، حمل و دفن زباله‌های عفونی شهری و روستایی و نیز ساماندهی فاضلاب شهری و پساب‌ غسال‌خانه‌ها و تشدید نظارت به منابع، تجهیزات و تاسیسات آب از جمله این موارد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: این اقدامات در قالب برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، پیگیری گندزدایی و ضدعفونی اماکن، رعایت اصول ایمنی و حفاظتی تمام تاسیسات انرژی در مقابل انواع تهدیدات سایبری و زیستی و تشدید ضریب ایمنی و حفاظتی مراکز حساس، مهم و قابل حفاظت در استان سمنان انجام شد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در بخش های آب و برق، ایمن‌سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت پدافند غیر عامل ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت تهدیدات زیستی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند